2p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A németországi áruházak hadat üzentek az élelmiszer-pazarlásnak, már amennyiben ez rajtuk múlik. Több-kevésbé ambiciózusnak minősíthető vállalással lépnek fel ezzel a káros jelenséggel szemben.

Az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása érdekében megálapodást írtak alá Németország legnagyobb áruházláncai, köztük a magyar piacon érdekelt Lidl mellett az Aldi és a Penny tulajdonosa, a Rewe is.

Nagyüzemben megy a pocsékolás

A nagy felhajtással kísért eseményen felvonult a német kiskereskedelem színe java, illetve a kormány képviseletében Cem Özdemir élelmiszeripari és mezőgazdasági miniszter. Az European Supermarket MAgazine kiskereskedelmi szakportál beszámolója szerint a német kiskereskedők azt vállalják – a Pakt gegen Lebensmittelverschwendung néven futó – megállapodásban, hogy az az eldobott élelmiszerek mennyiségét a jelenlegi felére csökkentik 2030-ra. Lehet, hogy van, aki ennél ambiciózusabb vállalást is el tudna képzelni, ám a pazarlás első számú felelősei az úgynevezett jóléti háztartások. Statisztikai adatok szerint az elvesző élelmiszerek 60 százaléka ezek számlájára írható. A németek évente átlagosan 78 kilogramm élelmiszert dobnak ki a kukába.

Visszafognák a pazarlást a mamutok. Fotó: Depositphotos
Visszafognák a pazarlást a mamutok. Fotó: Depositphotos

A kiskerláncok megállapodásáról szóló tudósításban megszólaltak cégek marketingesei, pr-szakemberei, akik nem győzték hangsúlyozni, mennyire elkötelezett a munkaadójuk az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása mellett. Érdemi információként még elhangzott, hogy egy hármas szabályt követnek. Ennek első eleme, hogy elkerülik a felesleges beszerzéseket. A második, hogy együttműködnek az élelmiszerbankokkal, amelyek átveszik a szavatosságuk vége felé járó élelmiszereket, és eljuttatják azokat a rászorulókhoz. A harmadik lépés, hogy a mégis keletkező élelmiszer-hulladéktól megfelelő módon szabadulnak meg.

Magyarországon is probléma

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) tavaly ősszel publikált összefoglalója szerint a magyar fogyasztók fejenként átlagosan kicsit több mint 25 kilogramm élelmiszert dobtak ki feleslegesen. Ezen belül az életmaradékok vezették a sort.

Jó hír, hogy 2016-ban még 33,1 kilogramm volt a felesleges pazarlás. A pékáruk esetén fejenként átlagosan több mint 3. kilogrammal sikerült csökkenteni a kidobott termékek mennyiségét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG