1p
A magyarok az uniós átlaggal szemben nem önmagában az árra, hanem az ár és az érték arányára figyelnek élelmiszervásárláskor
A magyarok az uniós átlaggal szemben nem önmagában az árra, hanem az ár és az érték arányára figyelnek élelmiszervásárláskor.

Élelmiszervásárláskor a magyar fogyasztók csaknem felének döntését befolyásolja, hogy egy termék árának és értékének viszonyát mennyire tartjuk kedvezőnek. Ezt a tényezőt hazánkban 47 százalék említette a Nielsen globális, 55 országban, köztük Magyarországon végzett felmérése során.

A második leggyakrabban említett tényező maga a fogyasztói ár (43 százalékos említéssel), harmadik pedig az a szempont lent, hogy valaki ismeri a terméket vagy már használta is (28). A sorban ezek után a márka iránti bizalom, illetve a promóció és árengedmény következik.


Válaszok százalékosan az ”Élelmiszervásárlásánál az ön döntését mely tényezők befolyásolják?” kérdésre

Ha összehasonlítjuk a magyarok preferenciáit a vizsgált 28 európai ország átlagával, akkor érdekes különbségek tárulnak fel. Ugyanis kontinensünkön legtöbben a fogyasztói ár befolyását említették (41 százalék), csak utána következik a kedvező ár/érték arány (39). Európában a harmadik legfontosabb szempont, hogy egy árucikk kapható-e az üzletben, ahol a válaszadó rendszeresen vásárol (28).

Európa többi országával kapcsoaltban elmondható hogy a kényelmes felhasználás jellemzően jóval fontosabb tényező, mint nálunk, ahogyan a szezonalitás és a termékkel járó előnyös szolgáltatás is.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ott vetik be a fapados szuperdiszkontot, ahol kevesen számítanak rá
Buksza blog | 2024. június 24. 11:11
A Carrefour, Franciaország legnagyobb áruházlánca bevállalta, hogy saját boltjainak is versenytársat teremt azzal, hogy bevezeti hazai piacára a világ szegény részén sikeres áruháztípusát.
Vásárló Szereti a csokit? A radikális változás is benne van a pakliban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 19. 15:01
A kakaó ára annak rendje és módja szerint elszállt az utóbbi időszakban, amit előbb-utóbb a csokoládéké is követni fog, hacsak ki nem találnak valamilyen trükköt a csokigyártók ennek elkerülésére.
Vásárló Ritka kellemetlen hírt kaptak a magyar autósok - megint megjelent a 600 forintos benzin réme?
Privátbankár.hu | 2024. június 17. 11:55
Rendkívüli áremelkedés jön.
Vásárló Idegesítik a súlycsökkentő gyógyszerek a fogyókúra- és a hízókúraipart
Privátbankár.hu | 2024. június 17. 11:24
Nem tudják hogyan reagáljanak a súlycsökkentő gyógyszerek erőteljes előretörésére az élelmiszeripari vállalatok és a fitneszbiziniszben érdekelt szolgáltató cégek.
Vásárló Sosem látott újdonságok a parfümpiacon: ez már az új világ?
Elek Lenke | 2024. június 16. 16:07
A 21. század a szagokról szól. Mindennek finom, kellemes, egyedi illatúnak kell lennie. A  globális parfümpiac egyre nő, és ez a tendencia itthon is érezhető. Több mint 10 milliárd forintot költenek évente a magyarok parfümökre, és nemcsak a nők. Főleg külföldi termékekre adnak ki ennyi pénzt, hiszen Magyarországon nem létezik ez az iparág, eltekintve néhány niche, azaz egyedi, művészi, designer illatkompozíciótól.
Vásárló Célba vették a konyhák új lakóit
Buksza blog | 2024. június 15. 09:25
A forró levegős sütők már nem számítanak újdonságnak, ami felkeltette a nagy élelmiszergyártók érdeklődését is. Úgy gondolják, ideje kiszolgálniuk az emberek új konyhai „játékszerét”.
Vásárló Nagy fekete pontot adhatnak a Tescónak
Buksza blog | 2024. június 14. 10:58
Ha a részvényesek jóváhagyják a juttatásait, akkor a Tesco vezérigazgatója 430-szor többet fog keresni, mint egy átlagos dolgozó. Ezt a befektetők egy része a cég hírnevét romboló döntésnek tartja. 
Vásárló Tippek ékszerekhez, ahol az elegancia és a kreativitás egyesül
Márkázott tartalom | 2024. június 12. 10:11
A nők már évezredek óta viselnek kiegészítőket, amik a mai világban is meghatározó szerepet töltenek be a megjelenésben. Az a szenvedély, ami hajt minket, nőket az ékszerek világa felé, a divat világában különleges.
Vásárló Kormányzati meghívót kaphat a Lidl és az Aldi Kanadából
Buksza blog | 2024. június 12. 09:04
Kanadában a kormány lépéseket tett arra, hogy külföldi versenytársakat, például az Aldival és/vagy a Lidlt hívja az országba, hogy versenytársat kapjon a legnagyobb helyi boltlánc. 
Vásárló Gazdasági csapás jön? Egy meglepő mutatóból is kiderülhet
Buksza blog | 2024. június 12. 08:29
Akár esik, akár fúj, a hölgyek használnak szépészeti termékeket, ám nem függetleníthetik magukat attól, hogy mennyi pénzt költhetnek ezekre. Ebből fakad egy lehetőség a recessziók előrejelzésére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG