A jelek arra mutatnak, hogy a cipők SUV-jeit gyártó Dr. Martens túljuthat a magas infláció okozta nehéz időszakán – derült ki a Retail Gazette kiskereskedelmi szakportál jelentéséből. Magyarországon drága holminak számítanak a cég bakancsai, ám a fejlett országok lakói korábban megengedhették maguknak a híres márka cipőit.
A sok nyugati háztartásban is megélhetési válsághoz vezető magas infláció megviselte a patinás márkát. Csökkent a kereslet a Dr. Martens termékei iránt, miközben nőttek a gyártási és a forgalmazási költségek, főként az Egyesült Államokban. Ennek eredményként a cég üzleti évének szeptember 29-én végződött első felében 28,7 millió font (14,3 milliárd forint) veszteséget szenvedett el. Az egy évvel korábbi azonos időszakban még 25,8 milliós nyereséget könyveltek el.
A vállalat erről szóló beszámolójában ugyanakkor megjegyezte, hogy az őszi-téli szezon viszonylag jól indult a vállalat piacain, az USA-ban, Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és az ázsiai–csendes-óceáni térségben. A cégvezetés szerint a megújult termékpalettának fontos szerepe van a sikerben. Eközben nem feledkeztek meg minden vállalat örök kötelességéről, a költségek csökkentéséről sem.
A 2026/2025-ös pénzügyi évben 25 millió font (12,5 milliárd forint) megtakarítást terveznek. Ennek kétharmada elbocsátásokból jöhet össze, amelyek túlnyomó részén az első üzleti félév végére túl lesznek. Emellett sokat számított, a raktárkészletek leépítése és a vállalati adósság mérséklése, illetve a régi hitelek kiváltása újakkal.