1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Beteg csirkék húsa került a Kentucky Fried Chicken (KFC) és a McDonald's gyorséttermi hálózatokba Közép-Kína egyik meghatározó piaci szereplőjétől, a Honan tartományi Doyoo csoporttól - derítette ki csütörtökön a china.com.cn internetes portál.

Az érintett csirkefarmok állítólag nem jelentették a szárnyasok betegségét és eladták azokat olyan viszonteladóknak, akik kapcsolatban álltak a népszerű gyorséttermekkel. A riport arról is beszámolt, hogy az elhullott állatokból, a fertőtlenítés és elföldelés helyett csontlisztet készítettek.

A beszámoló szerint a csirkéket zárt ketrecekben nevelik, napi 24 órán át tartó megvilágítással, állandó, körülbelül 36 fokos melegben, hogy a lehető leggyorsabb növekedést érjék el. Ennek következtében sok állat betegszik meg vagy pusztul el idő előtt.

Ha beteg, gyorsan le kell vágni

Hopi város egyik tenyésztője elmondta, hogy nemrégiben több mint 7 ezer csirke betegedett meg, s amikor kapcsolatba lépett a Doyoo illetékeseivel, azt a választ kapta, hogy szállíttassa az állatokat a vágóhídra, majd eladták őket.

Úgy tudni, a cég arra kérte a gazdálkodókat, hogy a betegségeket időben jelentsék, hogy a szárnyasok gyors levágásával megelőzhessék az állategészségügyi ellenőrzéseket. Ilyen esetek évente előfordulnak - állította az egyik tenyésztő.

A helyszíni jelentés arra is kitér, hogy egyes telepeken nincs is megfelelő létesítmény a betegségek, járványok vagy a tömeges elhullások megfelelő módon történő kezelésére.

Vannak viszont hűtőkamrák, amelyekben az elhullott állatokat tárolják, mielőtt azokból csontlisztet készítenek - állította egy névtelenséget kérő alkalmazott.

Egy hónapon belül ez a második eset

Alig egy hónapja a kínai központi televízió leleplező riportjának jóvoltából hatalmas botrány lett abból, hogy a KFC anyavállalatának a Yum Brandsnek beszállító Liuhe csoport nagy mennyiségű antibiotikumot és hormont tartalmazó csirkéket adott el.

A Yum elismerte, hogy 2010 és 2011 között maga is talált ilyen állatokat, de hozzátette, már nem partnere a szabályt sértő cég. Mint kiderült, a gyógyszereket azért adták a szárnyasoknak, hogy csökkentsék az elhullási arányukat és gyorsítsák a növekedésüket. A történtekért a Yum később bocsánatot kért.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG