5p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Áprilisban visszatért a defláció a hipermarketekbe, idén januárban és februárban is csökkentek az árak, de márciusban megugrottak, most megint csökkenni kezdtek. A Privátbankár Árkosár felmérésből többek közt az is kiderült, hogy áprilisban jóval olcsóbban hozhatunk össze egy kiadós reggelit, mint márciusban. Cikkünkből megtudhatja, mely termékek lettek még olcsóbbak.

Április 8-án újra meglátogattunk három hipermarketet, és megnéztük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára az előző hónaphoz és az előző évhez képest.

Ismét jó hírt hoztunk a boltokból: nem csak előző hónaphoz, de előző évhez képest is olcsóbban úsztuk meg a bevásárlást. Igaz az Auchan emelte az árait tavalyhoz képest, és egy hajszálnyival a Tesco is drágább lett, az Interspar majdnem 5 százalékot engedett az árakból és így összesítésben árcsökkenést mértünk.

 

 

Az éves árváltozás százalékos mértéke, vagyis a Privátbankár Árkosár árindexe

A Privátbankár Árkosár felmérés hét éves történetében alig fordult elő, hogy deflációt mértünk, vagyis az, hogy előző évhez képest olcsóbbak lettek az élelmiszerek, de januárban és februárban is így történt. Ezt a trendet szakította meg múlt hónapban mért adat, amikor 7 százalékos éves áremelkedést tapasztaltunk a hipermarketekben.



A márciushoz képest mért 3,2 százalékos csökkenés azt jelenti, hogy míg előző hónapban mindhárom boltban 18 ezer forint felett volt a számla, addig most mindhárom boltban megúsztuk 18 ezer forint alatt a vásárlást. A három áruház átlaga 17 637 forint lett.

 



Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Az Árkosár-felmérés készítése közben érdekes jelenségre lettünk figyelmesek: egyik hipermarketben sem árultak fél literes üveges Heinekent. Mint kiderült, fontos mérföldkőhöz érkezett a magyarországi sörpiac: mostantól 4 decis kiszerelésben árulják az egyik legnépszerűbb márkát. Rejtett áremelés vagy csak dizájnváltás? Utánajártunk, mi történhetett: Drágám, a sörök összementek >>

Egy hónap alatt komolyabb áremelkedést a banánnál mértünk, ami 24 százalékkal lett drágább, ennél kisebb mértékben drágult az alma és a jeges tea. Olcsóbb lett azonban a burgonya, amelynek ára 25 százalékot esett, valamivel kisebb árcsökkenést mértünk a csokinál, de olcsóbb lett egy kiadós reggeli is: áprilisban kevesebbet kérnek ugyanis a kenyérért, a tojásért, a tejért, a kávéért, teáért és a májasért is.

A KSH pénteken közli az infláció márciusi alakulásával kapcsolatos adatait.

Tavalyhoz képest a banán lett 23 százalékkal drágább, és a joghurt ára is 26 százalékot ugrott, a legnagyobb drágulást azonban a tejfölnél mértük, ami 36 százalékkal drágább, mint 2013 elején. Drágább lett a tej, a tészta és a párizsi is, ezek 16-17 százalékkal drágultak. Tíz százaléknál is magasabb árcsökkenést mértünk azonban a harmincból 11 terméknél: 20 százalék fölötti áresés volt megfigyelhető a krumplinál, lisztnél és a cukornál. Ennél kisebb mértékben csökkent a kávé, a tea, a csoki, az olaj, a májas, egyes húsok, a margarin és narancslé ára. 

Havi legolcsóbbak

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Mindjárt itt a húsvét, amikor a sonkáé, a tojásé és a csokinyulaké a főszerep, legalábbis a boltokban. Már két héttel az ünnep előtt is széles kínálatot találunk ezekből a termékekből a hipermarketek polcain, kiemelt standjain és az üzletek folyosóin lévő "sonkaturkálókban". Aki kitartóan keres, megtalálhatja a legolcsóbb termékeket, mi meg is tettük.

Aki sok locsolót vár, és nem a méret, hanem a darabszám a lényeg, olcsón kaphat tojást, nagy kiszerelésben (30 darab), ugyanis olcsóbb, mint a háztartások által leggyakrabban keresett 6-os vagy 10-es csomagban. A darabár így a Tescóban 28,9, az Auchanban 29,3, az Intersparban pedig 16,6 forint. Ha nem locsolóknak lesz, és nem a darabszám számít, vagy nem elsősorban az, akkor érdemes a tojás kilós árát is megnézni, 2012 óta, ezt is kötelező a boltokban feltüntetni.

Sonkából is egyre nagyobb a választék a hipermarketekben, mi most csak a főtt-füstölt termékek közül válogattunk, és kerestük a legolcsóbbat. Ez nem könnyű feladat: a címkéken nehezen található meg a kilós ár, pedig ezt érdemes nézni, így hasonlíthatók össze az árak. Mivel a legolcsóbb termékeket kerestük, a Tescóban és az Auchanban is lapockasonkát választottuk, ennek kilója az Auchanban 929, a Tescóban 939 forint. Az Intersparban a Délhús sonkáját lehet legolcsóbban kapni, 1790 forintért.

Érdemes tudni, hogy a fogyasztóvédelmi előírások szerint a sonkák címkéjének a sertés kivételével utalnia kell az állatra, a testtájra is, például comb vagy lapocka, tartalmaznia kell az előkészítés módját - darabolt vagy kötözött -, fel kell tüntetni a hőkezelés módját - nyers vagy főtt, a pácolás és a füstölési eljárást, nyers sonkák esetén azt, hogy a termék nyersen vagy főzve, illetve sütve fogyasztható.

Mitől csoki a csoki?

Az étcsokoládénak legalább 35 százalék összes kakaó szárazanyagot kell tartalmaznia, amiből legalább 18 százalék a kakaóvaj és legalább 14 százalék a zsírmentes kakaó szárazanyag, tejcsokoládénál legalább 25 százalék összes kakaó szárazanyagot kell tartalmaznia a terméknek.

Végül a csokinyuszik árát is megnéztük, az Intersparban 99 forint a legolcsóbb csokifigura, ugyan csak 18 grammos, de valóban csokoládéból készült, a Boci gyártja. A Tescóban és az Auchanban ennél olcsóbban is vehetünk csokinyulakat, de ezek nem számítanak valódi csokoládénak. A Tescóban a 60 grammos kakaós tejbevonómasszából készült Nicole Choco csokinyuszi 79 forint, az Auchanban a 23 grammos szintén masszából készült csokinyúl 49 forint.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló Ezekbe fektess, ha az online jelenléted szeretnéd erősíteni!
Márkázott tartalom | 2025. január 12. 10:11
  Az online jelenlét egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások sikerében, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy multinacionális cégről. A digitalizáció térnyerésével már nem elég egy egyszerű weboldal vagy közösségi média profil. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, és valódi eredményeket érj el, célzott stratégiára és befektetésekre van szükség. De melyek azok a területek, amelyekre mindenképp érdemes koncentrálni?
Vásárló Hitelprogramok, amelyek komoly segítséget jelenthetnek a cégek számára
Márkázott tartalom | 2025. január 11. 12:07
Modern világunkban különféle megoldások támogatják a cégek működését. Ilyen az az integrált szoftverrendszer is, az úgynevezett ERP, amely segítségével a vezetőség azonnal lehívhat fontos információkat.
Vásárló Hogyan rendezzünk be egy élelmiszerboltot?
Márkázott tartalom | 2025. január 8. 11:04
Természetesen egy új vállalkozás indítása tele van izgalmakkal és kihívásokkal. Ahhoz, hogy minél nagyobb hatékonysággal induljon már az első időszak, alapos tervezésre van szükség. Az élelmiszeripari boltok berendezése nagymértékben hozzájárul az üzlet sikeréhez. Ebben pedig a polcok jelentik a legnagyobb segítséget.
Vásárló Ideje felturbózni az otthoni világítást
Márkázott tartalom | 2025. január 7. 11:14
A LED szalagok már hosszú évek óta töretlen népszerűségnek örvendenek. Ma már többféle változatuk érhető el a piacon, így alaposan át kell gondolni, hogy végül melyikre esik a választásunk. Tökéletes megoldás bármely helyiségbe otthon, de akár a munkahelyen az irodában is felszerelhetünk ilyen kiegészítőt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG