Sok minden változott
Amióta Tarlós István főpolgármester hivatalba lépett és a BKK létrejött, forgalomba álltak az új Alstom metróvonatok az M2 vonalán, illetve azonnali színvonaljavításként 2011-től 130 db alacsonypadlós használt busz és 15 db trolibusz állt forgalomba. Ezt követte idén tavasztól 150 db vadonatúj Mercedes-busz - sorolja a BKK.
idén ősszel indul az 1-es és a 3-as villamos felújítása, jövő tavasszal kezdődik a Budai Fonódó villamoshálózat megvalósítása. 2014-15-ben uniós támogatásból új villamosok és trolibuszok érkeznek Budapestre. "A város minden részén felújítjuk a villamospályákat, jelenleg is zajlanak a munkák négy helyszínen. Rövidesen indul az elektronikus jegyrendszer megvalósítása. Addig is fejlesztjük a mai értékesítési rendszert" - írják.
Jobban már nem adósodnak el
A közlemény szerint a budapesti közösségi közlekedés finanszírozása is fordulóponthoz érkezett: míg 2003 és 2009 között a BKV napi működését is hitelekből finanszírozták, és ezzel 78 milliárd forint adósságállományt halmoztak fel, addig 2010 ősze óta a BKV egyetlen forint új hitelt nem vett fel, sőt, korábbi hitelállományát is csökkenteni tudta 64 milliárd forintra.
"Nem állítjuk, hogy minden tökéletes, hiszen húsz év elhanyagoltságát az autóbusz-parkban, a BKV eladósításában, a felújítás elmaradását az M3-as metró vonalán és sok más téren nem lehet 2-3 év alatt teljesen ledolgozni. Azonban a KKDSZ által zászlóra tűzött állítás, miszerint a tömegközlekedés színvonala minden korábbinál mélyebbre süllyedt volna az elmúlt években, minden valóságalapot nélkülöz" - írja a BKK.
A BKV-s munkavállalók soha nem látott rossz körülmények között dolgoznak, miközben a menedzsment újabb drámai létszámleépítésre készül: 200 dolgozót tesz utcára. De még ez sem javít majd azokon a súlyos üzemeltetési gondokon, amelyekkel naponta szembesülnek a munkavállalók és az utasok is - állítja a KKDSZ elnöke, Nemes Gábor. Részletek >> |