3p
Egy év alatt csaknem 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban. Bár ezek a járművek még mindig jóval drágábbak a benzines vagy dízelüzemű kocsiknál, az árkülönbség egyre mérséklődik.

2010-ben a villanyautók még kétszer annyiba kerültek, mint a belsőégésű motorral működők, de a 2013-ban piacra dobott elektromos járművekért már csak 45 százalékkal kellett többet fizetni, mint az azonos kategóriájú benzin-, illetve dízelautókért  – derült ki az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég felméréséből.

Ha az elmúlt három évben tapasztalható trend folytatódik, akkor 2020-ra az árkülönbség 10 százalék alá csökken. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy az akkumulátorok ára az elmúlt időszakban jelentősen esett, másrészt pedig annak, hogy a gyártók kisebb haszonkulccsal dolgoznak, annak érdekében, hogy több kocsit adhassanak el.

Alig 1,5 százalékot tesznek ki

Németországban a tavalyi év végén mintegy 14 700 elektromos autó volt (akkumulátoros és plug-in hibrid), ami 80 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. Ha a növekedés üteme változatlan marad, akkor 2020-ra már 885 000 villanyautó fut majd a német utakon. Ez megközelíti a berlini kormány által 2010-ben kitűzött célt, nevezetesen, hogy 2020-ban egymillió elektromos autót használjanak. Az összes kocsihoz viszonyítva azonban ez nem sok, a Németországban jelenleg használt közel 53 millió járműnek alig több, mint másfél százaléka.

Miért nem terjednek jobban?

Gátolja az elektromos autók terjedését, hogy kevés a töltőállomás. Németországban most 2 100 van belőlük, pedig a kormány 2020-ra 150 ezret szeretne. Az elektromos autók térnyerésének másik komoly akadálya, hogy a két feltöltés között megtehető út viszonylag rövid, igaz, a fejlesztéseknek köszönhetően folyamatosan hosszabbodik. A 2013-ban értékesített akkumulátoros kocsik átlagosan 190 kilométert tudtak megtenni a következő töltésig, az újabb modellek azonban ezt egyértelműen meghaladják, és várható, hogy a javulás folytatódik.

Szálljanak be a cégek

„Az elektromos autók elterjedését leginkább az segíthetné, ha a nagy flottával rendelkező szervezetek járműparkjuk egy-egy részét elektromos meghajtásúra cserélnék. Például a közel 8500 járművel rendelkező német posta 2016-ig 141 környezetbarát, tisztán villamos meghajtású furgont állít szolgálatba állami támogatással” – mondja Káldi László, az IFUA Horváth & Partners vezető tanácsadója. Az ilyen szervezetek számára a töltőhálózat mérete sem kritikus, hiszen a töltést a telephelyen meg lehet oldani, és a méretgazdaságosság miatt is jobban megéri nekik elektromos autót használni, mint magánszemélyeknek. „Magyarországon is ez segíthetné a gyorsabb terjedést, s ebben élen járhatnának a nagy állami vállalatok” – állítja az IFUA szakértője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Fontos hír jött a benzinről, már ne tankoljon hétfőig!
Privátbankár.hu | 2024. május 17. 18:35
Pünkösd hétfőn tovább csökkennek az üzemanyagárak.
Vásárló Nem Magyarországot választotta célpontjául a kisbolt-specialista
Buksza blog | 2024. május 14. 10:04
A főleg élelmiszereket és italokat árusító lengyel Zabka három üzlet megnyitását tervezi májusban Romániában, majd ezt követően gyors terjeszkedésbe kezd. 
Vásárló Jelentős árcsökkentésre kényszerül a McDonald's: menüt adnának szendvicsárban az amerikai éttermekben
Buksza blog | 2024. május 14. 08:57
A McDonald’s arra készül, hogy extra árengedményt ad legalább egyik menüjére, hogy visszacsalogassa azokat a vendégeit, akik az infláció miatt az utóbbi időben inkább otthon főznek.
Vásárló Hamarosan szívhatják a fogukat az autósok?
Privátbankár.hu | 2024. május 11. 11:19
Az árcsökkenésnek vége szakadhat. 
Vásárló Nagyon bejött a "féláras" megoldás a magyar vásárlókat is megcélzó lengyel "cipőkirálynak"
Buksza blog | 2024. május 11. 09:37
Remekeltek az év elején a CCC cipőboltlánc üzletei. A nyereség a triplájára nőtt.
Vásárló Miért pont az Aldi vagy a többi diszkont? Megvan az új varázsszó
Buksza blog | 2024. május 9. 19:03
Az Aldi azon áruházláncok között lesz, amelyek jól jönnek majd ki abból az időszakból, amelyben az inflációval küszködő vásárlók sokkal jobban megnézik, mit vásárolnak a boltokban.
Vásárló Az elképzelhetetlent kínálja a svájci bicska új változata
Buksza blog | 2024. május 9. 15:13
A svájci bicska mögött 140 éves múlt áll, ám a fejlesztése soha nem áll meg egy pillanatra sem. Más kérdés, hogy amire a gyártó most készül, az igencsak meglepő változást hoz a bicska történetében.
Vásárló Hogyan tehetünk szert több bevételre?
Márkázott tartalom | 2024. május 9. 11:04
A nagy kérdés, ami a legtöbb ember foglalkoztatja: hogyan lehetnék gazdagabb, sikeresebb? Mit kellene tennem ahhoz, hogy biztonságos pénzügyi helyzetet teremtsek magamnak?
Vásárló Kitalálja, mennyivel olcsóbb ugyanaz a magyar tészta Romániában, mint nálunk?
Privátbankár.hu | 2024. május 9. 06:35
Bődületes a különbség - miért vásárolna itthon az, aki Romániában is megteheti?
Vásárló Ezért kellett új ellenséget keresnie a kormánynak: sosem láttunk még ilyet a magyar boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. május 9. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérések bő 17 éves történetének legnagyobb éves árcsökkenését mértük a hazai hipermarketekben májusban - igaz, az áresés mértéke messze-messze elmarad a korábban látott óriási áremelkedésektől. Jó hír, hogy végre havi szinten is értelmezhető árcsökkenés történt az élelmiszerek frontján. Megnéztük azt is, hol a legolcsóbb a spárga, a párizsi és a csirkemáj.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG