Aki indított már Google Shopping hirdetéseket, az tudja, hogy alapvető feltétel a Merchant Center (MC) fiók létrehozása, majd összekötése a Google Ads rendszerével. Ez azért lényeges, mert az említett kampányok a feed-re épülnek, amit az MC-ben tudunk megadni, feltölteni, optimalizálni, majd ellenőrizni.
2024 elejétől már elérhető ennek megújított verziója, a Google Merchant Center Next, mely pénzügyi szempontból is pozitív eredményeket hozhat az e-kereskedőknek.
Az átmenet a régiből az újba ez év folyamán történik meg. Ha Te is szeretnél erre felkészülni, kérj segítséget szakértőktől! Az olyan full service online marketing ügynökségek, mint a Prioris, Google hirdetés terén is tudnak segíteni.
Újdonságok, amit a Google Merchant Center Next hoz
A Merchant Center megújult, Next változata számos előnnyel jár majd a vállalkozások számára. Nézzük, melyek ezek!
- Egyik leglényegesebb, hogy automatikus importálást végez. Vagyis az eddigi kézi folyamat felgyorsul. Ez nem azt jelenti, hogy a kereskedő meg sem tudja változtatni az így behozott információkat. Van lehetőség a szerkesztésre, alakításra, vagyis a teljes ellenőrzés megmarad a termékadatok felett.
- Ha nem szeretnéd használni az automatizálást, akkor ki is tudod kapcsolni.
- Itt lehet majd szerkeszteni a termékeket. Ha pedig nem csak online boltod van, akkor az ottani árucikkeket a Kereső és Térkép felületén közzé tudod tenni.
- Láthatsz egy átfogó teljesítményt is különféle hasznos statisztikákkal alátámasztva.
- Lesz majd egy lista azokról a termékekről, amelyekre kiemelt figyelmet kell fordítanod.
- Bizonyos kategóriák mentén tudsz is majd szűrni, ilyen például az állapot vagy a kattintási potenciál.
Ügyfélszolgálati támogatás
Az online vásárlások során a vevők gyakran elégedetlenek, ha nem találják meg az ügyfélszolgálatot vagy a termék visszaküldésének lehetőségét. A Merchant Center Next segít abban, hogy a kereskedők közzé tudják tenni az ehhez kapcsolódó információkat. Így ha rákeresnek az ügyfélszolgálatra, megjelennek számukra a keresett adatok.
A bevezetésről
Előreláthatóan 2024 folyamán kerül majd bevezetésre a Google Merchant Center Next. A Google azt ígéri, hogy mindenkit értesíteni fognak majd az új fiók elérhetőségekor. Az időben történő informálás fontos, de már előre is felkészülhetünk az átállásra. Ha ismerjük az új funkciókat, a használat is egyszerűbb lesz.
Azzal, hogy megújul az MC, sokkal egyszerűbbé válik a termékek kezelése és az esetleges hibák javítása is. A kereskedők ezen irányú támogatásával elindulhat az e-kereskedelmi folyamatok optimalizálása.