Az áruházlánc 2014-ben indította el az áruházi élelmiszermentő programját, amelynek keretében a programban részt vevő áruházak munkatársai minden munkanap végén összegyűjtik a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, és azt a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és partnerszervezetei segítségével rászorulóknak juttatják el. A program során 2017. augusztus végéig összesen több mint 7841 tonna adományt adott át az áruházlánc, ami mintegy 19,6 millió adag ételnek felel meg. Az adományozás már 118 hazai áruházban zajlik, a Tesco célja pedig az, hogy 2020-ig minden közép-európai áruháza készen álljon arra, hogy jótékony célra ajánlja fel az élelmiszer-felesleget.
Mit tehet a lakosság?
A tudatos vásárlói magatartást is erősíteni kívánja a cég, ennek érdekében a vállalat 2017 szeptemberében jelentette be, hogy a zöldség-gyümölcs osztályain megszünteti az egyet fizet, többet kap akciókat. Szintén a háztartási hulladék csökkentését segíti a citrusfélék gyorsabb beszállításával, amivel ezek a gyümölcsök akár két nappal tovább is frissek maradnak, és amivel így kevesebb élelmiszer kerül a szemétbe a háztartásokban.
A tudatos vásárlásról és a pazarló életmód felszámolásáról korábban már rengeteg cikket és tippet írtunk, ezekről itt, itt és itt olvashatsz a Privátbankár.hu-n.