Ezzel a harmadik dinnyeszezont indítja úgy az áruházlánc, hogy előnyben részesíti a magyar beszállítók termékeit azáltal, hogy szezonban kizárólag csak a hazai termésű görögdinnyéket árulja áruházaiban.
A Lidl a magyar beszállítókért program keretében két év alatt összesen 154 új magyar taggal bővült a beszállítói hálózat, 1700 féle magyar termékkel gazdagodott a kínálat és a magyar termékek aránya is 60 százalék fölé emelkedett - írják.
Mennyibe fog kerülni?
Dorcsinecz Balázs dinnyetermelő, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Fruitveb) zöldségtermelői főbizottságának elnökségi tagja nemrég azt mondta: a termelők szempontjából az lenne a legkedvezőbb, ha az idén 130-140, de legalább 120 forintos kilónkénti áron tudna elkezdődni a magyar szezon. Ez az ár vélhetően hétről hétre csökkenni fog, ahhoz azonban, hogy a termelőknek nyereségük is legyen, kilónként legalább 109 forintos bruttó fogyasztói árra van szükség. A szakember szerint száz forint alatt senkinek sem éri meg a termelés