1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A folytatódó gazdasági válság jelentős hatással volt a magyar söriparra is 2009-ben: a sörgyárak a magyar piacon történt értékesítése 9%-kal csökkent
A folytatódó gazdasági válság jelentős hatással volt a magyar söriparra is 2009-ben: a sörgyárak a magyar piacon történt értékesítése 9%-kal csökkent a 2008-as évi értékesítéshez képest– mutatott rá a Magyar Sörgyártók Szövetsége a mai online sajtótájékoztató keretében. A jövedéki adóemelés – és ezáltal a sör árának kényszerű emelkedése – tovább erősítette a válság hatására csökkenő keresletet és mindezek eredményeként az iparág 4,4 milliárd forinttal kevesebb adót fizetett a múlt évben.

Míg a magyar piacon történt értékesítés 9%-kal csökkent múlt évben, addig – az export visszaesésének köszönhetőn – a teljes értékesítés 12 százalékkal, 6 millió 289 ezer hektoliterre csökkent a 2008-as értékesítéshez képest. Az értékesítés jobban csökkent a vendéglátásban, mint a kiskereskedelemben; ennek látható jele a hordós értékesítés folyamatos visszaesése. A fogyasztás csökkenése jobban érintette az üveges söröket, mint a dobozos csomagolású söröket.

A 2009-es év vesztesei a minőségi kategória márkái voltak, ahol 476 ezer hektoliterrel kevesebb sör fogyott a 2008-as értékesítéshez képest. A gazdaságos sörök kategóriájában ugyanakkor az eladott mennyiség (1842 hektoliter) alig alacsonyabb a 2008-as évhez (1855 hektoliter) képest. Így míg a minőségi sörök értékesítése 13%-kal esett vissza, addig a gazdaságos sörök értékesítése alig 1%-kal csökkent az előző évhez képest.  A prémium kategória eladásai szintén csökkentek, míg a szuperprémium kategóriát kevésbé érintette a visszaesés.

Tavaly tovább romlott a söripar adófizetési képessége is: 2009-ben az iparág összesen 53 milliárd Ft-tal járult hozzá az állami költségvetéshez. A 2008-hoz képest 4,4 milliárd forinttal kevesebb adó az ÁFA és a jövedéki adó csökkenéséből származik. Sajnos helyes volt az iparág prognózisa, mely szerint a jövedéki adó és ÁFA emelés az erősen csökkenő fogyasztás mellett a teljes adóbefizetés erős csökkenését eredményezi majd.

A 2010-es gazdasági kilátások is negatívak. A fogyasztásban még enyhe csökkenést vár a Szövetség, mivel az év elejétől érvényes további 10%-os jövedéki adó emelés mind az eladásokat, mind a gazdaságosságot sújtja. Ez tovább nehezíti a magyar söripar kilábalását a gazdasági válságból, mely várhatóan csak középtávon valósulhat meg.  A várható visszaesést a gyártók reklámmal és új termékek piacra dobásával tervezik ellensúlyozni.

Napi két pohár mellett könnyebb a mérlegre állni
Trendforduló? Januári áremelkedés az áruházakban

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG