Az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok felhívását követően az ágazat öt vezető vállalata, az Avis, a Europcar, az Enterprise, a Hertz és a Sixt megváltoztatta az autókölcsönzés árainak feltüntetési módját, aminek köszönhetően azok átláthatóbbá váltak a fogyasztók számára - közölte az uniós bizottság.
Mostanáig az érintett vállalatok nem hajtották végre teljesen néhány kötelezettségvállalásukat arra vonatkozóan, hogy az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok szerint teljesen megfeleljenek az uniós fogyasztóvédelmi törvényeknek.
A közzétett értékelés megállapította, hogy az Enterprise és a Sixt végezetül minden szükséges változtatást végrehajtott. Az Avis vállalta, hogy a hátralévő változtatásokat májusig elvégzi. A Europcar - amelynek már a Goldcar is része - a fennmaradó módosításokat júniusig fogja végrehajtani. A Hertz pedig elkötelezte magát amellett, hogy az összes szükséges változtatást legkésőbb 2020 első negyedévéig meg fogja valósítani.
A vállalatok vállalták, hogy minden díjat feltüntetnek a teljes foglalási árban. E díjnak minden további költséget tartalmaznia kell, beleértve bizonyos üzemanyagdíjakat, repülőtéri díjakat, az úgynevezett fiatal járművezető pótdíját, vagy az egyirányú autóbérlés díját, ha a visszavitel helye eltér a felvételi helytől.
A legfontosabb bérlési szolgáltatások egyértelmű leírását is vállalták az általános szerződési feltételekben minden nemzeti nyelven.
Minden részletet fel kell tüntetni
Az árajánlatban egyértelműen fel fogják tüntetni a választható extra szolgáltatások árát és részleteit, különösen az egyes mentesülési lehetőségeket, amelyek alapján csökken a kár esetén fizetendő összeg. Továbbá világosan fel fogják tüntetni, hogy a bérleti alapdíjba milyen kártérítési tételek tartoznak bele, és főként azt, hogy a gépjárművezetőnek mit kell még kifizetnie. A megállapodás előtt a fogyasztónak azt is a tudomására fogják hozni, hogy az ár tartalmaz-e további baleset-biztosítási vagy önrészcsökkentő biztosítási tételeket.