(Fotó: Volkswagen.de) |
A Volkswagen mely motorjait érinti a károsanyag-kibocsátási botrány? Eddig az EA189 jelűről volt szó, ma azonban a wolfsburgi székhelyű konszern szóvivője elismerte, hogy annak elődeiről, korábbi verzióiról is szó lehet – írja a nemzetközi sajtó a DPA és az AP hírügynökségekre hivatkozva.
Ha ez bebizonyosodik, akkor a hivatalok újabb járművek visszahívását rendelhetik el, nőhetnek a hatóságok által kirótt büntetések, és szaporodhatnak a polgári kártérítési perek. Jelenleg a 2012-ben üzembe állított EA288 jelzésű, az Euro-5-normának megfelelő motort tesztelik. Ennek a motornak eddig csak az Euro-6 szabvány szerinti verziójáról állapították meg, hogy nem érintett a botrányban.
Ezt az EA288 Euro-5 motort az N-TV.de szerint a slágerterméknek számító VW Golfba is beépítették, Németországban is. (Vélhetően akkor más európai országokban úgyszintén.) Később fokozatosan váltották fel az Euro-6-os motorokkal. Szeptembertől már csak az Euro-6 szerinti modelleket árulják – írja a weboldal.
Eddig EU-szerte 8,5, Németországban 2,4 jármű visszahívásáról volt szó, az akció januárban kezdődne. A cég részvényei az újabb rossz hír ellenére pluszban voltak a tőzsdén ma délben, az elsőbbségi részvény egy, a törzsrészvény két százalékkal drágult. Sokat emelkedtek szerdán is, az előtte levő napokban viszont ennél jóval többet estek.
Tegnap beszámoltunk arról, hogy a Volkswagent a MAN turbó dízel hajómotorjainak túlfogyasztása miatt is perlik, pedig amikor azokat gyártották, még nem is volt tulajdonos a cégben.