3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Gazdasági Versenyhivatal három eljárásban állapított meg jogsértést probiotikus készítmények reklámozásával kapcsolatban - ezúttal tippeket is adnak, hogyan kell úgy reklámozni, hogy senki se legyen becsapva.

Az Actavis Hungary Gyógyszermarketing és Kereskedelmi Kft. 2011 novemberétől 2013. szeptember 4-éig jogsértő reklámozást, illetve fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.

A GVH megállapította, hogy a Hobiot Stop étrend-kiegészítő termék

  • gyógyhatására (pl. antibiotikumos kezelés, akut hasmenés, egyéb vírusok és baktériumok vagy a bélflóra egyensúlyának megbomlása miatt előforduló emésztési zavarok, egészségügyi problémák enyhíthetők, megszüntethetők), és
  • egészségre gyakorolt hatására vonatkozó állítások (pl. a készítmény hozzájárul a bélflóra, az immunrendszer erősítéséhez)

nem feleltek meg az ágazati szabályokban megjelenő reklámozási rendelkezéseknek.

A vállalkozás továbbá a termék kategóriájára vonatkozóan megtévesztő tájékoztatást nyújtott. A GVH a jogsértő magatartásokat 5.000.000 forint bírsággal szankcionálta.

A Hosptess Kft. 2012 novembere és 2013. december 6. között a Sediflore-M étrend-kiegészítő termékre vonatkozóan betegség megelőzésére, gyógyítására, illetve kezelésére vonatkozó tulajdonságokat állított, illetve olyan egészségre vonatkozó állításokat tett közzé, amelyek nem feleltek meg az ágazati szabályoknak. A jogsértés elkövetéséért 790.000 forint bírságot rótt ki a GVH.

A BG Distribution Hungary Kft. 2013. február 1-jétől szeptember 5-éig olyan reklámokat tett közzé, amelyek megtévesztették mind az orvosokat, patikusokat, mind a fogyasztókat. A GVH döntése szerint a BioGaia ProTectis Junior gyerekeknek szánt probiotikus készítmény egyediségére vonatkozóan tett megállapítások megtévesztőek, egyéb, a termék gyógyhatására (pl. megszünteti, kezeli a hasmenést, fájdalomcsökkentő hatással bír), egészségre gyakorolt hatására vonatkozó állítások pedig nem felelnek meg az ágazati reklámozási rendelkezéseknek. Emiatt a GVH 300.000 forint bírságot szabott ki.

Az eltérő bírságösszegeket a kommunikációs gyakorlatok intenzitásának különbségei indokolták. Az étrend-kiegészítők jogsértő reklámozása esetén súlyosító körülmény, ha az érintett fogyasztói körnek legalább egy része sérülékeny, enyhítő körülmény lehet, ha az utólagos tájékoztatás során (pl. a gyógyszertárakban) a fogyasztó megkapja a kellő tájékoztatást pl. a termék kategóriáját illetően.

Így reklámozz, hogy ne csapj be senkit

A GVH hangsúlyozza, hogy étrend-kiegészítő termékek, így probiotikus készítmények reklámozásakor a vállalkozásoknak szem előtt kell tartaniuk a fogyasztóvédelmi rendelkezéseken túl az élelmiszerek reklámozására vonatkozó ágazati jogszabályokat is, az alábbiak szerint:

  • gyógyhatás nem tulajdonítható a termékeknek (e tekintetben mindegy, hogy a vállalkozás igazolja-e az állításait vagy sem),
  • egészségre vonatkozó hatásról állítás megfogalmazása csak szűk keretek között, a szigorú európai normáknak megfelelően megengedett, igazolva az ágazati szabályoknak való megfelelést,
  • egészségre vonatkozó hatásról tett kijelentés mellett nem szabad egészségügyi szakember ajánlásara hivatkozni,
  • a reklám más tekintetben sem sugallhatja azt, hogy nem élelmiszerről, hanem gyógyszerről van szó.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Jöhetnek az új visszaváltó-automaták további termékek esetén a brit üzletekben
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 10. 11:25
Alig szokták meg az emberek az üdítőpalackok és -dobozok visszaváltó automatáit, máris azon törik a fejüket a kereskedők, hogy milyen további termékek esetén lehetne hasonló gépeket bevezetni.
Vásárló Újabb változás a boltláncokban: kaszálnak a szokatlan időjáráson
Buksza blog | 2024. november 9. 16:18
A klímaváltozás miatt megszokottá váltak a furcsa időjárási jelenségek, amelyek befolyásolják a vásárlói keresletet is. Innen már csak egy lépés, hogyan használhatják ki ezt az áruházláncok.
Vásárló Rosszabb élelmiszer „jár” a szegényebbeknek?
Buksza blog | 2024. november 9. 15:44
Akadnak, akikl úgy vélik, hogy a világ nagy élelmiszergyártó vállalatai rosszabb minőségű termékeket kínálnak a szegényebb országokban, mint a gazdagokban. Most új bizonyíték érkezett erre.
Vásárló Lelkesen vásárolják a turisták a becsomagolt nagy semmit
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 9. 11:47
Az hagyján, hogy az olaszországi Comói-tó levegőjét dobozba csomagolva haza viheti az arra járó turista, de a levegő értékesítése egy kicsit sem új üzlet, számos lehetőség van levegővásárlásra.
Vásárló Megjósolták a fogadóirodák Trump győzelmét
Natív tartalom | 2024. november 6. 12:51
A csatatérállamok drámai hajrája rendkívüli izgalmat hozott az USA elnöki posztjáért vívott versenyben. Magyarországon idén először lehetett fogadni az elnökválasztásra, és jelentős számban fogadtak jó érzékkel Trump győzelmére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG