A IKEA új áruháza, amely London belvárosában, az Oxford Streeten nyílt meg, nem pusztán egy promóciós létesítmény a bútoráruházlánc rendszerében – állította Stefan Vonoverbeke, a svéd vállalat tulajdonosa, az Ingka Group kiskereskedelmi értékesítésekkel foglalkozó menedzsere a brit Retail Gazette szakportál beszámolója szerint.
A svéd áruházlánc eddig jellemzően külvárosi, nagy alapterületű (a hipermarketszerű) áruházakat üzemeltetett, amelyekben órákig bolyonghatott a vásárló a bútorok és az azokat kiegészítő termékek végtelen mennyiségben sorakozó kínálata között. A márka rajongói azonban régóta vágytak arra, hogy megjelenjenek a kisebb, belvárosi Ikea-boltok. London legforgalmasabb bevásárlóutcájában áprilisban nyílt meg a mini Ikea, ami azért nem is kicsi, ha valaki közelebbről is szemügyre veszi. Területe 5800 négyzetméter három emeletre elosztva. Ez lehetővé teszi, hogy kialakítsanak egy minta lakást, ami megmutatja, mit lehet kihozni az Ikea termékeiből, és egy 130 férőhelyes svéd éttermet.
Fotó: Ikea
Vanoverbeke elismeri, hogy a brit fővárosban kialakított mini Ikeát a márka új formátumát reklámozó boltnak szánják, amellyel az egész világon promótálhatják az újdonságot. Hasonló szerepe lesz annak a picike áruháznak is, amit a New York-i Fifth Avenue-n építenek fel. Ugyanakkor nem érik be ezzel. A cél az, hogy függetlenül a kiemelt helytől olyan mini áruházakat üzemeltessenek, amelyek értékesítésükkel nyereséget termelnek. Ezt úgy érhetik el, hogy a botok kínálata hasonló vásárlási élvezetbe ringatja a fogyasztókat, amilyet a nagy Ikea-áruházakban megszoktak. „Full IKEA-élményt akarnak kínálni” – mondta az értékesítési főnök.
Az Ingka egyébként 2021-ben vásárolta meg az új boltnak helyet adó ingatlant csillagászati összegért, 378 millió fontért. a Privátbankár árfolyamfigyelője szerint mostani árfolyamon 181 milliárd forintért. Az elmúlt éveket azzal töltötték, hogy átalakították és teljesen felújították a helyet.