3p
A rossz idő és a hosszú hétvége hiánya júniusban nem tett jót a hazai turizmusnak. A külföldiek közül az ukránok által eltöltött éjszakák száma óriásit emelkedett, a németek és osztrákok viszont 10 százalékkal kevesebbet aludtak nálunk, mint egy éve.

2018. júniusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 1 százalékkal csökkent, a belföldi vendégek által eltöltötteké 0,2 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit. Összességében 0,4 százalékkal csökkent a szálláshelyek forgalma egy év alatt.

A KSH szerint ebben a kedvezőtlen időjárás játszhatott szerepet, valamint az, hogy az előző évvel ellentétben, ebben az évben júniusban nem volt hosszú hétvége.

Rohamoznak az ukránok, tizedével csökkent a németektől jövő forgalom

A külföldi vendégek száma 2,7 százalékkal emelkedett, és meghaladta az 558 ezret. Az általuk eltöltött vendégéjszakák száma azonban 1,0 százalékkal csökkent, és 1,4 milliót tett ki. A külföldivendég-éjszakák száma Budapest–Közép-Duna-vidék, Közép-Dunántúl és Tisza-tó régiókban nőtt, a többi turisztikai régióban visszaesett.

A KSH adatainak részletesebb vizsgálatából kiderül: a legtöbb vendégéjszakát továbbra is a német turisták töltötték el nálunk júniusban, a második helyen az Egyesült Államok, a harmadik helyen az Egyesült Királyság turistái állnak.

Bár Ukrajna nem számít nagy küldőországnak, jól látszik, hogy egyetlen év alatt több mint 50 százalékkal nőtt az ukránok által nálunk eltöltött vendégéjszakák száma. A kanadaiak 24,4 százalékkal több időt töltöttek nálunk, mint egy éve. Jelentősebb visszaesést a dél-amerikai, az afrikai és a román turistáknál mért a KSH, de több mint tizedével csökkent az osztrákok és (a vendégéjszakák számában egyébként listavezető) német turisták által eltöltött vendégéjszakák száma egy év alatt.

Egész nagyot csökkent a balatoni forgalom

A belföldi vendégek száma 0,5, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 0,2 százalékkal növekedett, és meghaladta az 1,5 milliót. A vendégéjszakában mért forgalom a szállodákban és a kempingekben mérséklődött, a panziókban, a közösségi szálláshelyeken és az üdülőházakban nőtt. A Balatonnál 6 százalékkal kevesebb vendégéjszakát regisztráltak a szálláshelyek, ennek következtében 30-ról 28 százalékra csök­kent a balatoni éjszakák aránya a teljes belföldi forgalmon belül.

A SZÉP-kártyások sem most költekeztek ki

A júniusi hosszúhétvége-hiány a Széchenyi pihenőkártyás  forgalmon is meglátszik: a kártyatulajdonosok 15%-kal kevesebbet, 1,6 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken SZÉP-kártyával, mint egy éve.

Drágább lett a pihenés

Az adatokból azonban az is kiderül, hogy a bevételek a valamelyest csökkenő vendégéjszaka-szám ellenére is növekedtek - a magyarázat pedig az, hogy (főként a budapesti) szálláshelyek szépet emeltek az árakon tavalyhoz képest:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG