1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei második negyedévben is töretlen volt az Unilever csoport növekedése, a háztartási cikkekre specializálódott óriás maga mögött hagyta a válságot ezzel
Az idei második negyedévben is töretlen volt az Unilever csoport növekedése, így a brit-holland tulajdonú fmcg-óriás négy százalékot meghaladó bevétel-, illetve kilencszázalékos nettó nyereség-bővülést ért el 2011 első hat hónapjában. A növekedés motorját továbbra is a feltörekvő piacok jelentik.

Az Unilever akvizícióktól és árfolyamhatásoktól megtisztított értékesítési bevétele (USG) az idei második negyedévben 7,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, így a csoport első féléves USG-mutatója 5,7 százalékkal emelkedett az tavalyi azonos időszakhoz képest. A több mint hétszázalékos értékesítési bevétel-növekedés 2008 harmadik negyedéve óta a legdinamikusabb bővülést jelenti.

Az Unilever forgalma 4,1 százalékkal 22,788 milliárd euróra nőtt az idei első hat hónapban – az üzemi nyereség nyolcszázalékos, valamint a nettó profit kilencszázalékos bővülése mellett. A brit-holland óriáscég 3,308 milliárd eurós üzemi nyereséggel és 2,405 milliárd eurós nettó nyereséggel zárta az idei első félévet.

Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója a féléves eredményekről szólva újfent megerősítette, hogy a csoport átalakítása továbbra is a fenntartható növekedést célozza, így a cég ismét lendületes növekedésről számolhatott be a nehéz piaci környezet ellenére is. Annak dacára, hogy a társaság egyes termékek esetében áremelésre kényszerült, az értékesítési volumen a piacokkal együtt bővült az idei első félévben, ez pedig egyértelmű bizonyítéka az Unilever márkáiban és innovációs tevékenységében rejlő erőnek – mondta el Polman.


Az Uniliver árfolyama és a negyedéves gyorsjelentés publikálásának hatása (adatok: Reuters)

Felpörögtek a feltörekvő piacok

Háztartási óriás
Az Uniliver az fmcg (gyors ciklusú fogyasztási cikkek) piac meghatározó tagja, olyan márkák tartoznak a cégcsoporthoz mint a Knorr, Rama, Lipton, Globus, Magnum, Algida vagy a Cif, Domestos, AXE és többek között a Dove. A csoport szerint naponta a világon 160 millió meber választja valamely terméküket.
A cégcsoport kétszámjegyű növekedést ért el a feltörekvő piacokon 2011 első hat hónapjában, de emellett a nyugat-európai piacok erős második negyedéves teljesítménye is hozzájárult ahhoz, hogy a cégcsoport fejlődése a féléves pénzügyi eredményekben is megmutatkozzon. Az fmcg-óriás bevételeinek 54 százaléka származik a fejlődő és feltörekvő piacokról, így továbbra is a feltörekvő piacok jelentik a növekedés motorját.

A vezérigazgató beszámolójában hangsúlyozta: az Unilever nem csupán az innovációt erősítette, de a fejlesztések piaci bevezetését is felgyorsította. A csoport idén számos új piacra vezette be húzótermékeit és - márkáit. Az organikus növekedés mellett az elmúlt időszakban akvirált márkák és vállalatok integrációja is hozzájárult az Unilever eredményeinek javulásához.

Paul Polman ugyanakkor rámutatott: az Unilever piaci előnyei ellenére a globális gazdasági környezet továbbra is aggasztó. A fogyasztói bizalom világszerte alacsony, a helyzetet pedig a foglalkoztatottsági mutatók csak tovább súlyosbítják. A világgazdaság fellendülése lassú folyamat, hirtelen javulásra nincs kilátás – jegyezte meg Polman.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG