1p
A hazai online kereskedelemnek még bőven lenne hova fejlődni, a felhasználók többsége azonban továbbra is inkább csak információszerzésre használja a netet (x)
A hazai online kereskedelemnek még bőven lenne hova fejlődni, a felhasználók többsége azonban továbbra is inkább csak információszerzésre használja a netet, semmint vásárlásra.

Az elmúlt évek felmérései azt mutatják, hogy egyre többen költik el a pénzüket az online boltokban. A növekedés persze törvényszerű, hiszen bőven az európai átlag alatt van még mindig azoknak az aránya, akik akár egyszer is vásároltak valamilyen terméket a neten. A skandináv országokat leszámítva – ahol a lakosság 90 százaléka legalább egyszer vásárolt már így – tulajdonképpen az európai felhasználóknak is csupán kicsit több mint egyharmada szerzett be tavaly termékeket interneten keresztül.

A legnagyobb fejlődési lehetőség azokban az országokban mutatkozik, ahol ez az értékesítési forma még kevéssé terjedt el. Míg a bolgárok vagy románok teljes lakosságra vetített vásárlási aránya néhány százalék, a magyar felhasználók online vásárlási kedve valahol a középmezőnyben mozog. 2008-ban értük el a teljes kereskedelmi forgalom 1 százalékát 63 milliárd forinttal, ehhez képest 2009-ben a hazai vásárlás összértéke már majdnem a 100 milliárdos álomhatáron tart 95 milliárd forinttal.

A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért, a hazai webforgalmazás érdekvédelmét is felvállaló szervezet elnöke szerint az e-gazdaság közel sincs válságban! Minden mutató folyamatos növekedést jelez: nő az internet-előfizetők száma, ezen belül egyre nagyobb szerepet kap a mobilinternet; nő a háztartások számítógép- és internetellátottsága, emellett dinamikusan – évről évre mintegy 50 százalékos mértékben – növekszik az internetes kereskedelem forgalma is. Emellett azonban folyamatosan jelennek meg azok a kérdések, amelyekre nem árt válaszokat találni azoknak, akik azt szeretnék, ha ez a fejlődés folyamatosan tartható lenne.

Egy újonnan induló, piacos terméket forgalmazó webáruház általában a működésének a harmadik évében jut el arra a pontra, amikor már nem bővül automatikusan a látogatói tábora. A cégek általában ekkor már ismertnek számító márkanév és szolgáltatásminőség alapján alakítanak ki maguknak egy vásárlói kört, azonban természetesen vannak olyan eszközök, amelyekkel újabb vásárlókat szerezhetünk az általunk forgalmazott termékek piacán még több vásárlót elérve. A legújabb „buzzword” mindenképpen a közösségépítés, illetve nem szabad megfeledkezni az örökzöld keresőoptimalizálásról sem. Nem könnyű azonban kiigazodni a lehetőségek széles tárházát kínáló internetes szolgáltatások útvesztőjében, ahol a hasznos tanácsokat kínáló vállalkozások mellett számos kókler is megjelent az utóbbi időben. Folyamatos fejlesztés és megfelelő vevőcsalogatás nélkül pedig a vásárlóink nem válnak törzsvásárlókká, s ha erősebb konkurenciával találjuk szemben magunkat, könnyen elveszíthetjük őket.

Egyértelmű, hogy meg kell ismernünk a vevőink igényeit, vásárlási szokásait, szolgáltatásunkkal szembeni elvárásaikat. Ezek egy része megvalósítható olyan internetes látogatáselemző eszközökkel, mint például a Google Analytics, de bizonyos információk csak egy már felépített törzsvásárlói közösség visszajelzései alapján szerezhetők meg.

A szakértők többsége szerint csak a ráfordított idő és a kreativitásunk korlátai szabnak határt a vevők megszerzésére és megtartására bevethető taktikáknak. Az interneten ma mindenki megnyithatja álmai boltját, s megfelelő stratégiával virágzó üzletté növelheti azt. Hazai viszonylatban gondolkodva mindenképpen van hova fejlődni, hiszen a teljes kereskedelmi forgalom töredékét termeli meg ma az e-kereskedelem, s bőven akad még fehér folt, kihasználatlan lehetőség a gyorsan fejlődő online termékkínálatban is.  

Ha szeretne többet tudni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségekről, szeretne internetes boltot nyitni, vagy éppen már működtet ilyet, de a cikkben is említett kérdésfelvetésekben magára ismert, szívesen látjuk a PC World E-commerce konferenciáján. A 2010. április 14-én tartandó rendezvényen nemcsak az induló vállalkozásokat érdeklő kérdésekre keressük a választ, de a már működő boltokat érintő hasznos tanácsokra is sort kerítünk.

A konferencia weboldala: //www.pcworld.hu/konferencia/36

(x)

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG