Hogyan kezdjünk neki az egész folyamatnak?
Számtalan eszközre van szükség ahhoz, hogy az üzleti ajándékkal a kellő hatást elérjük. Ki kell találni, hogy pontosan kinek akarjuk majd adni. A következő kérdéskör, hogy mi is legyen az ajándék. Végül azt megfelelő köntösbe kell öltöztetni. Ebben a Zefi Reklámajándék csomagolóanyag kínálata tud a segítségünkre lenni, de magát az ajándékot is beszerezhetjük innen.
Ha mindezekkel megvagyunk, akkor jöhet az átadás, aminél szintén nem mindegy, hogy hol történik. Kezdjük a sort az elején: kinek adjunk üzleti ajándékot? A karácsony az ajándékozás ideje. Többféle célból is meglephetjük az embereket. Az ügyfeleket például azért, mert az elmúlt időszakban minket választottak, vagy éppen ezzel bevonzhatjuk őket az üzletbe, és új vásárlókat varázsolhatunk belőlük.
Munkatársaknak az egész éves munkát köszönhetjük meg egy üzleti ajándékkal. A partnereket, beszállítókat szintén nem érdemes kifelejteni, mivel nagy szerepet játszanak a vállalkozás működésében és fejlődésében. Az üzleti ajándékok nem feltétlenül kell, hogy erősen kapcsolódjanak a karácsonyhoz. Adhatunk kifejezetten olyan eszközt, kiegészítőt, ami sokkal inkább a cég tevékenységét testesíti meg, vagy éppen egy emléktárgyat, amivel az elmúlt évek együttműködését köszönjük meg.
Keressük a kreatív megoldásokat!
Ha karácsonyra akarunk üzleti ajándékot adni, akkor próbáljunk ne olyan eszközöket, kiegészítőket adni, amelyekkel valószínűleg már a többi cég is elhalmozta az embereket. Keressük az egyediséget!
Ezért is előnyös az, ha egyedi arculattal, emblémával láthatjuk el a kinézett tárgyat. Egy bögre is lehet különleges és kiemelkedő, ha eléggé odafigyelünk a tervezés során. Egyértelműen legyen rajta elhelyezve a cég logója, arculata, hogy mindig tudják pontosan kitől is érkezett az ajándék.
Mindenki kapjon üzleti ajándékot?
Ez egy fontos kérdés, amire nem is olyan egyszerű a válasz. Minden attól függ, hogy pontosan milyen hatást akarunk elérni. Ha a munkatársak és/vagy az üzleti partnerek a célpontok, akkor a bizalom, az elégedettség és a morál növelése a fő cél. Az ügyfeleket ajánlott két szegmensre osztani: meglévők és újak. Előbbieknél a cél az, hogy növeljük a lojalitást, visszatérő vásárlók maradjanak. Az újakat pedig be kell vonzani, amivel több bevételre tehetünk szert.
Bármelyik utat is választjuk, mindegyikhez más megközelítésre és ajándékra van szükség.