5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Manapság fokozottan fontos az online térben, hogy egy adott weboldal tematikus tekintélyt építsen ki.

De mit is jelent ez pontosan, és hogyan segíthet abban, hogy weboldal jobb helyezést érjen el a Google találati listáin? Ezen cikkben bemutatjuk, mi az a topical authority, és miért olyan kardinális a kialakítása a keresőoptimalizálás szempontjából.

Topical authority a SEO-ban – mi ez?

A topical authority, vagyis tematikus tekintély, azt jelenti, hogy a weboldal egy adott témában olyan mennyiségű és minőségű tartalmat biztosít, hogy a Google és más keresőmotorok az adott oldalt szakértőként ismerik el. Ha sikerül kiépíteni ezt a fajta tekintélyt, akkor az oldal nemcsak egy-egy kulcsszóra, hanem a teljes témakörre nézve előnyös helyezéseket érhet el.

A Google algoritmusai egyre okosabbá válnak, és ma már nem elég csak egy-egy kulcsszóra optimalizálni a tartalmakat. A keresőmotorok arra törekednek, hogy olyan oldalakat rangsoroljanak előre, amelyek átfogóan foglalkoznak egy adott témával, és válaszokat adnak a felhasználók minden kérdésére. Ezért fontos, hogy ne csak egy-egy kulcsszót célozzunk meg, hanem az adott téma teljes spektrumát lefedjük – már amennyire ez lehetséges.

Miért fontos a topical authority a SEO-ban?

A topical authority kiépítése több okból is kulcsfontosságú a SEO szempontjából, csak néhány ebből a teljesség igénye nélkül:

Témaalapú algoritmusok

Ahogy említettük, a keresőmotorok már nem csak kulcsszavakra „figyelnek”, hanem arra is, hogy egy weboldal hogyan fedi le az adott témát. Ha egy oldalon több cikk foglalkozik egy adott témakörrel, és ezek jól strukturáltak, akkor a Google szemében az oldal megbízható forrássá válik.

Felhasználói bizalom növelése

Amikor egy látogató látja, hogy a weboldal átfogóan foglalkozik az általa keresett témával, nagyobb valószínűséggel marad az oldalon - mi másért, mint tartalomfogyasztás céljából. Ez nem csak növeli a felhasználói élményt, de javítja az oldal mutatóit is, mint például a visszafordulási arány vagy az oldalon töltött idő, ami közvetetten segít a rangsorolásban.

A konkurencia ellenében

Ha sikerül kiépíteni a tematikus tekintélyt egy adott témakörben, nehezebb lesz a konkurencia számára megelőzni az adott oldalt a találati listákon, hiszen azt már eleve szakértőként ismeri fel a Google.

Hogyan építhetünk ki topical authority-t?

A tematikus tekintély kiépítése nem egyik napról a másikra történik, hanem tudatos tartalomstratégia eredménye. A legjobb, ha profit bízunk meg a kialakításával, de ezekkel a fázisokkal előzőleg bátran megbarátkozhatunk, mert egészen biztos, hogy a szakember is foglalkozik majd velük:

Téma azonosítása és kutatás

Az első lépés a topical authority kiépítéséhez, hogy meghatározzuk, mely témakörökben szeretnénk szakértőként megjelenni. Ez egyben azt is jelenti, hogy mélyreható kutatást kell végezni az adott témában, hogy megtudjuk, milyen kérdések érdeklik leginkább a célközönséget, és milyen tartalmak vannak már jelen a piacon.

A kulcsszókutatás itt is fontos szerepet játszik, de ennél többre van szükség. Olyan altémákat kell találni, amelyek kapcsolódnak az adott fő témához, és ahol hiányzik a részletes információ vagy amire mások nem fektettek elegendő figyelmet. Ezek már azok a finomságok, amelyek valóban a profik asztalára tartoznak.

Tartalomkészítés: mély és átfogó cikkek

A tematikus tekintély kiépítéséhez fontos, hogy mélyreható és átfogó tartalmakat hozzunk létre. Ennek függvényében nem elég csak felületesen megérinteni az egyes altémákat; teljes részletességgel kell lefedni azokat. Az olvasónak úgy kell éreznie, hogy minden kérdésére választ kapott, és nem kell további forrásokhoz fordulnia.

Belső linképítés

A belső linképítés nemcsak a weboldal szerkezetének javítása érdekében fontos, hanem a tematikus összefüggések erősítése miatt is. De persze ezt is egy előre meghatározott stratégia mentén haladva kell végrehajtani.

Friss és naprakész tartalmak

A tematikus tekintély megőrzéséhez és tovább építéséhez elengedhetetlen, hogy a tartalmaink naprakészek legyenek. A keresőoptimalizálás világában fénysebességgel változnak a szabályok és a trendek, ezért fontos, hogy időről időre frissítsük a régi cikkeket, illetve új tartalmakkal bővítsük az oldalt.

Külső hivatkozások és vendégcikkek

Bár a belső linképítés kulcsfontosságú, a külső hivatkozások és vendégcikkek is nagyban hozzájárulnak a tematikus tekintélyhez. Ha más megbízható oldalak hivatkoznak a tartalmainkra, az nemcsak a rangsorolásban segít, de azt is jelzi a keresőmotorok számára, hogy valódi tekintélynek örvendő szakértők vagyunk az adott témában.

A topical authority jövője a keresőoptimalizálásban

Ahogy a Google és más keresőmotorok egyre inkább az értelmes és összefüggő tartalmakra fókuszálnak, a topical authority kiépítése hosszú távon is egészen bizonyosan kulcsfontosságú stratégiává válik. Röviden: a jövőben nem az lesz a kérdés, hogy egy oldal jól rangsorol-e néhány kulcsszóra, hanem hogy valóban szakértőként ismerik-e el az adott témában. 

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG