1p
Egy friss felmérés szerint már nem idegenkedünk az étkezési utalványoktól, sőt, egyre elfogadottabbnak tartjuk ezt a fajta cafeteria juttatást
Egy friss felmérés szerint már nem idegenkedünk az étkezési utalványoktól, sőt, egyre elfogadottabbnak tartjuk ezt a fajta cafeteria juttatást.

A KutatóCentrum 2011 júniusában online kutatást végzett ezer fő megkérdezésével, hogy feltérképezze a lakosság véleményét az étkezési utalványok használatáról, továbbá megvizsgálja, mi a felhasználók véleménye az étkezési utalványokról, illetve hol, mikor és mire költik el ezt a cafeteria juttatást. A megkérdezett 18 és 64 év közöttiek jelentős többsége, 72 százalék, legalább egyszer fizetett étkezési utalvánnyal az elmúlt 1 évben.

A felhasználók körében nagyfokú az egyetértés abban, hogy az utalványokat célzottan élelmiszerre, étkezésre tudják fordítani, és hogy az ily módon történő fizetés egyszerű. Továbbá több mint háromnegyedük úgy látja, sok elfogadóhelyen tudnak fizetni a papír csekkekkel, és 56 százalékuk szerint pedig így gyakrabban adódik lehetőségük arra, hogy éttermekbe, kifőzdékbe járjanak, vagy ételt rendeljenek.

Melegételért utalvánnyal fizetnek inkább

Amikor a felhasználók melegételt vásárolnak, az étkezési utalványt részesítik előnyben: a kutatásban megkérdezett összes válaszadó több mint fele (52 százalék) ezt veszi ki tárcájából, ezután jön a készpénzes fizetési mód 28, majd a bankkártyás 15 százalékkal.

A magyar felhasználók fontosnak tartják, hogy tisztában legyenek a náluk lévő összeg nagyságával: úgy gondolják, az utalvány esetében – csakúgy, mint a készpénznél – mindig látható, mekkora összeggel gazdálkodhatnak. A többség úgy véli, utalvánnyal fizetni elfogadott, és nem kellemetlen elővenni a pénztárnál vagy a pincér kezébe adni.

Hideg szendvics helyett iskolai meleg ebéd

A megkérdezettek közel 60 százaléka a családtagoknak, barátoknak is ad utalványaiból - elsősorban szüleikkel, gyermekeikkel (61 százalék), illetve élettársukkal, házastársukkal (42 százalék) osztják meg a csekkeket.

Egyre több helyen az iskolai menza díját is befizethetik a szülők étkezési utalvánnyal.

Azok körében, akik nem használtak az elmúlt 1 évben utalványt – mert vagy nem kapnak az idei évtől, vagy egyáltalán nem is kaptak a munkahelyen –  53 százalék azoknak az aránya, akik örülnének, ha kapnának, hiszen ez által jelentős jövedelemhez jutnának. Harmaduk úgy gondolja, hogy ennek hatására a mostaninál többször étkeznének étteremben vagy kifőzdében.

A munkavállalók szeretik, de a munkáltatók még nem használják ki a keretet

Jelenleg havonta 18 000 forint értékben adható étkezési utalvány a munkavállalóknak kedvezményesen. A többség, 56 százalék havonta átlagosan 3.000 és 12.000 forint közötti értékben használt fel étkezési utalványt. 3 000 forint alatti összeget 23 százalék, 12 000 forint feletti összeget pedig 17 százalék jelölt meg.

A megkérdezettek 56 százaléka szerint az étkezési utalványok egyik legfőbb előnye, hogy ezzel a megoldással mindenki jól jár: munkavállaló, munkáltató, utalvány-elfogadó, és összességében a magyar gazdaság is. A másik két jelentős előny, hogy az étkezési utalvány megosztható családtagokkal, barátokkal (53 százalék) és többet lehet költeni így élelmiszerre, étkezésre (38 százalék). A megkérdezettek 60 százaléka gondolja úgy, hogy az érkezési utalványok használatával a magyar vendéglátóipart támogatja.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG