3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Új megoldással találkozhatnak az Aldi vásárlói: a saját márkás gyógyszerek csomagolását ezentúl postán küldhetik vissza a brit vásárlók. A fémből és műanyagból álló buborékcsomagolás ugyanis a nehezen újrahasznosítható anyagok közé tartozik. Egy tesztprogram keretében most azonban kültéri bútorok vagy csavarok készülhetnek a korábban a kukákban landoló anyagokból.

Új termékkört próbál meg újrahasznosítani a brit Aldi: a saját márkás gyógyszereinek buborékcsomagolását küldhetik vissza a vásárlók. A műanyagból és alumíniumból álló csomagolásokat a visszaküldés után a magyar származású Tom Szaky által alapított TerraCycle hasznosítja újra.

Csomagolás: vissza a feladónak. Fotó: Pixabay
Csomagolás: vissza a feladónak. Fotó: Pixabay

A gyógyszerek csomagolását, azaz az üres buborékcsomagolásokat egy Freepost szállítási címkével ellátott borítékban, postán küldhetik vissza a vásárlók vissza, a címke pedig az Aldi weboldalán keresztül érhető el. A tesztidőszak alatt minden vásárló havonta legfeljebb két borítékban küldheti vissza a gyógyszerek csomagolását a Packaging Europe összeállítása szerint. A TerraCycle ezután a műanyagot és az alumíniumfóliát új termékek - többek között csavarok, műanyag hulladékgyűjtők és kültéri bútorok - előállításához szükséges újrahasznosított nyersanyaggá alakítja át. Így ezek a kidobott csomagolóanyagok nem kerülnek a szemétbe.

Kültéri bútor és csavarok

A Nagy-Britanniáan országszerte zajló kísérlet célja, hogy felmérje a vásárlói igényeket a buborékcsomagolások újrahasznosítása iránt. Az Aldi szerint a cég folyamatosan új utakat keres az újrahasznosítás előmozdítására, és remélik, hogy a vásárlók is nyitottak leszek erre a megoldásra.

Julien Tremblin, a TerraCycle Europe ügyvezető igazgatója szerint a gyógyszeripari csomagolások kivonása a hulladéklerakókból és a hulladékok égetéséből továbbra is kiemelt fontosságú. A buborékcsomagolások ugyanis olyan termékek, amelyeket jelenleg nem lehet a szeméttelepen újrahasznosítani. A SÜDPACK egyébként áprilisban már kifejlesztett egy új, újrahasznosítható, monopolipropilén buborékcsomagolási megoldást a gyógyszeripar és az orvosi termékek számára.

Változás jön a szépségápolási cikkeknél is

Nem csak a gyógyszereknél, hanem a szépségápolásban is elindult a nehezen újrhasznosítható műanyagok begyűjtése. A Marks & Spencer a Handle újrahasznosítással foglalkozó céggel indított útjára egy szépségápolási visszavételi rendszert. A vásárlók a szépségápolási termékek csomagolásokat az M&S üzletekben adhatják le, a csomagolóanyagokat a körforgásban tartva.

Egy fogyasztói kutatás - amelyről a Reuters számolt be - szerint egyébként az újratölthető, visszaküldhető csomagolások a legnépszerűbbek a vásárlók körében. A megkérdezettek több mint a fele mondta, hogy nagyobb valószínűséggel vásárolna olyan márkától, amely előre megtöltött, visszaváltható csomagolásban kínálja termékeit. Ez az arány ráadásul 84 százalékra emelkedett azok körében, akik korábban már vásároltak visszaváltható csomagolásban.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG