4p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
A taxizásnak és az autókölcsönzésnek állít konkurenciát a carsharing - a piacvezető épp most bővít Budapest belvárosában. Akinek nem éri meg saját autót fenntartani, de nem tudja egész életét tömegközlekedéssel lebonyolítani, annak lehet jó választás - nálunk egyelőre a cégek szeretik jobban a közösségi autózást.

Négy új belvárosi autópontot adott át csütörtökön Magyarország piacvezető carsharing cége, az Avalon CarSharing.

Mit tud a carsharing?

A carsharing ma már egy olyan innovatív, környezetbarát közösségi autóhasználatot jelent, ahol az autó akár félórás időtartamra is használható. Főként azoknak kínál költségmegtakarítást, akik leginkább párórás, városon belüli utakhoz keresnek autót, hiszen évi 8-10 ezer kilométer alatt olcsóbb, mint a saját autó, és rugalmasabb, mint a bérautó.

Azoknak a városi lakosoknak, akik autóikat nem mindennap használják hosszabb utakra, egyszerűen nem éri meg saját autót tartani, amennyiben az autó vételára mellett az elkerülhetetlen járulékos költségeket is figyelembe vesszük – mondta el Sződi János, a társaság ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a közösségi autózás olyannyira bevált és hasznos megoldásnak számít világszerte, hogy 2014-ben bekerült a főváros új mobilitási koncepcióját tartalmazó Balázs Mór-tervbe.

Mennyibe kerül?

A társaság az év végéig az új regisztrálóknak elengedi a havidíjat. Az egyszeri regisztrációs díj egyébként 9900 forint, a havi alapdíj pedig magánszemélyeknek 1290 és 2490 forint lehet díjcsomagtól függően. A cégeknél a havi alapdíj 8490 forint. Ezért cserébe nem kell megvenni, fenntartani az autót - benne van az árban a biztosítás, a karbantartás, a mosás, a biztosítás, autópálya-matrica és persze az üzemanyag ára is - sorolta az ügyvezető.

Ezen felül óradíjat illetve kilométerdíjat kell fizetni - hogy a végén mennyi lesz a cech, azt az átlagos használati statisztikák mutatják a legjobban:

A budapesti magánfelhasználó átlagosan...

  • 4 óra 17 percig használja
  • 47,9 kilométert utazik
  • bruttó 6912 forintot fizet

A cégek átlagosan...

  • 6 óra 47 percet használják
  • 83,7 kilométert utaznak
  • nettó 8871 forintot fizetnek

a közösségi autóért egy-egy alkalommal.

Az autók késedelmes leadásáért késedelmi díjat kell fizetni; ha az autón épp nincs következő foglalás, még a lejárat előtt meghosszabbítható.

Kinek ajánlják?

A cégnek százas nagyságrendű az ügyfélszáma az ügyvezető szerint. A nyugat-európai trendekkel szemben nálunk a céges felhasználók aránya megközelíti a 70%-ot.

A magánfelhasználók közül elsősorban azoknak jó megoldás a carsharing, akik egyébként a közösségi közlekedést használják, és már rájöttek, hogy túl drága fenntartani az autót a belvárosi közlekedésre – néha azonban mégis szükségük van autóra. A carsharing előre tervezett, az általános taxizásnál hosszabb utakra ajánlott. Előnye, hogy igényeinkhez választhatunk autót: a kisautótól a furgonig minden elérhető.

A vállalatok számára előny, hogy az operatív lízinghez képest rugalmasabb, könnyebben felmondható konstrukcióban lehet autóhoz jutni. Ugyanakkor jobban lefedi a felhasználási csúcsokat, német tapasztalatok szerint egy 10 járműves flottát már 5-6 autóval ki lehet váltani carsharing rendszerben. Emellett lényegesen egyszerűbbé válik az adminisztráció azzal, hogy minden lehetséges felhasználó kap kártyát, illetve az autókat igény szerint vagy a nyilvános állomásokon, vagy a felhasználó saját telephelyén lehet felvenni.

Így működik

Az előzetesen személyesen regisztráló ügyfelek internetes belépés után kiválaszthatják, mikor és hol szeretnének felvenni egy autót, meddig használnák (akár 30 percre is választható), kiválasztható, milyen típusú járműre van szükség. Ezután egy okoskártya segítségével nyitható az autó az adott helyen.

Autókölcsönzéssel kezdték

Az Avalon 1999-ben autókölcsönzéssel kezdte meg tevékenységét és ma már több mint száz gépjármű bérbeadását koordinálja. A cégcsoport, amely 3 belföldi magánszemély tulajdonában áll, 2002-ben nyitotta meg autószervizét. Az Avalon 2013 őszén indította el carsharing szolgáltatását Budapesten. A vállalat három fő üzletágában – Avalon Rent a Care, Avalon Bosch Car Service és Avalon CarSharing - ma már több mint harminc főt foglalkoztat. A cég árbevétele 2013-ban elérte a 310 millió forintot, 2013-ban az Év Autókölcsönzőjének választották.

Látjuk a jövőt: egy portugál turista fekszik a kanapédon

A zenéinken, fotóinkon, videóinkon túl az internet segítségével könnyen megoszthatjuk, bérbe adhatjuk lakásunkat, autónkat, fúrógépünket vagy nyelvtanári kapacitásunkat is. Ami durva következményekkel járhat, bajba sodorhatja vagy alkalmazkodásra késztetheti a hagyományos vállalatokat, átalakíthatja az adózást és sokak életmódját is. Összeállításunk a sharing economy-ről, azaz a közösségi gazdaságról >>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG