1p
Az eddigi sajátmárkás termékek mellett most új termékeket vezet be Tuti tipp néven az Auchan. 2009 óta folyamatosan nő a sajátmárkás termékeik népszerűsége, erre az évre a sajátmárkás termékeik további térhódítására számítanak, 2012 végére a teljes eladott termékszám 1,5-2 százalékát ezen termékek eladásából várják.
Tuti tipp logó

2009 végén vezette be az áruházlánc első sajátmárkás termékeit, melyek piaci részesedése a teljes eladott termékszám 0,07%-a volt abban az évben. Az Auchan saját márkás termékpolitikájának alapja az legnépszerűbb termékekkel versenyképes minőséget alacsonyabb áron – a mindenkori piacvezető terméknél 20%-kal olcsóbban – kínáló termékkínálat.

Eleinte import termékekkel, később egyre nagyobb arányban Magyarországon fejlesztett sajátmárkás termékekkel bővült a választék, csak 2012-re 90 ilyen termékfejlesztést ütemeztek be. „Terveink szerint az idei év végére a teljes eladott termékszám 1,5-2%-a ezen termékek eladásából származik majd” – ismertette a terveket Dominique Ducoux, a vállalat vezérigazgatója.

Székesfehérvári a "Tuti tipp" név atyja

Az Auchan, felismerve az elsőáras, azaz legolcsóbb, de nem sajátmárkás termékek iránt megnövekedett igényt, bevezette az azokat kiváltó, már sajátmárkás termékeket Tuti tipp néven. Ezek a termékek megfelelő minőség mellett rendkívül versenyképes áron kaphatóak. „Olyan termékválaszték kialakítása volt a célunk, mely a vevők számára nem okoz csalódást, azonban árban a legkedvezőbb a piacon. Termékcsoportonként mindig egyetlen termékre kerülhet a Tuti tipp csomagolás, hogy ezzel is segítsük a vásárlók eligazodását. 2012-ben 120 ilyen referenciaterméket fogunk bevezetni, a cél később is a választék bővítése lesz” – mondta el Pásztor Attila, az Auchan elsőáras és sajátmárkás beszerzési igazgatója. A Tuti tipp termékek névadója az Auchan egyik székesfehérvári munkatársa, aki egy pályázat keretében adta ezt a találó nevet a termékcsoportnak.

Egyre több sajátmárkás terméket forgalmaznak

Míg bevezetéskor, 2009-ben mindössze 56-féle hazai sajátmárkás terméket, addig 2010-ben 143, 2011-ben 254, 2012-ben pedig már 266-féle hazai terméket kínált az Auchan a sajátmárkás termékek között. A saját fejlesztésű sajátmárkás termékek között a hazai termékek aránya meghaladja a 80%-ot.

Tavaly az Auchan sajátmárkás chipsét díjazta a csomagolás-design szakma, idén pedig az illatszerek kategóriában, „Habok a flakonban” című pályázatával nyert harmadik helyezést a vállalat a Kreatív által szervezett Pakk csomagolásdizájn-versenyen. Világmárkák másolásáról szó sem volt, helyette az egyedi, fiatalos és dinamikus arculat kialakítását értékelte az illatszerek csomagolásában a zsűri. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület pedig idén márciusban a Kosár magazinnal készített közös tesztjében díjazta második hellyel az Auchan saját Alley márkanevű narancslevét, amelyet egyben a legjobb ár-érték arányú terméknek is választottak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG