Élelmiszervásárláskor a magyar fogyasztók csaknem felének döntését befolyásolja, hogy egy termék árának és értékének viszonyát mennyire tartjuk kedvezőnek. Ezt a tényezőt hazánkban 47 százalék említette a Nielsen globális, 55 országban, köztük Magyarországon végzett felmérése során.
A második leggyakrabban említett tényező maga a fogyasztói ár (43 százalékos említéssel), harmadik pedig az a szempont lent, hogy valaki ismeri a terméket vagy már használta is (28). A sorban ezek után a márka iránti bizalom, illetve a promóció és árengedmény következik.
Válaszok százalékosan az ”Élelmiszervásárlásánál az ön döntését mely tényezők befolyásolják?” kérdésre
Ha összehasonlítjuk a magyarok preferenciáit a vizsgált 28 európai ország átlagával, akkor érdekes különbségek tárulnak fel. Ugyanis kontinensünkön legtöbben a fogyasztói ár befolyását említették (41 százalék), csak utána következik a kedvező ár/érték arány (39). Európában a harmadik legfontosabb szempont, hogy egy árucikk kapható-e az üzletben, ahol a válaszadó rendszeresen vásárol (28).
Európa többi országával kapcsoaltban elmondható hogy a kényelmes felhasználás jellemzően jóval fontosabb tényező, mint nálunk, ahogyan a szezonalitás és a termékkel járó előnyös szolgáltatás is.
Privátbankár