MTI Fotó: Soós Lajos |
Két típusú tarifa
Az alaprendelet szerint az A1 árszabás jelenti a normál tarifát, ezt automatikusan használhatják töltésre az elektromos autók üzembentartói, illetve tulajdonosai. Az A2 jelű tarifa az, amelyet a köznyelv éjszakai áramnak hív, az elektromos kocsik töltésére ez választható az A1 tarifa mellé.
Az olcsóbb éjszakai áram viszont csak akkor választható, ha annak mérése megoldott. A tulajdonosnak, illetve üzembentartónak évente kell igazolnia az áramszolgáltatónál azt, hogy elektromos járművet használ. Az A2 tarifa használatára külön szerződést kell kötni, amelyben szerepelnek az előbbi igazolás részletei is.
Nemrég Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter beszélt arról, hogy Magyarország vezető szerepre törne az elektromobilitás elterjesztésében: A Jedlik Ányos Terv keretein belül már zöld rendszámok kerülnek a villanyautókra, amelyek kedvezményeket is biztosítanak majd a jövőben. A népszerűsítéshez a széndioxid kvóták eladásából származó bevételt fordítanák az elektromobilitás infrastruktúrájának kiépítésére, ráadásul a kormány nagyon csábítja a Teslát arra, hogy itt építse fel európai gyárát.