1p
A KFC tudta, hogy kínai beszállítói számos antibiotikummal és hormonkeverékkel kezelték az általa felvásárolt csirkéket, a vállalat mégsem jelentette az ügyet az illetékes hatóságoknál - állítja a kínai sajtó.

Az újabb részlettel tovább dagad Kínában a KFC-t és a McDonald's-ot érintő csirkehús-beszállítói botrány, amelyet a hét elején a központi televízió, a CCTV egyik riportja tárt fel. Akkor még csak annyit lehetett tudni: a gyorsétterem-láncoknak is beszállító kínai Liuhe és Yintai vállalatok olyan farmerektől vásároltak húst, akik hormonkeverékkel dúsították és tucatnyi antibiotikummal tömték az egészségtelen körülmények között tartott és éjjel-nappal etetett csirkéket.

Mostanra az is kiderült, hogy a KFC tulajdonosa, a Yum Brands 2010 óta tudott róla, hogy komoly mennyiségű antibiotikum található az általa vásárolt csirkehúsban, a cég ugyanis 2005-ben szerződést kötött a sanghaji élelmiszer- és gyógyszerellenőrzési intézettel, hogy az kéthavonta ellenőrizze termékeinek minőségét - derítette ki a Sanghaji Televízió (STV).

A sanghaji intézet 2010 és 2011 között 19-ből 8 mintában talált a megengedettnél magasabb mennyiségű antibiotikumot, s az erről szóló jelentését el is küldte a Yum Brandsnek. A vállalat azonban nem jelentette a beszállítójánál tapasztalt visszaélést a hatóságoknál, sőt, egészen az idén augusztusig vásárolt attól, s az STV riportja szerint azután is csak vállalati stratégiájának kiigazítása miatt szakította meg az üzleti kapcsolatot a Liuhevel.

A KFC védekezik: visszaküldték a rossz húst

Egy, a China Daily napilapnak eljuttatott e-mailben a KFC úgy fogalmaz: a cég szigorúan betartja a kínai minőségi előírásokat. A vállalat hozzátette: 2010-ben a Liuhe és Yingtai vállalatok is rossz minőségű húst szállítottak, amit a vállalat visszaküldött a beszállítóknak, a Liuhe vállalattal pedig éppen a minőségi kockázatok miatt szakították meg a kapcsolatot.

A Yum Brandsnek és a sanghaji élelmiszer- és gyógyszerellenőrzési intézetnek is jelentenie kellett volna a visszaélést, előbbinek szigorítania kellett volna beszállítóinak vizsgálatát vagy megszakítani az üzleti kapcsolatot azzal - mondta a Shanghai Daily napilapnak Ku Csen-hua, a sanghaji élelmiszerbiztonsági hivatal helyettes igazgatója. Ku úgy fogalmazott: ha bebizonyosodik a szabályszegés, az érintett vállalatok a létező legszigorúbb büntetésre számíthatnak.

Mikroblogján a KFC a hét elején azt ígérte, aktívan együtt fog működni a hatóságokkal a vizsgálatok során, a Sanghaj Televíziónak a Yum Brands nem nyilatkozott, mondván, az ügy még nem zárult le.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Lézeres szőrtelenítési trendek 2025-ben: Új irányok és lehetőségek
Márkázott tartalom | 2025. június 6. 14:29
Ebben az évben számos új szolgáltatás és fejlesztés várható a lézeres szőrtelenítés világában. Az elmúlt esztendők technológiai fejlesztései révén ezek az eljárások még komfortosabbá és eredményesebbé válnak. Hogyan változik az esztétikai kezelések világa 2025-ben? Nézzünk meg néhány fontos tényezőt!
Vásárló Divatos női cipők
Márkázott tartalom | 2025. június 5. 16:10
Gondoltál már arra, hogy a megfelelő cipő mennyire képes meghatározni a napodat? Az ideális lábbeli nem csupán a stílusodat tükrözi, hanem hozzájárul a kényelmedhez és akár teljesítményed javításához is. A jól megválasztott cipő összhangban van az edzéseid eredményességével, és azzal, hogy mennyire érzed jól magad egész nap. De hogyan találhatod meg azt a darabot, ami mindkét elvárásnak megfelel? Egyre több márka kínál változatos lehetőségeket, hogy megkönnyítse a döntést.
Vásárló Tisztítószerek esetén megéri a minőséget választani
Márkázott tartalom | 2025. június 5. 07:52
A higiénia nem pusztán esztétikai kérdés, hanem alapvető elvárás, bármilyen helyiségről is legyen szó. Otthoni környezetben, közintézményekben, ipari létesítményekben egyaránt elengedhetetlen a megfelelő tisztaság, hiszen ez az alapja a kényelmes, biztonságos feladatvégzésnek.
Vásárló Mit érdemes tudni a modern autótuning kapcsán?
Márkázott tartalom | 2025. június 3. 15:39
Az autóiparban a technológiai újítások kulcsszerepet játszanak, különösen az autók teljesítménynövekedésében és megjelenésük finomításában. Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb újdonsága a G87-es BMW M2, melyet sokan tartanak a tuning világ egyik legígéretesebb alapjának.
Vásárló Dizájner kutyák: hóbort vagy új családtag?
Márkázott tartalom | 2025. június 3. 10:39
Magyarországon egyre népszerűbbé válik a dizájner kutyák tartása, mint például a labradoodle, amely egy uszkár és egy labrador keresztezése. 
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Mit tud és milyen előnyökkel jár a CRM?
Márkázott tartalom | 2025. június 2. 14:59
Minden cég és vállalkozás sikere a vásárlóinak a mennyiségén és minőségén áll vagy bukik. Ebben semmi pláne nincs – gondolhatod –, eddig is így volt. Az újdonság a “hogyanra”, azaz az ügyfelek elérésének, kiszolgálásának gyorsaságára vonatkozik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG