1p
Az eddigi sajátmárkás termékek mellett most új termékeket vezet be Tuti tipp néven az Auchan. 2009 óta folyamatosan nő a sajátmárkás termékeik népszerűsége, erre az évre a sajátmárkás termékeik további térhódítására számítanak, 2012 végére a teljes eladott termékszám 1,5-2 százalékát ezen termékek eladásából várják.
Tuti tipp logó

2009 végén vezette be az áruházlánc első sajátmárkás termékeit, melyek piaci részesedése a teljes eladott termékszám 0,07%-a volt abban az évben. Az Auchan saját márkás termékpolitikájának alapja az legnépszerűbb termékekkel versenyképes minőséget alacsonyabb áron – a mindenkori piacvezető terméknél 20%-kal olcsóbban – kínáló termékkínálat.

Eleinte import termékekkel, később egyre nagyobb arányban Magyarországon fejlesztett sajátmárkás termékekkel bővült a választék, csak 2012-re 90 ilyen termékfejlesztést ütemeztek be. „Terveink szerint az idei év végére a teljes eladott termékszám 1,5-2%-a ezen termékek eladásából származik majd” – ismertette a terveket Dominique Ducoux, a vállalat vezérigazgatója.

Székesfehérvári a "Tuti tipp" név atyja

Az Auchan, felismerve az elsőáras, azaz legolcsóbb, de nem sajátmárkás termékek iránt megnövekedett igényt, bevezette az azokat kiváltó, már sajátmárkás termékeket Tuti tipp néven. Ezek a termékek megfelelő minőség mellett rendkívül versenyképes áron kaphatóak. „Olyan termékválaszték kialakítása volt a célunk, mely a vevők számára nem okoz csalódást, azonban árban a legkedvezőbb a piacon. Termékcsoportonként mindig egyetlen termékre kerülhet a Tuti tipp csomagolás, hogy ezzel is segítsük a vásárlók eligazodását. 2012-ben 120 ilyen referenciaterméket fogunk bevezetni, a cél később is a választék bővítése lesz” – mondta el Pásztor Attila, az Auchan elsőáras és sajátmárkás beszerzési igazgatója. A Tuti tipp termékek névadója az Auchan egyik székesfehérvári munkatársa, aki egy pályázat keretében adta ezt a találó nevet a termékcsoportnak.

Egyre több sajátmárkás terméket forgalmaznak

Míg bevezetéskor, 2009-ben mindössze 56-féle hazai sajátmárkás terméket, addig 2010-ben 143, 2011-ben 254, 2012-ben pedig már 266-féle hazai terméket kínált az Auchan a sajátmárkás termékek között. A saját fejlesztésű sajátmárkás termékek között a hazai termékek aránya meghaladja a 80%-ot.

Tavaly az Auchan sajátmárkás chipsét díjazta a csomagolás-design szakma, idén pedig az illatszerek kategóriában, „Habok a flakonban” című pályázatával nyert harmadik helyezést a vállalat a Kreatív által szervezett Pakk csomagolásdizájn-versenyen. Világmárkák másolásáról szó sem volt, helyette az egyedi, fiatalos és dinamikus arculat kialakítását értékelte az illatszerek csomagolásában a zsűri. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület pedig idén márciusban a Kosár magazinnal készített közös tesztjében díjazta második hellyel az Auchan saját Alley márkanevű narancslevét, amelyet egyben a legjobb ár-érték arányú terméknek is választottak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG