1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A háztartási papíráru kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal nőtt 2008 július és 2009 június között, így meghaladta a 42 milliárd forintot
A háztartási papíráru kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal nőtt 2008 július és 2009 június között az előző hasonló időszakhoz képest, így meghaladta a 42 milliárd forintot - közölte az ACNielsen Piackutató Kft. az MTI-vel.

Az elmúlt egy évben a Nielsen adatai szerint a legkeresettebb termék ebből a szegmensből a toalett papír volt, amelynek bolti forgalma értékben 10 százalékkal nőtt egyik évről a másikra. Az elmúlt évben 22 milliárd forintot tett ki a toalett papír értékesítése utáni bevétel, elsősorban amiatt, hogy annak ára 13 százalékkal emelkedett egy év alatt.

A Nielsen közleménye alapján, míg tavaly május-júniusban egy kilogramm toalett papírt 521 forintos mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagáron adtak el, addig az idei hasonló periódusban már 589 forintért. A toalettpapír drágulásának fő oka az volt, hogy a kereslet folyamatosan az olcsóbb, egy és két rétegű papíroktól a magasabb minőségű, három és négy rétegű termékek felé mozdult el - mutatott rá közleményében a piackutató vállalat.

Emellett azonban csökkent a 4 tekercses kiszerelés részaránya, mivel a fogyasztók többet vásároltak az egy egységre vetítve olcsóbban beszerezhető 8-as, 10-es és 16-os kiszerelésből. A Nielsen közleményében rámutatott: mennyiségét tekintve a toalett papír kiskereskedelmi forgalma 1 százalékkal csökkent 2008 július és 2009 június között.

A másik fontos termékcsoport, a papír zsebkendő bolti forgalma a vizsgált időszakban mennyiségben 1, értékben pedig 7 százalékkal emelkedett, elérve az évi 10 milliárd forintot. A papír zsebkendő ára a Nielsen adatai alapján 8 százalékkal nőtt: egy kilogramm papír zsebkendő mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára a tavaly május-júniusi 747 forintról idén 809 forintra emelkedett. Árszínvonal tekintetében a dobozos termékek állnak az első helyen.

A termékpalettát figyelembe véve értékben az eladások 65 százaléka a 100 darabos kiszerelésre jutott, ami 3 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. A 10 darabos szegmens piaci részesedése 1 százalékponttal, 26 százalékra nőtt, míg a dobozos részaránya 7-ről 9 százalékra emelkedett.

A Nielsen közleménye rámutatott: a konyhai papírtörlő iránt dinamikusan bővült a kereslet az elmúlt évben. Mennyiségben 5, értékben 10 százalékkal nőtt a bolti értékesítés, amely révén a piac mérete megközelítette az évi 6 milliárd forintot.

Egy kilogramm konyhai papírtörlő átlagosan 11 százalékkal került többe idén május-júniusban, mint a múlt évi hasonló periódusban: 641-ről 713 forintra emelkedett a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára.

A szalvéta piacmérete évi 3 milliárd forint körül alakult 2008 július és 2009 június között, de míg értékben 2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalma, mennyiségben 4 százalék csökkenést mutattak a Nielsen adatai.

Az értékben mért eladásból 57-ről 59 százalékra nőtt a mintás részaránya, míg a nem mintásé 43-ról 41-re csökkent. A piacon továbbra is az egy rétegű szalvéta dominál, értéket tekintve 74 százalékos piaci részesedéssel, míg a három rétegű szalvéta aránya 24 százalék. A szalvéta átlagára csak kis mértékben, 3 százalékkal nőtt. Múlt év május-júniusban egy kilogramm mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 1.093 forint volt, szemben az idei 1.131 forinttal.

Csökkenő jövedelem mellett növekszik a költekezés
Derűlátóbbak a családok, de még félnek
Nem fogy a sör, csak a magyar sörivó
Luxus lett a málna és a barack 

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG