A megállapodást Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Wáberer György, a cég elnök-vezérigazgatója írta alá.
Az aláírás után Varga Mihály azt emelte ki, hogy külföldi székhelyű nagy cégek után egy magyar alapítású, de multinacionálissá vált társasággal jött létre stratégiai megállapodás. Wáberer György arról beszélt, hogy a versenyképesség fokozását és további növekedést várnak a megállapodástól.
Wáberer György - aki korábban a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének is az elnöke volt - szorgalmazta, hogy az e-útdíj júliusi bevezetésével egy időben a magyar fuvarozók kapjanak kedvezményt az iparűzési és a súlyadóból, valamint az átírási illetékből is.
Ennek kapcsán emlékeztetett: két éve a kelet-magyarországi árvíz kapcsán a fuvarozók felajánlották a kormánynak, hogy itthon tankolnak, ha az üzemanyag adójának egy részét az árvízkárosultak kapják. Ebből nőtt ki a kereskedelmi gázolaj, aminek az a lényege, hogy évi néhány milliárd forintos visszatérítésért cserébe a fuvarozók Magyarországon tankolnak, így a költségvetés adóbevétele 10 milliárdos nagyságrenddel növekszik.
Az e-útdíj kapcsán kért adókedvezmények hasonló előnnyel járnának, hiszen a megemelt útdíj - amelyből évi 150 milliárd forintot vár a kormány - versenyképtelenné tenné a környező ország fuvarozóihoz képest a magyarokat - mondta az elnök-vezérigazgató, hozzátéve: a kért adókedvezmény évi 10-15 milliárd forint lenne. Elmondta, hogy a fuvarozók adják a magyar bruttó hazai termék (GDP) 6-8 százalékát, és az ágazat az uniós csatlakozás óta négyszeresére nőtt. A válság alatt is évi 2-3 százalékos volt a növekedés - jegyezte meg Wáberer György.
Több uniós pénz menne gazdaságfejlesztésre
Varga Mihály a kormány elmúlt három évi gazdaságpolitikai intézkedései közül kiemelte a társasági adó 10 százalékra csökkentését az 500 millió forintnál kisebb árbevételű vállalkozásoknál, a bürokrácia csökkentését, illetve az idősek, a fiatalok és a kisgyermekes anyák foglalkoztatásának javítását. A jövőről pedig elmondta: a következő uniós költségvetési ciklusban a támogatások 60 százalékát kívánja gazdaságfejlesztésre fordítani a kormány.
A miniszter kitért arra, hogy a Waberer's évi 6 milliárd forint adót fizet és 1700 embernek ad munkát. Egyetértett azzal, hogy a gazdaságilag fejletlen térségekben az állam támogassa a gépkocsivezetők képzését, illetve azok nemzetközi jogosítványának megszerzését, és ezzel a munkához jutásukat.
Legutóbb a Lego Manufacturing Kft.-vel kötött megállapodást Orbán Viktor. Részletek >>
A kormány összesen mintegy 40 céggel tervez megállapodást kötni. Ahogy a Privátbankár korábban megírta, már biztos, hogy elektronikai és gyógyszeripari cégekkel is együttműködik majd a kormány.