Gyorsulási rekord
A cég vezetője, Elon Musk bejelentette, hogy sikerült 100 kilowattórás akkumulátor csomagot kifejleszteni, ami egyelőre már futó S és X modellekhez lesz kapható, egyelőre igen borsos áron. Az akkumulátor lehetővé teszi, hogy a Model S egyik változata a világ legjobban gyorsuló járműve legyen, ami 97 km/órás sebességet (60 mérföld/óra) 2,9 másodperc alatt ér el. Persze alapvetően nem az a fontos, hogy ez a rekord tovább javuljon, hisz a mindennapi közlekedésben veszélyt jelentene, ha sok jármű így ugrana. Persze a sportautózás szerelmeseinek ez örömhír, ők könnyen lehet, hogy most váltanak át az elektromos autóra, és vesznek egy Teslát.
Hosszú út
A lényeg az, hogy a fejlődés jól látható: azzal, hogy az akkumulátor és a villanymotor jobb gyorsulást tesz lehetővé, egy szegmensben már győzelem a belső égésű motor fölött. Azonban ami fontosabb, hogy az új akkumulátorral gyakorlatilag 500 kilométert lehet megtenni egy töltéssel, és ez már közelíti a benzines autók hasonló adatát. Márpedig eddig az egyik legfőbb hátrány az volt az elektromos autóknál, hogy gyakran kell tölteni, és ez kényelmetlenség a mai elterjedt autókhoz képest, visszalépni pedig nem sokan akarnak.
A fejlődés vélhetően folytatódik, és most ezek alapján már biztos, hogy tömegesen is gyártható lesz olyan akkumulátor, ami a két töltés közti megtett utat a benzines autók szintjére emeli. Még az lehet a kérdés, hogy a töltés ideje mekkora lesz, hisz a benzinkútnál pár percnél nem kell többet eltölteni. Az akkumulátortöltés egyelőre mindenképpen hosszabb folyamat, persze ebben is van fejlődés, és az már nem is olyan nagy baj, ha hosszabb utaknál rá kell szánni jó fél órát egy gyorstöltésre.
Egyelőre luxus
Visszatérve a mostani akkura: aki már megrendelte a Model S egyik változatát, de még nem vette át, az 10 ezer dollárért kérheti a nagyobb akkumulátort, a meglévő autók tulajdonosai 20 ezret fizethetnek érte. Ez óriási ár, ennyiért autót lehet venni, így nyilván egyelőre csak a gazdagabb sebességmániásokat érinti a dolog. Azonban a tapasztalatok szerint egy ilyen találmánynál gyors az áresés, pár év alatt rendszerint elfogadható ár alakulhat ki, hisz így volt ez a napelemekkel is.
Grandiózus tervek, optimista befektetők
Ha pedig ez megvalósul, és maga a jármű is olcsóbb lesz, mint a jövőre szállítandó Model 3, akkor már tényleg tömeges hódító útjára indulhat az elektromos autó. Hogy ezt a Tesla tudja-e majd kiaknázni jobban, vagy a versenytársak, az még kérdés, de most úgy tűnik, a Tesla elég gyorsan újít. Ráadásul a jármű tervezésében is előtte jár a cég a többieknek: az autó belső elrendezése teljesen más, mint a többi elektromos típusnak. A többiek a motort és az akkumulátort a motorháznak nevezett első részbe teszik, a Tesla ugyanakkor mindezt elrejti, az autó alsó részében eloszlatva. Így elöl is ki tud alakítani egy csomagtartót, ugyanakkor a jármű súlypontja sokkal lejjebb kerül, ami biztonságosabbá, stabilabbá teszi azt, különösen nagy sebességnél vagy hirtelen fordulásnál.
Nem véletlen, hogy a cég által egyelőre termelt veszteséghez képest magas a Tesla részvény ára: a befektetők türelmesen kivárják, amíg a sok újítás megtérül, és a cég millió számra gyárthat és szállíthat majd járműveket. A jelenlegi tervek szerint a 35 ezer dollárba kerülő Model 3-ból 2018-ban már 500 ezer darabot szeretne eladni a cég. Ha utána 1-2 éven belül sikerülne elérni az 1 milliós számot, az már tényleg áttörés lehet, hisz egy autógyár milliós termelésnél tud hatékonyan és nyereségesen működni.