Az elmúlt egy évben a Nielsen adatai szerint a legkeresettebb termék ebből a szegmensből a toalett papír volt, amelynek bolti forgalma értékben 10 százalékkal nőtt egyik évről a másikra. Az elmúlt évben 22 milliárd forintot tett ki a toalett papír értékesítése utáni bevétel, elsősorban amiatt, hogy annak ára 13 százalékkal emelkedett egy év alatt.
A Nielsen közleménye alapján, míg tavaly május-júniusban egy kilogramm toalett papírt 521 forintos mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagáron adtak el, addig az idei hasonló periódusban már 589 forintért. A toalettpapír drágulásának fő oka az volt, hogy a kereslet folyamatosan az olcsóbb, egy és két rétegű papíroktól a magasabb minőségű, három és négy rétegű termékek felé mozdult el - mutatott rá közleményében a piackutató vállalat.
Emellett azonban csökkent a 4 tekercses kiszerelés részaránya, mivel a fogyasztók többet vásároltak az egy egységre vetítve olcsóbban beszerezhető 8-as, 10-es és 16-os kiszerelésből. A Nielsen közleményében rámutatott: mennyiségét tekintve a toalett papír kiskereskedelmi forgalma 1 százalékkal csökkent 2008 július és 2009 június között.
A másik fontos termékcsoport, a papír zsebkendő bolti forgalma a vizsgált időszakban mennyiségben 1, értékben pedig 7 százalékkal emelkedett, elérve az évi 10 milliárd forintot. A papír zsebkendő ára a Nielsen adatai alapján 8 százalékkal nőtt: egy kilogramm papír zsebkendő mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára a tavaly május-júniusi 747 forintról idén 809 forintra emelkedett. Árszínvonal tekintetében a dobozos termékek állnak az első helyen.
A termékpalettát figyelembe véve értékben az eladások 65 százaléka a 100 darabos kiszerelésre jutott, ami 3 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. A 10 darabos szegmens piaci részesedése 1 százalékponttal, 26 százalékra nőtt, míg a dobozos részaránya 7-ről 9 százalékra emelkedett.
A Nielsen közleménye rámutatott: a konyhai papírtörlő iránt dinamikusan bővült a kereslet az elmúlt évben. Mennyiségben 5, értékben 10 százalékkal nőtt a bolti értékesítés, amely révén a piac mérete megközelítette az évi 6 milliárd forintot.
Egy kilogramm konyhai papírtörlő átlagosan 11 százalékkal került többe idén május-júniusban, mint a múlt évi hasonló periódusban: 641-ről 713 forintra emelkedett a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára.
A szalvéta piacmérete évi 3 milliárd forint körül alakult 2008 július és 2009 június között, de míg értékben 2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalma, mennyiségben 4 százalék csökkenést mutattak a Nielsen adatai.
Az értékben mért eladásból 57-ről 59 százalékra nőtt a mintás részaránya, míg a nem mintásé 43-ról 41-re csökkent. A piacon továbbra is az egy rétegű szalvéta dominál, értéket tekintve 74 százalékos piaci részesedéssel, míg a három rétegű szalvéta aránya 24 százalék. A szalvéta átlagára csak kis mértékben, 3 százalékkal nőtt. Múlt év május-júniusban egy kilogramm mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 1.093 forint volt, szemben az idei 1.131 forinttal.
Csökkenő jövedelem mellett növekszik a költekezés
Derűlátóbbak a családok, de még félnek
Nem fogy a sör, csak a magyar sörivó
Luxus lett a málna és a barack
MTI