5p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Manapság fokozottan fontos az online térben, hogy egy adott weboldal tematikus tekintélyt építsen ki.

De mit is jelent ez pontosan, és hogyan segíthet abban, hogy weboldal jobb helyezést érjen el a Google találati listáin? Ezen cikkben bemutatjuk, mi az a topical authority, és miért olyan kardinális a kialakítása a keresőoptimalizálás szempontjából.

Topical authority a SEO-ban – mi ez?

A topical authority, vagyis tematikus tekintély, azt jelenti, hogy a weboldal egy adott témában olyan mennyiségű és minőségű tartalmat biztosít, hogy a Google és más keresőmotorok az adott oldalt szakértőként ismerik el. Ha sikerül kiépíteni ezt a fajta tekintélyt, akkor az oldal nemcsak egy-egy kulcsszóra, hanem a teljes témakörre nézve előnyös helyezéseket érhet el.

A Google algoritmusai egyre okosabbá válnak, és ma már nem elég csak egy-egy kulcsszóra optimalizálni a tartalmakat. A keresőmotorok arra törekednek, hogy olyan oldalakat rangsoroljanak előre, amelyek átfogóan foglalkoznak egy adott témával, és válaszokat adnak a felhasználók minden kérdésére. Ezért fontos, hogy ne csak egy-egy kulcsszót célozzunk meg, hanem az adott téma teljes spektrumát lefedjük – már amennyire ez lehetséges.

Miért fontos a topical authority a SEO-ban?

A topical authority kiépítése több okból is kulcsfontosságú a SEO szempontjából, csak néhány ebből a teljesség igénye nélkül:

Témaalapú algoritmusok

Ahogy említettük, a keresőmotorok már nem csak kulcsszavakra „figyelnek”, hanem arra is, hogy egy weboldal hogyan fedi le az adott témát. Ha egy oldalon több cikk foglalkozik egy adott témakörrel, és ezek jól strukturáltak, akkor a Google szemében az oldal megbízható forrássá válik.

Felhasználói bizalom növelése

Amikor egy látogató látja, hogy a weboldal átfogóan foglalkozik az általa keresett témával, nagyobb valószínűséggel marad az oldalon - mi másért, mint tartalomfogyasztás céljából. Ez nem csak növeli a felhasználói élményt, de javítja az oldal mutatóit is, mint például a visszafordulási arány vagy az oldalon töltött idő, ami közvetetten segít a rangsorolásban.

A konkurencia ellenében

Ha sikerül kiépíteni a tematikus tekintélyt egy adott témakörben, nehezebb lesz a konkurencia számára megelőzni az adott oldalt a találati listákon, hiszen azt már eleve szakértőként ismeri fel a Google.

Hogyan építhetünk ki topical authority-t?

A tematikus tekintély kiépítése nem egyik napról a másikra történik, hanem tudatos tartalomstratégia eredménye. A legjobb, ha profit bízunk meg a kialakításával, de ezekkel a fázisokkal előzőleg bátran megbarátkozhatunk, mert egészen biztos, hogy a szakember is foglalkozik majd velük:

Téma azonosítása és kutatás

Az első lépés a topical authority kiépítéséhez, hogy meghatározzuk, mely témakörökben szeretnénk szakértőként megjelenni. Ez egyben azt is jelenti, hogy mélyreható kutatást kell végezni az adott témában, hogy megtudjuk, milyen kérdések érdeklik leginkább a célközönséget, és milyen tartalmak vannak már jelen a piacon.

A kulcsszókutatás itt is fontos szerepet játszik, de ennél többre van szükség. Olyan altémákat kell találni, amelyek kapcsolódnak az adott fő témához, és ahol hiányzik a részletes információ vagy amire mások nem fektettek elegendő figyelmet. Ezek már azok a finomságok, amelyek valóban a profik asztalára tartoznak.

Tartalomkészítés: mély és átfogó cikkek

A tematikus tekintély kiépítéséhez fontos, hogy mélyreható és átfogó tartalmakat hozzunk létre. Ennek függvényében nem elég csak felületesen megérinteni az egyes altémákat; teljes részletességgel kell lefedni azokat. Az olvasónak úgy kell éreznie, hogy minden kérdésére választ kapott, és nem kell további forrásokhoz fordulnia.

Belső linképítés

A belső linképítés nemcsak a weboldal szerkezetének javítása érdekében fontos, hanem a tematikus összefüggések erősítése miatt is. De persze ezt is egy előre meghatározott stratégia mentén haladva kell végrehajtani.

Friss és naprakész tartalmak

A tematikus tekintély megőrzéséhez és tovább építéséhez elengedhetetlen, hogy a tartalmaink naprakészek legyenek. A keresőoptimalizálás világában fénysebességgel változnak a szabályok és a trendek, ezért fontos, hogy időről időre frissítsük a régi cikkeket, illetve új tartalmakkal bővítsük az oldalt.

Külső hivatkozások és vendégcikkek

Bár a belső linképítés kulcsfontosságú, a külső hivatkozások és vendégcikkek is nagyban hozzájárulnak a tematikus tekintélyhez. Ha más megbízható oldalak hivatkoznak a tartalmainkra, az nemcsak a rangsorolásban segít, de azt is jelzi a keresőmotorok számára, hogy valódi tekintélynek örvendő szakértők vagyunk az adott témában.

A topical authority jövője a keresőoptimalizálásban

Ahogy a Google és más keresőmotorok egyre inkább az értelmes és összefüggő tartalmakra fókuszálnak, a topical authority kiépítése hosszú távon is egészen bizonyosan kulcsfontosságú stratégiává válik. Röviden: a jövőben nem az lesz a kérdés, hogy egy oldal jól rangsorol-e néhány kulcsszóra, hanem hogy valóban szakértőként ismerik-e el az adott témában. 

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Elkeserítő jelentés jött az online boltokban kapható játékokról, fókuszban a Temu és a többiek
Privátbankár.hu | 2024. október 24. 12:17
Egy brit szakmai szervezet megvizsgálta a legnagyobb online piactereken kapható játékokat, aminek alapján riasztóan nagy arányban talált köztük a gyerekekre veszélyes termékeket.
Vásárló Hahó, emberek, itt vagyok én is! Ezt „kiabálja” a Lidl a lemaradás miatt
Buksza blog | 2024. október 24. 10:10
A Lidl és az Aldi versenypályája az egész világ, így nem meglepő, hogy az átlagosan fej fej mellett haladó vállatok felváltva egyik piacon jobban, a másikon gyengébben állnak. Ezt a Lidlnél is látják.
Vásárló Dörömbölnek a villámgyors gyógyszerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. október 24. 08:58
Egy ideje már nem igaz az Egyesült Államokban, hogy a receptre felírt gyógyszereket csak a gyógyszertárak fehér köpenyes patikusainál lehet beváltani, ám a rituálé megtörését tovább fokozták.
Vásárló Sokkal több automatával indulhat a palackvisszaváltás a közelben
Privátbankár.hu | 2024. október 24. 08:35
A jövőre induló cseh rendszer szabályai szerint minden 50 négyzetméternél nagyobb egységben kell lennie automatának. 
Vásárló Méretes tockost kaphatnak a vevők a habzsolás miatt
Buksza blog | 2024. október 24. 06:44
Az online kereskedőknél vásárolt árukkal kapcsolatos megszokott lehetőség, hogy a vásárló egy bizonyos ideig ingyen visszaküldhet ezeket. A boltosoknak azonban messze nincs ingyen ez a szolgáltatás.
Vásárló Baktérium kerülhetett a McDonald's szendvicseibe Amerikában, sokan megbetegedtek
Privátbankár.hu | 2024. október 23. 08:06
Összesen 49-en fertőződtek meg az Egyesült Államokban, miután a McDonald's étteremiben fogyasztottak. Az amerikai járványügyi központ szerint E.coli baktérium kerülhetett az egyik szendvicsbe. 
Vásárló Kardot rántottak az élelmiszer-vásárlók: van rá egy mód, hogyan lehet móresre tanítani a trükköző cégeket
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. október 22. 15:07
Az élelmiszergyártóknak eddig valahogy sikerült eladniuk a fogyasztóknak, hogy időnként ugyanannyi pénzért kisebb csomagolásban kevesebbet adnak nekik a kedvenc termékeikből. Újabb fordulójához érkezett a vevők és a cégek csatája. 
Vásárló A vásárlók túlnyomó többsége durcás vagy dühöng a boltokban
Buksza blog | 2024. október 21. 15:06
Az nem meglepő, hogy az átlagos vásárlókat kiborítja az élelmiszerek és a háztartási cikkek elmúlt évekbeli drágulása, ám egy kutatásból az is kiderült, hogy a jómódúak is morognak.
Vásárló Becentizi árait az Aldi a többi áruházlánc alá: indul a 17 400 forintos művelet
Buksza blog | 2024. október 20. 12:31
Az áruházláncok elkezdték promotálni az év végi ünnepek első nagy fordulójára, a hálaadás idejére tervezett áraikat az Egyesült Államokban. Az ilyenkor szokásos ételek nyersanyagaiban hatalmas a verseny. 
Vásárló Van bármilyen előfizetése? Lesz kiút a "rabságból", miután asztalra csapott a hatóság
Buksza blog | 2024. október 19. 16:11
Régi panasza az ügyfeleknek, hogy miközben semmi perc alatt megköthetnek egy előfizetési szerződést, annak lemondása a lehetetlennel határos. Az Egyesült Államok illetékes hatósága megelégelte ezt a helyzetet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG