Az első félévben benzinből 5-6 százalékkal, gázolajból 1-2 százalékkal adott el kevesebbet a Shell Hungary Zrt. a magyar piacon, mint egy évvel korábban, a társaság szerint a nehéz gazdasági helyzet miatt az általános visszaesést mutató piaci trend a második félévben is fennmarad, amit a zrt. két új üzemanyag piacra dobásával szeretne a maga szempontjából megfordítani.
Hetet egy csapásra - Nagyot emelnek az üzemanyagárakon>> |
Hozzátette, hogy a visszaesés gyakorlatilag a 2008-as válság kitörése óta tart. Az embereknek egyre inkább elfogy a pénze, amit az is mutat, hogy az adott hónap második felében, de különösen a végén nagyon megszaporodnak a kutaknál az ezer forintos üzemanyag vásárlások. Az autósok inkább többször vesznek benzint, de mindig kis összegért, aminek vélhetően pszichológiai oka van.
A helyzet csak a hónap elején, a fizetések átutalása után változik, ekkor ugyanis gyakoribb, hogy teletöltik a tankot a vevők.
Néhány forint is számít
A magyar üzemanyagpiac nehéz helyzetét mutatja, hogy a júliusi adatok szerint benzin kereslete 12 százalékkal, míg a gázolajé 5 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest.
Alternatív üzemanyagot árul egy kút Budapesten Nemsokára már a fővárosban is lehetőségünk lesz az új alternatív üzemanyagot, a CNG-t tankolnunk, amellyel akár harmadával is csökkenthetnek autózási költségeink. Részletek>> |
Az eseményen ismertettek egy kutatást is, amely szerint a magyarok 60 százaléka a nehezebb gazdasági körülmények miatt kevesebbet autózik, mint korábban. Negyven százalékuk nem, de a megkérdezettek 80 százaléka ellenőrzi, mennyit fogyaszt járműve. Hatvan százalékuk tesz is azért, hogy ugyanannyi üzemanyaggal többet közlekedhessen, például karbantartja a motort, nem járatja feleslegesen, nem gyorsít és nem fékez hirtelen, megfelelő nyomást tart a kerekekben, s nem szállít feleslegesen nagy súlyt.
A kutatás szerint a megkérdezettek több mint 70 százaléka örül az új spórolási tanácsoknak, 61 százalékuk pedig szívesen venne olyan üzemanyagot, amiből kevesebb kell ugyanannyi kilométer megtételéhez.
A Shell 243 kutat üzemeltet Magyarországon, s ezzel a második a piacon. A társaság világszerte 43 ezer töltőállomással rendelkezik 79 országban, s tavaly 145 milliárd liter üzemanyagot adott el.
MTI, Privátbankár