Határozott nemet mondott a magyar kormánynak a hétvégén a Dunaferrben való részesedés eladására a Vnyesekonombank – ezt a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára mondta a Gazdasági Rádió Nap Vendége című műsorában.
Szijjártó Péter ugyanakkor nem zárta ki, hogy az ügyben később még tárgyalnak az állami szerepvállalásról a gyár orosz résztulajdonosával, aki egyébként megerősítette, hogy továbbra is biztosítani akarja a vasmű további működését.
Az államtitkár szavai alapján ugyanakkor úgy tűnik, borítékolhatjuk, hogy kínai együttműködéssel épül majd az állam vasúti óriásberuházása. Ahogy arról a Privátbankáron is beszámoltunk: a múlt héten a Kínai Fejlesztési Bank elnökhelyettesével találkozott Szijjártó Péter. A találkozón elhangzott: a bank akkor tud fejlesztési hitelt biztosítani a projekt számára, ha kínai cégeket is bevonunk a projektbe. A MÁV és a kínai vasútépítési vállalat már alá is írtak egy közös nyilatkozatot, jelenleg a hitelfeltételekről folyik a tárgyalás. Szijjártó Péter azt mondta, reményeik szerint jövő tavasszal elindulhatnak a kivitelezési munkálatok.
A magyarországi V0 jelzésű, Szárliget és Ceglédbercel között létesítendő, Budapestet elkerülő vasútvonal 1948 óta az első zöldmezős közforgalmú vasútépítés. Részletek >>