1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A háztartási papíráru kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal nőtt 2008 július és 2009 június között, így meghaladta a 42 milliárd forintot
A háztartási papíráru kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal nőtt 2008 július és 2009 június között az előző hasonló időszakhoz képest, így meghaladta a 42 milliárd forintot - közölte az ACNielsen Piackutató Kft. az MTI-vel.

Az elmúlt egy évben a Nielsen adatai szerint a legkeresettebb termék ebből a szegmensből a toalett papír volt, amelynek bolti forgalma értékben 10 százalékkal nőtt egyik évről a másikra. Az elmúlt évben 22 milliárd forintot tett ki a toalett papír értékesítése utáni bevétel, elsősorban amiatt, hogy annak ára 13 százalékkal emelkedett egy év alatt.

A Nielsen közleménye alapján, míg tavaly május-júniusban egy kilogramm toalett papírt 521 forintos mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagáron adtak el, addig az idei hasonló periódusban már 589 forintért. A toalettpapír drágulásának fő oka az volt, hogy a kereslet folyamatosan az olcsóbb, egy és két rétegű papíroktól a magasabb minőségű, három és négy rétegű termékek felé mozdult el - mutatott rá közleményében a piackutató vállalat.

Emellett azonban csökkent a 4 tekercses kiszerelés részaránya, mivel a fogyasztók többet vásároltak az egy egységre vetítve olcsóbban beszerezhető 8-as, 10-es és 16-os kiszerelésből. A Nielsen közleményében rámutatott: mennyiségét tekintve a toalett papír kiskereskedelmi forgalma 1 százalékkal csökkent 2008 július és 2009 június között.

A másik fontos termékcsoport, a papír zsebkendő bolti forgalma a vizsgált időszakban mennyiségben 1, értékben pedig 7 százalékkal emelkedett, elérve az évi 10 milliárd forintot. A papír zsebkendő ára a Nielsen adatai alapján 8 százalékkal nőtt: egy kilogramm papír zsebkendő mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára a tavaly május-júniusi 747 forintról idén 809 forintra emelkedett. Árszínvonal tekintetében a dobozos termékek állnak az első helyen.

A termékpalettát figyelembe véve értékben az eladások 65 százaléka a 100 darabos kiszerelésre jutott, ami 3 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. A 10 darabos szegmens piaci részesedése 1 százalékponttal, 26 százalékra nőtt, míg a dobozos részaránya 7-ről 9 százalékra emelkedett.

A Nielsen közleménye rámutatott: a konyhai papírtörlő iránt dinamikusan bővült a kereslet az elmúlt évben. Mennyiségben 5, értékben 10 százalékkal nőtt a bolti értékesítés, amely révén a piac mérete megközelítette az évi 6 milliárd forintot.

Egy kilogramm konyhai papírtörlő átlagosan 11 százalékkal került többe idén május-júniusban, mint a múlt évi hasonló periódusban: 641-ről 713 forintra emelkedett a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára.

A szalvéta piacmérete évi 3 milliárd forint körül alakult 2008 július és 2009 június között, de míg értékben 2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalma, mennyiségben 4 százalék csökkenést mutattak a Nielsen adatai.

Az értékben mért eladásból 57-ről 59 százalékra nőtt a mintás részaránya, míg a nem mintásé 43-ról 41-re csökkent. A piacon továbbra is az egy rétegű szalvéta dominál, értéket tekintve 74 százalékos piaci részesedéssel, míg a három rétegű szalvéta aránya 24 százalék. A szalvéta átlagára csak kis mértékben, 3 százalékkal nőtt. Múlt év május-júniusban egy kilogramm mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 1.093 forint volt, szemben az idei 1.131 forinttal.

Csökkenő jövedelem mellett növekszik a költekezés
Derűlátóbbak a családok, de még félnek
Nem fogy a sör, csak a magyar sörivó
Luxus lett a málna és a barack 

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG