Az Unilever akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétele (USG) az idei második negyedévben 7,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, így a csoport első féléves USG-mutatója 5,7 százalékkal emelkedett az tavalyi azonos időszakhoz képest. A több mint hétszázalékos értékesítési bevétel-növekedés 2008 harmadik negyedéve óta a legdinamikusabb bővülést jelenti.
Az Unilever forgalma 4,1 százalékkal 22,788 milliárd euróra nőtt az idei első hat hónapban – az üzemi nyereség nyolcszázalékos, valamint a nettó profit kilencszázalékos bővülése mellett. A brit-holland óriáscég 3,308 milliárd eurós üzemi nyereséggel és 2,405 milliárd eurós nettó nyereséggel zárta az idei első félévet.
Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója a féléves eredményekről szólva újfent megerősítette, hogy a csoport átalakítása továbbra is a fenntartható növekedést célozza, így a cég ismét lendületes növekedésről számolhatott be a nehéz piaci környezet ellenére is. Annak dacára, hogy a társaság egyes termékek esetében áremelésre kényszerült, az értékesítési volumen a piacokkal együtt bővült az idei első félévben, ez pedig egyértelmű bizonyítéka az Unilever márkáiban és innovációs tevékenységében rejlő erőnek – mondta el Polman.
Az Uniliver árfolyama és a negyedéves gyorsjelentés publikálásának hatása (adatok: Reuters)
Felpörögtek a feltörekvő piacok
Háztartási óriás Az Uniliver az fmcg (gyors ciklusú fogyasztási cikkek) piac meghatározó tagja, olyan márkák tartoznak a cégcsoporthoz mint a Knorr, Rama, Lipton, Globus, Magnum, Algida vagy a Cif, Domestos, AXE és többek között a Dove. A csoport szerint naponta a világon 160 millió meber választja valamely terméküket. |
A vezérigazgató beszámolójában hangsúlyozta: az Unilever nem csupán az innovációt erősítette, de a fejlesztések piaci bevezetését is felgyorsította. A csoport idén számos új piacra vezette be húzótermékeit és - márkáit. Az organikus növekedés mellett az elmúlt időszakban akvirált márkák és vállalatok integrációja is hozzájárult az Unilever eredményeinek javulásához.
Paul Polman ugyanakkor rámutatott: az Unilever piaci előnyei ellenére a globális gazdasági környezet továbbra is aggasztó. A fogyasztói bizalom világszerte alacsony, a helyzetet pedig a foglalkoztatottsági mutatók csak tovább súlyosbítják. A világgazdaság fellendülése lassú folyamat, hirtelen javulásra nincs kilátás – jegyezte meg Polman.
Privátbankár