Londont Párizs (49%) és New York (47%) követi, a meglepő negyedik helyezett Dubai lett, amely egyre fontosabb helyet tölt be a világ kiskereskedelmi térképén. A régiónkat tekintve Bécs (35%) a 15. helyen áll, Prága (33%) a 25., míg Budapest 26%-kal az 56-ik a 163 várost vizsgáló listán. A CB Richard Ellis éves elemzésében 280 kiskereskedelmi cég jelenlétét vizsgálta 67 országban.
Európa vezető fővárosai dominálják a felmérés alapján készült lista első 10 helyét: hét főváros az öreg kontinensről való, melléjük csak New York City, Dubai és Tokió került be. Peter Gold, a CB Richard Ellis európai kiskereskedelmi vezetője szerint „az Európai Unió a határokon átnyúló kereskedelem egyik legnagyobb sikertörténete: a közös valuta, a közös jogi alapok, a kulturális és történelmi kapcsolatok hálózata a határokon átnyúló kereskedelmet még vonzóbbá és egyszerűbbé teszi.”
Dubai negyedik helye a kereskedelemben betöltött egyre erősödő szerepét mutatja. Gyors felzárkózásának oka többek közt a jelenlegi fejlesztési boom az emírségben, ami jelentős mennyiségű új kiskereskedelmi területet hozott létre, a régió étvágya a nemzetközi márkák iránt, valamint a franchise partnerek hálózata, ami nagy segítség a kereskedőknek a piac hatékony eléréséhez. Más ázsiai városok is jelentős szereplők a CB Richard Ellis listáján: Tokió, Szingapúr, Hong Kong és Peking egyaránt a TOP15-ök csoportjába tartozik.
Néhány nemzetközi kereskedő az új piacra lépést arra használja, hogy jelenlétét számos más városban is kiterjessze, így kihasználva a bolthálózat nyújtotta lehetőségeket. Mások egy „zászlóshajó” üzlettel indítják a piac meghódítását olyan országokban, ahol egy városban lehetséges a piac nagy részének elérése. A „zászlóshajó” megközelítés leginkább a luxusmárkák kereskedőire jellemző, és főleg a felzárkózó országokban, ahol a vásárlóerő nagy része a fővárosban koncentrálódik. Ezek a célvárosok gyakran a leglátogatottabb turistacélpontok is egyben. A luxusmárkák efféle stratégiáját az is indokolja, hogy az, hogy csak az ország elsőszámú városában vannak jelen, további exkluzivitást és vonzerőt kölcsönöz nekik, és erre minden luxuscikkel kereskedő cég törekszik.
Milliárdos károkat okoznak a bolti szarkák
Akármi történik, ruhára mindig lesz pénzünk
Visszatértünk a turikba
Ruhára most sem sajnáltuk a pénzt
Privátbankár