1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Habár csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma, kezd visszatérni a fogyasztói bizalom - állapítható a Nielsen felméréseiből
Habár csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma, kezd visszatérni a fogyasztói bizalom. Többek között ezt állapítják meg a Nielsen piackutató vállalat felmérései.

A magyar fogyasztók kétharmada váltott olcsóbb élelmiszerek vásárlására
az utóbbi időben, hogy csökkentse kiadásait. A helyzet javulásával azonban zömük azt tervezi, hogy visszatér korábbi élelmiszerfogyasztási szokásaihoz. Az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma értékben 4, mennyiségben 3 százalékkal csökkent az első negyedévben, a tavalyi hasonló periódushoz képest. Ugyanakkor a kereslet növekedésében meghatározó szerepet játszó fogyasztói bizalom elkezdett javulni Magyarországon, hasonlóan a globális és európai trendekhez. Igaz, nálunk a fogyasztói bizalmi index alacsonyabb, mint a nemzetközi átlag.

A fogyasztói bizalom két kulcstényezője pozitív irányban változik hazánkban: a felnőtt lakosság kedvezőbben ítéli meg személyes pénzügyi kilátásait a következő tizenkét hónap során, mint tavaly akár az első, akár a második félévében. Idén  március-áprilisban, a Nielsen reprezentatív közvélemény-kutatása feltárta: a válaszadók 22 százaléka számít arra, hogy saját anyagi helyzete jó lesz. Múlt év első felében 14, a másodikban 20 százalékos arányt regisztráltak, hasonló megkérdezés eredményeként.

A munkahelyi kilátások megítélésében csökkent a pesszimizmus. A megkérdezettek 52 százaléka tartotta a következő tizenkét hónap munkahelyi helyzetét rossznak, tavaly az első félévben. Aztán arányuk a második félévben 44, idén pedig 35 százalékra csökkent.

Az élelmiszer-kiskereskedelem csökkenést jelző átlagai mellett azonban jó néhány kategória eladása növekedett mennyiségben. Vegyiáruknál ilyen például a toalett papír, mosogatószer, fogkrém és szappan, 2009. május-2010. áprilisban, az előző hasonló időszakhoz képest.

A nagy forgalmú élelmiszerek között – mennyiségben - növekvő kategóriák közé tartozik 2009. április-2010. márciusban például a sajt, ásványvíz, tejföl, étolaj, túró, energia- és sportial, valamint vaj. 

Figyelemreméltó, hogy a Nielsen által mért kategóriák közül, a tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer köréből nyolc piacvezető márka megőrizte vagy növelte piaci részesedését 2009-ben, az átlagosnál magasabb fogyasztói ár ellenére is. Ez a következőkre érvényes: húskészítmény, sör, sajt, szénsavas üdítőital, kávé, ásványvíz, gyümölcslé és gyümölcsjoghurt.

A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok top 10-es listáján a piacvezető márkák, jelentős árprémium mellett, az alábbi kilenc kategóriában őrizték meg vagy növelték piaci részesedésüket: Mosószer, toalett papír, pelenka, dezodor, tusfürdő, öblítő, mosogatószer, fogkrém és sampon.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG