Topical authority a SEO-ban – mi ez?
A topical authority, vagyis tematikus tekintély, azt jelenti, hogy a weboldal egy adott témában olyan mennyiségű és minőségű tartalmat biztosít, hogy a Google és más keresőmotorok az adott oldalt szakértőként ismerik el. Ha sikerül kiépíteni ezt a fajta tekintélyt, akkor az oldal nemcsak egy-egy kulcsszóra, hanem a teljes témakörre nézve előnyös helyezéseket érhet el.
A Google algoritmusai egyre okosabbá válnak, és ma már nem elég csak egy-egy kulcsszóra optimalizálni a tartalmakat. A keresőmotorok arra törekednek, hogy olyan oldalakat rangsoroljanak előre, amelyek átfogóan foglalkoznak egy adott témával, és válaszokat adnak a felhasználók minden kérdésére. Ezért fontos, hogy ne csak egy-egy kulcsszót célozzunk meg, hanem az adott téma teljes spektrumát lefedjük – már amennyire ez lehetséges.
Miért fontos a topical authority a SEO-ban?
A topical authority kiépítése több okból is kulcsfontosságú a SEO szempontjából, csak néhány ebből a teljesség igénye nélkül:
Témaalapú algoritmusok
Ahogy említettük, a keresőmotorok már nem csak kulcsszavakra „figyelnek”, hanem arra is, hogy egy weboldal hogyan fedi le az adott témát. Ha egy oldalon több cikk foglalkozik egy adott témakörrel, és ezek jól strukturáltak, akkor a Google szemében az oldal megbízható forrássá válik.
Felhasználói bizalom növelése
Amikor egy látogató látja, hogy a weboldal átfogóan foglalkozik az általa keresett témával, nagyobb valószínűséggel marad az oldalon - mi másért, mint tartalomfogyasztás céljából. Ez nem csak növeli a felhasználói élményt, de javítja az oldal mutatóit is, mint például a visszafordulási arány vagy az oldalon töltött idő, ami közvetetten segít a rangsorolásban.
A konkurencia ellenében
Ha sikerül kiépíteni a tematikus tekintélyt egy adott témakörben, nehezebb lesz a konkurencia számára megelőzni az adott oldalt a találati listákon, hiszen azt már eleve szakértőként ismeri fel a Google.
Hogyan építhetünk ki topical authority-t?
A tematikus tekintély kiépítése nem egyik napról a másikra történik, hanem tudatos tartalomstratégia eredménye. A legjobb, ha profit bízunk meg a kialakításával, de ezekkel a fázisokkal előzőleg bátran megbarátkozhatunk, mert egészen biztos, hogy a szakember is foglalkozik majd velük:
Téma azonosítása és kutatás
Az első lépés a topical authority kiépítéséhez, hogy meghatározzuk, mely témakörökben szeretnénk szakértőként megjelenni. Ez egyben azt is jelenti, hogy mélyreható kutatást kell végezni az adott témában, hogy megtudjuk, milyen kérdések érdeklik leginkább a célközönséget, és milyen tartalmak vannak már jelen a piacon.
A kulcsszókutatás itt is fontos szerepet játszik, de ennél többre van szükség. Olyan altémákat kell találni, amelyek kapcsolódnak az adott fő témához, és ahol hiányzik a részletes információ vagy amire mások nem fektettek elegendő figyelmet. Ezek már azok a finomságok, amelyek valóban a profik asztalára tartoznak.
Tartalomkészítés: mély és átfogó cikkek
A tematikus tekintély kiépítéséhez fontos, hogy mélyreható és átfogó tartalmakat hozzunk létre. Ennek függvényében nem elég csak felületesen megérinteni az egyes altémákat; teljes részletességgel kell lefedni azokat. Az olvasónak úgy kell éreznie, hogy minden kérdésére választ kapott, és nem kell további forrásokhoz fordulnia.
Belső linképítés
A belső linképítés nemcsak a weboldal szerkezetének javítása érdekében fontos, hanem a tematikus összefüggések erősítése miatt is. De persze ezt is egy előre meghatározott stratégia mentén haladva kell végrehajtani.
Friss és naprakész tartalmak
A tematikus tekintély megőrzéséhez és tovább építéséhez elengedhetetlen, hogy a tartalmaink naprakészek legyenek. A keresőoptimalizálás világában fénysebességgel változnak a szabályok és a trendek, ezért fontos, hogy időről időre frissítsük a régi cikkeket, illetve új tartalmakkal bővítsük az oldalt.
Külső hivatkozások és vendégcikkek
Bár a belső linképítés kulcsfontosságú, a külső hivatkozások és vendégcikkek is nagyban hozzájárulnak a tematikus tekintélyhez. Ha más megbízható oldalak hivatkoznak a tartalmainkra, az nemcsak a rangsorolásban segít, de azt is jelzi a keresőmotorok számára, hogy valódi tekintélynek örvendő szakértők vagyunk az adott témában.
A topical authority jövője a keresőoptimalizálásban
Ahogy a Google és más keresőmotorok egyre inkább az értelmes és összefüggő tartalmakra fókuszálnak, a topical authority kiépítése hosszú távon is egészen bizonyosan kulcsfontosságú stratégiává válik. Röviden: a jövőben nem az lesz a kérdés, hogy egy oldal jól rangsorol-e néhány kulcsszóra, hanem hogy valóban szakértőként ismerik-e el az adott témában.