6p
A felnőtt magyar netezők 98 százaléka legalább havonta egyszer hallgat zenét, közel kétharmaduk számára a zenehallgatás az élet 10 legfontosabb dolgainak egyike. Nem véletlen tehát, hogy az okostelefonok és a zenei streaming szolgáltatások terjedése kedvező fogadtatásra talált: segítségükkel már nem csak az előre kiválasztott zenéket vihetjük magunkkal.

Az okostelefon tulajdonosok pedig ki is használják ezt, 79 százalékuk – azaz közel két és félmillió fő – szokta készülékét legalább havonta zenehallgatásra (is) használni.

84 százalék pedig zenei streaming oldalakat is látogat vele – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatásából, amely a zenehallgatási szokások változásaival foglalkozik.

Zene nélkül mit érek én?

Az eNET 2015. márciusi kutatása alapján a felnőtt internetezők átlagosan öt zenehallgatásra alkalmas eszközzel is rendelkeznek. 98 százalékuk legalább havi rendszerességgel hallgat zenét, ezen belül 69% napi szinten teszi ezt. A zene központi szerepet tölt be életükben: közel kétharmaduknak a 10 legfontosabb dolog egyike.

Te mikor zenélsz?

A zene szinte az egész napot áthatja, a válaszadók kétharmada különböző tevékenységek (háztartási munkák, étkezés, sportolás) végzése közben, minden második netező szabadidejében, illetve utazás közben, 40% pedig munka vagy tanulás közben (is) hallgat zenét.

Így terjed a zene

Mindehhez azonban számtalan változásra volt szükség, melyek jelentős mértékben bővítették a zenehallgatási lehetőségeket.

Az egyik ilyen mérföldkő a hordozható eszközök (mint a walkman vagy a discman) elterjedése volt, amelyek lehetővé tették, hogy bárhol és bármikor fogyaszthassunk zenei tartalmakat.

Az MP3 formátumú fájlok és a lejátszásukhoz szükséges eszközök úttörő szerepe vitathatatlan ebben a folyamatban, mivel jelentős mértékben növelték a „magunkkal hordható” zene mennyiségét, ezáltal biztosítva, hogy azt hallgassuk, amit épp szeretnénk. Az MP3-ak népszerűsége sokaknál egyelőre töretlen, azonban a zenei streaming szolgáltatásokban komoly kihívóra akadtak.

A streaming már megelőzi a letöltést

A zenei CD-k és hanglemezek lassan feledésbe merülnek, a válaszadók 73 százaléka több mint egy éve nem vásárolt ilyen terméket. A letöltés és a streaming egy új világot nyitottak a zenére éhes közönség előtt, hiszen könnyebben és olcsóbban (gyakran ingyenesen) beszerezhető alternatívát kínálnak. Ez azért is lényeges, mert a válaszadók 60 százaléka nyitott a zenei újdonságokra, és így lehetőségük van a rádió és a barátok, ismerősök ajánlása mellett ezekből a forrásokból is új zenéket felfedezni.

Az internetről zenét letölteni hazánkban a felnőtt netezők 72 százaléka szokott legalább alkalmanként, míg zenei streaming oldalakat (például YouTube, Spotify, SoundCloud, Google Music) már 84% látogat. Mindkét esetben azok vannak többségben, akik soha nem fizetnek ezért (a letöltésnél 70%, a streamingnél pedig 86%), és semmilyen körülmények között nem is lennének hajlandóak pénzt áldozni erre (43% és 58%). Akik fizetnének is ezekért, azok csak abban az esetben tennék, ha nem lehetne ingyenesen letölteni/meghallgatni, vagy ha egy fix díjért korlátlan mennyiségű zenéhez férhetnének hozzá.

Az online zenehallgatási lehetőséget is biztosító oldalak közül változatlanul a YouTube a kedvenc, melyet 97% látogat rendszeresen, ezt követi egyelőre jóval lemaradva a Spotify, a SoundCloud és a Google Music, egyaránt 10% körüli látogatottsággal.

Az okostelefon az új MP3 lejátszó

Az eNET friss felmérése szerint okostelefonnal már a felnőtt magyar internetezők 64 százaléka rendelkezik, közülük 91% szokott telefonján zenét hallgatni, ezen belül 79% pedig legalább havi rendszerességgel teszi ezt.

Az okostelefon hatalmas előnye a többi eszközzel szemben, hogy amúgy is mindig velünk van, így részben a többi zenehallgatásra alkalmas készüléket is feleslegessé teszi. Ezt mutatja az MP3/MP4 lejátszók háttérbe szorulása is, mivel ilyen eszközzel csak a válaszadók 42 százaléka rendelkezik, és közülük is csupán 62% használja azt legalább havonta zenehallgatásra.

Nem divat még a streaming

Az okostelefonos zenehallgatás módját tekintve azonban továbbra is az MP3 formátum a vezető 87 százalékkal, de a zenei streaming egyre többeket hódít meg (84%), és várhatóan hamarosan megelőzi az MP3-at is. A rádióhallgatás is igen népszerű, 78% hagyományos, míg 64% webes rádiót (is) hallgat készülékén. Az okostelefonos zenehallgatók harmada alkalmanként már zenefelismerő alkalmazásokat (például Shazam) is használ.

A zenei streaming oldalak látogatásához a felnőtt magyar netezők közel kétharmada még mindig kizárólag wifit használ, bár közülük 65% egyébként rendelkezik telefonján mobilinternet-előfizetéssel is. Negyedük azonban csak olcsóbb mobilnet díjak, ötödük korlátlan adatforgalom, nyolcaduk pedig nagyobb adatcsomag, illetve gyorsabb internetkapcsolat esetén használná zenehallgatásra mobilinternet kapcsolatát.

Zenehallgatás: leginkább egyedül

Zenei stílusok tekintetében a pop jár az élen 68 százalékkal, melyet a rock követ 64 százalékkal. Film- és discozenét a felnőtt netezők közel fele, míg klasszikusokat harmaduk hallgat. Mindezt többségében közepes hangerővel – gyakran fülhallgatóval –, javarészt magyarul, illetve angolul teszik.

A hordozható eszközök terjedésével a zenehallgatás magányos tevékenységgé vált, jellemzően inkább egyedül történik, s csak kisebb részben partnerrel, családdal, vagy barátokkal.

Az élőzene a legjobb buli

Az élőzene szeretete azonban örök, amit az új technikai eszközök és online lehetőségek sem helyettesíthetnek. A válaszadók 57 százaléka szokott legalább alkalmanként élőzenét hallgatni, fesztiválokat pedig 61% látogat rendszeresen.

A felnőtt netezők körében a top 3 fesztivál a Sziget (25%), a Balaton Sound (22%), és a VOLT (16%), de ezek mellett nagy arányban látogatnak kisebb, helyi fesztiválokat is.

A zenehallgatás új világa

Az okostelefonok és a zenei streaming megjelenése hazánkban a zenehallgatás egy új világát hozta el: minden eddiginél szélesebb körű lehetőséget biztosítanak a zenei tartalmak fogyasztásához.

Már nem csak bárhol és bármikor, hanem bármit hallgathatunk, amihez épp kedvünk van, legyen szó akár egy régi nagy kedvencünkről, akár egy teljesen új zeneszámról. Célzott zenei mobilinternet csomagok révén pedig már a mobilnet sem lehet akadály, ha valaki menet közben szeretne online zenét hallgatni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Lépj be a pedagógia világába: új karrierlehetőségeket kínáló képzés
Márkázott tartalom | 2025. november 2. 10:26
A pedagógiai asszisztensek munkája sokrétű feladatokkal jár, amelyeket fontos jól elvégezni. Ezek a szakemberek az oktatási- és nevelési intézmények elengedhetetlen részei, akik a pedagógusokkal karöltve segítik a gyerekek fejlődését.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG