5p

Manapság fokozottan fontos az online térben, hogy egy adott weboldal tematikus tekintélyt építsen ki.

De mit is jelent ez pontosan, és hogyan segíthet abban, hogy weboldal jobb helyezést érjen el a Google találati listáin? Ezen cikkben bemutatjuk, mi az a topical authority, és miért olyan kardinális a kialakítása a keresőoptimalizálás szempontjából.

Topical authority a SEO-ban – mi ez?

A topical authority, vagyis tematikus tekintély, azt jelenti, hogy a weboldal egy adott témában olyan mennyiségű és minőségű tartalmat biztosít, hogy a Google és más keresőmotorok az adott oldalt szakértőként ismerik el. Ha sikerül kiépíteni ezt a fajta tekintélyt, akkor az oldal nemcsak egy-egy kulcsszóra, hanem a teljes témakörre nézve előnyös helyezéseket érhet el.

A Google algoritmusai egyre okosabbá válnak, és ma már nem elég csak egy-egy kulcsszóra optimalizálni a tartalmakat. A keresőmotorok arra törekednek, hogy olyan oldalakat rangsoroljanak előre, amelyek átfogóan foglalkoznak egy adott témával, és válaszokat adnak a felhasználók minden kérdésére. Ezért fontos, hogy ne csak egy-egy kulcsszót célozzunk meg, hanem az adott téma teljes spektrumát lefedjük – már amennyire ez lehetséges.

Miért fontos a topical authority a SEO-ban?

A topical authority kiépítése több okból is kulcsfontosságú a SEO szempontjából, csak néhány ebből a teljesség igénye nélkül:

Témaalapú algoritmusok

Ahogy említettük, a keresőmotorok már nem csak kulcsszavakra „figyelnek”, hanem arra is, hogy egy weboldal hogyan fedi le az adott témát. Ha egy oldalon több cikk foglalkozik egy adott témakörrel, és ezek jól strukturáltak, akkor a Google szemében az oldal megbízható forrássá válik.

Felhasználói bizalom növelése

Amikor egy látogató látja, hogy a weboldal átfogóan foglalkozik az általa keresett témával, nagyobb valószínűséggel marad az oldalon - mi másért, mint tartalomfogyasztás céljából. Ez nem csak növeli a felhasználói élményt, de javítja az oldal mutatóit is, mint például a visszafordulási arány vagy az oldalon töltött idő, ami közvetetten segít a rangsorolásban.

A konkurencia ellenében

Ha sikerül kiépíteni a tematikus tekintélyt egy adott témakörben, nehezebb lesz a konkurencia számára megelőzni az adott oldalt a találati listákon, hiszen azt már eleve szakértőként ismeri fel a Google.

Hogyan építhetünk ki topical authority-t?

A tematikus tekintély kiépítése nem egyik napról a másikra történik, hanem tudatos tartalomstratégia eredménye. A legjobb, ha profit bízunk meg a kialakításával, de ezekkel a fázisokkal előzőleg bátran megbarátkozhatunk, mert egészen biztos, hogy a szakember is foglalkozik majd velük:

Téma azonosítása és kutatás

Az első lépés a topical authority kiépítéséhez, hogy meghatározzuk, mely témakörökben szeretnénk szakértőként megjelenni. Ez egyben azt is jelenti, hogy mélyreható kutatást kell végezni az adott témában, hogy megtudjuk, milyen kérdések érdeklik leginkább a célközönséget, és milyen tartalmak vannak már jelen a piacon.

A kulcsszókutatás itt is fontos szerepet játszik, de ennél többre van szükség. Olyan altémákat kell találni, amelyek kapcsolódnak az adott fő témához, és ahol hiányzik a részletes információ vagy amire mások nem fektettek elegendő figyelmet. Ezek már azok a finomságok, amelyek valóban a profik asztalára tartoznak.

Tartalomkészítés: mély és átfogó cikkek

A tematikus tekintély kiépítéséhez fontos, hogy mélyreható és átfogó tartalmakat hozzunk létre. Ennek függvényében nem elég csak felületesen megérinteni az egyes altémákat; teljes részletességgel kell lefedni azokat. Az olvasónak úgy kell éreznie, hogy minden kérdésére választ kapott, és nem kell további forrásokhoz fordulnia.

Belső linképítés

A belső linképítés nemcsak a weboldal szerkezetének javítása érdekében fontos, hanem a tematikus összefüggések erősítése miatt is. De persze ezt is egy előre meghatározott stratégia mentén haladva kell végrehajtani.

Friss és naprakész tartalmak

A tematikus tekintély megőrzéséhez és tovább építéséhez elengedhetetlen, hogy a tartalmaink naprakészek legyenek. A keresőoptimalizálás világában fénysebességgel változnak a szabályok és a trendek, ezért fontos, hogy időről időre frissítsük a régi cikkeket, illetve új tartalmakkal bővítsük az oldalt.

Külső hivatkozások és vendégcikkek

Bár a belső linképítés kulcsfontosságú, a külső hivatkozások és vendégcikkek is nagyban hozzájárulnak a tematikus tekintélyhez. Ha más megbízható oldalak hivatkoznak a tartalmainkra, az nemcsak a rangsorolásban segít, de azt is jelzi a keresőmotorok számára, hogy valódi tekintélynek örvendő szakértők vagyunk az adott témában.

A topical authority jövője a keresőoptimalizálásban

Ahogy a Google és más keresőmotorok egyre inkább az értelmes és összefüggő tartalmakra fókuszálnak, a topical authority kiépítése hosszú távon is egészen bizonyosan kulcsfontosságú stratégiává válik. Röviden: a jövőben nem az lesz a kérdés, hogy egy oldal jól rangsorol-e néhány kulcsszóra, hanem hogy valóban szakértőként ismerik-e el az adott témában. 

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG