1p
Egy friss felmérés szerint már nem idegenkedünk az étkezési utalványoktól, sőt, egyre elfogadottabbnak tartjuk ezt a fajta cafeteria juttatást
Egy friss felmérés szerint már nem idegenkedünk az étkezési utalványoktól, sőt, egyre elfogadottabbnak tartjuk ezt a fajta cafeteria juttatást.

A KutatóCentrum 2011 júniusában online kutatást végzett ezer fő megkérdezésével, hogy feltérképezze a lakosság véleményét az étkezési utalványok használatáról, továbbá megvizsgálja, mi a felhasználók véleménye az étkezési utalványokról, illetve hol, mikor és mire költik el ezt a cafeteria juttatást. A megkérdezett 18 és 64 év közöttiek jelentős többsége, 72 százalék, legalább egyszer fizetett étkezési utalvánnyal az elmúlt 1 évben.

A felhasználók körében nagyfokú az egyetértés abban, hogy az utalványokat célzottan élelmiszerre, étkezésre tudják fordítani, és hogy az ily módon történő fizetés egyszerű. Továbbá több mint háromnegyedük úgy látja, sok elfogadóhelyen tudnak fizetni a papír csekkekkel, és 56 százalékuk szerint pedig így gyakrabban adódik lehetőségük arra, hogy éttermekbe, kifőzdékbe járjanak, vagy ételt rendeljenek.

Melegételért utalvánnyal fizetnek inkább

Amikor a felhasználók melegételt vásárolnak, az étkezési utalványt részesítik előnyben: a kutatásban megkérdezett összes válaszadó több mint fele (52 százalék) ezt veszi ki tárcájából, ezután jön a készpénzes fizetési mód 28, majd a bankkártyás 15 százalékkal.

A magyar felhasználók fontosnak tartják, hogy tisztában legyenek a náluk lévő összeg nagyságával: úgy gondolják, az utalvány esetében – csakúgy, mint a készpénznél – mindig látható, mekkora összeggel gazdálkodhatnak. A többség úgy véli, utalvánnyal fizetni elfogadott, és nem kellemetlen elővenni a pénztárnál vagy a pincér kezébe adni.

Hideg szendvics helyett iskolai meleg ebéd

A megkérdezettek közel 60 százaléka a családtagoknak, barátoknak is ad utalványaiból - elsősorban szüleikkel, gyermekeikkel (61 százalék), illetve élettársukkal, házastársukkal (42 százalék) osztják meg a csekkeket.

Egyre több helyen az iskolai menza díját is befizethetik a szülők étkezési utalvánnyal.

Azok körében, akik nem használtak az elmúlt 1 évben utalványt – mert vagy nem kapnak az idei évtől, vagy egyáltalán nem is kaptak a munkahelyen –  53 százalék azoknak az aránya, akik örülnének, ha kapnának, hiszen ez által jelentős jövedelemhez jutnának. Harmaduk úgy gondolja, hogy ennek hatására a mostaninál többször étkeznének étteremben vagy kifőzdében.

A munkavállalók szeretik, de a munkáltatók még nem használják ki a keretet

Jelenleg havonta 18 000 forint értékben adható étkezési utalvány a munkavállalóknak kedvezményesen. A többség, 56 százalék havonta átlagosan 3.000 és 12.000 forint közötti értékben használt fel étkezési utalványt. 3 000 forint alatti összeget 23 százalék, 12 000 forint feletti összeget pedig 17 százalék jelölt meg.

A megkérdezettek 56 százaléka szerint az étkezési utalványok egyik legfőbb előnye, hogy ezzel a megoldással mindenki jól jár: munkavállaló, munkáltató, utalvány-elfogadó, és összességében a magyar gazdaság is. A másik két jelentős előny, hogy az étkezési utalvány megosztható családtagokkal, barátokkal (53 százalék) és többet lehet költeni így élelmiszerre, étkezésre (38 százalék). A megkérdezettek 60 százaléka gondolja úgy, hogy az érkezési utalványok használatával a magyar vendéglátóipart támogatja.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG