1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az uniós roaming-rendelet sem jelent védelmet minden esetben, ha külföldön (akár az EU-n belül is) használja mobiltelefonját. Bizonyos célországok esetében nem ritka az 1000 forintos percdíj sem, ezért érdemes előre tájékozódni. Adunk egy hasznos tippet, amivel percek alatt utánajárhat, hogyan ne költse a nyaralásra félretett pénzt a mobilszámlájára
Az uniós roaming-rendelet sem jelent védelmet minden esetben, ha külföldön (akár az EU-n belül is) használja mobiltelefonját. Bizonyos célországok esetében nem ritka az 1000 forintos percdíj sem, ezért érdemes előre tájékozódni. Adunk egy hasznos tippet, amivel percek alatt utánajárhat, hogyan ne költse a nyaralásra félretett pénzt a mobilszámlájára

A külföldön nyaralók fokozottan figyeljenek a roaming-tarifákra!


Az Európai Unió területén érvényes roaming-szabályozás vitathatatlan sikere mellett az Unión kívüli országokba utazóknak célszerű még utazás előtt alaposan átnézni, hogy az adott országban mennyibe kerül majd a barangolás, legyen szó telefonálásról, SMS küldésről, vagy akár mobilinternetről – hívja fel a külföldre utazók figyelmét Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője (HFJK).

Az Unió területén barangolva egyszerű a helyzet: hívásindítás, hívásfogadás, vagy SMS küldés esetén nem érhet senkit kellemetlen meglepetés. Ezek a tarifák szabályozottak, a hívásfogadás percenként legfeljebb bruttó 66,9 Ft-ba, a hívásindítás percenként bruttó 151,4 Ft-ba, az SMS küldés pedig legfeljebb 38,9 Ft-ba kerülhet.

Az Unión kívül azonban más a helyzet. Itt a szolgáltatók által alkalmazott árakra nincs hatással az uniós roaming-rendelet, így a három hazai szolgáltató által az egyes országokban alkalmazott árak is jelentős szórást mutatnak – de szinte mindig jóval magasabbak, mint az Unióban. A nem uniós tagállamokban barangolva az sem mindegy, hogy melyik helyi szolgáltató hálózatán barangolunk – ezt kézi választással lehet beállítani –, mert az árak így is eltérőek lehetnek.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság oldalán könnyedén összehasonlíthatja a roaming-díjakat, szolgáltató, sőt tarifacsomag alapján is (kártyás és előfizetős ügyfelek is).

Az NHH árösszehasonlító oldalán (TANTUSZ), a Roaming alkalmazást használva jól látható, hogy szerencsésebb esetben ugyanabba a célországba a hívások 500-600 Ft körüli áron is elérhetőek akár a 800-1000 forintos ár helyett.
Az egyik legnépszerűbb nyaralóhelyen, Horvátországban a hívásindítás akár percenként 384 Ft-ba, a hívásfogadás pedig 145 Ft-ba is kerülhet, míg egy SMS elküldése akár 120 Ft-os költséggel is járhat - hívja fel a figyelmet az NHH.

Európán kívülre utazva az árak még magasabbak lehetnek, Egyiptomból több mint 700 Ft-ba kerülhet egy percnyi hívás Magyarországra. Kenyában, vagy Kínában a hívásindítás díja meghaladhatja a percenkénti 1000 Ft-ot is.

Az adatroaming, azaz a mobilinternet-szolgáltatás igénybevételére még az uniós tagállamokban is nagyon oda kell figyelni. Nem szabad elfelejteni, hogy a hazai előfizetéses mobilinternet-csomagok a külföldi használatra nem vonatkoznak, így alapesetben az árak még az EU-ban barangolva is a hazaiakhoz képest nagyon magasak lehetnek – ami nagyon kellemetlen meglepetést okozhat a számla kézhezvételekor. Egy viszonylag aktív mobilinternetezéssel töltött külföldi nyaralás alatt az adatforgalom akár többe is kerülhet, mint a repülőjegy, vagy a szálloda.

Olcsóbb lesz a roaming, kérdés: lesz-e verseny?
Az adatroaming ára általában 150-400 Ft 100 kb-onként, így normál méretű weboldal letöltése (1-1,5 MB) is akár 3-5 ezer forintba kerülhet, nem említve a mozgóképes alkalmazások, kisebb videók megtekintésének árát.

Takács Péter felhívta a fogyasztók figyelmét, hogy utazás előtt mindig tájékozódjanak a szolgáltatók ügyfélszolgálatán, vagy a TANTUSZ portálon (lásd keretes írásunkat) – a szolgáltatókat pedig felkérte, hogy a lehető legnagyobb mértékben könnyítsék meg a fogyasztók tájékozódását, hiszen honlapjaikon jelenleg nem egyszerű megtalálni az aktuális roaming-tarifákat.

Európa szélessávú nagyhatalom
A magyarok lassan elérik a digitális plafont
Mindenki kicsinálná az új csodamobilt - képek
A jövő mobil és szélessávú

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG