5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
Egy friss elemzés szerint havi 150 ezer forintnál is többe kerülhet egy új, alsóközép-kategóriás autó fenntartása annak, aki parkolóhelyet bérel, casco-biztosítással rendelkezik, és éves szinten 10 ezer kilométernyit autózik. Pedig legalább 20 százalékkal is csökkenthetőek ezek a költségek. Hogyan?

A KSH adatai szerint nemzetgazdasági szinten az átlagos – családi kedvezmény nélkül számított – nettó havi kereset 154 100 forint volt 2014 első hét hónapjában. Az Avalon CarSharing közösségiautó–szolgáltató adatai szerint sok magyar autótulajdonos fordít havi szinten ekkora összeget egy, átlagos motorizáltságú és felszereltségű új alsóközép-kategóriás autó fenntartására úgy, hogy a felmerülő költségnek egy részével egyszerűen nem számol.

Saját tulajdonú gépjármű üzemeltetési költségei. Forrás: Avalon

„Rengeteg autótulajdonos nem veszi figyelembe például az új autók gyors értékvesztését, illetve olyan járulékos költségeket mint a biztosítás és a parkolóhely, így abban a hamis hitben ringatják magukat, hogy komolyabb anyagi tehervállalás nélkül engedhetik meg maguknak a saját gépkocsi fenntartását. A kiábrándító valóság az, hogy ez a legtöbb esetben még egy kompakt autó esetében sem biztosan igaz” – mutat rá Sződi János, az Avalon CarSharing ügyvezető igazgatója.

Az Avalon számításai szerint egy 6 millió forintos vételárú újautó két év használat és 20 ezer kilométer körüli futásteljesítmény után már csak 4 millió forintot ér, így csak az amortizáció értéke meghaladja a havi 81 ezer forintot.

Ennyibe is kerülhet a havi fenntartás

Amennyiben egy átlagos KGFB és casco-díjjal (együtt évi 140 ezer forint) és gépjárműadóval (évi 19 ezer forint) számolunk, illetve havi 15 ezer forintból megoldjuk a parkolóhelyet (Budapest belvárosában ez az összeg a többszöröse is lehet), valamint van éves autópálya-matricánk, akkor ez újabb havi 31500 forintot tesz ki. Ehhez, ha hozzáadódik egy kedvezőnek mondható 7 liter/100 km-es fogyasztás évi 9600 kilométer-futással kombinálva 400 forint/literes üzemanyag ár mellett, az havi 22 400 forinttal terheli meg a pénztárcát. Kilométerenkénti 16 forintos szervizköltséggel számolva mindez havi 150 033 forintjába kerül a tulajdonosnak.

Ezek a költségek azonban drasztikusan csökkenthetők, ha az embernek szüksége van egy autóra, de nem ragaszkodik ahhoz, hogy a tulajdonába is kerüljön. Ilyen alternatíva lehet a CarSharing, amely ma már egy innovatív, környezetbarát közösségiautó-használatot jelent, amelyben az autó akár félórás időtartamra is igénybe vehető. A korábban felvázolt feltételeknek teljesen megfelelő autó használatát, azonos éves kilométerfutással körülbelül havi 118 ezer forintból lehet megoldani CarSharing konstrukcióban, ami 20 százalékos megtakarítást jelent.

Városban felesleges a saját autó

„Azoknak a városi lakosoknak, akik autójukat nem mindennap használják hosszabb utakra, egyszerűen nem éri meg saját autót tartani. A CarSharing főként azoknak kínál jelentős költségmegtakarítást, akik leginkább pár órás, városon belüli utakhoz keresnek autót, hiszen évi 6-10 ezer kilométer alatt olcsóbb, mint a saját autó, és rugalmasabb, mint a bérautó” – magyarázza Sződi János.

Sződi János hozzáteszi: a valós különbség még nagyobb a CarSharing javára, hiszen német és svájci tapasztalatok szerint a CarSharingre váltók drasztikusan csökkentik az autóval megtett kilométereik számát: a korábbi átlagos, éves 5000 kilométernyi használatot éves 800-ra szorították. Ez magyar körülmények között azt jelentené, hogy a korábbi 10 000 kilométeres futás 2000 alá szorulna.

Ekkor még azonban nem beszéltünk a gépjármű finanszírozásáról: ha készpénzre vesszük, akkor a betéti kamatokról mondunk le, ha hitelre, akkor pedig a kamatok, illetve devizahitel esetében az akár kedvezőtlenül alakuló árfolyam költségeit nyögjük.

A CarSharing rendszer ma már öt működő állomással rendelkezik Budapesten, ebből négyet 2014 szeptemberében adott át az Avalon CarSharing. A közösségi autózásról a Privátbankár.hu is beszámolt. Részletek >>>

Azonban nemcsak vadonatúj, hanem a 2-5 éves autók esetében is szembetűnő a CarSharing előnye: egy 2 éves, 4 millió forintért vásárolt, 3 évi használatban összesen 21 ezer kilométert futó, a korábbi körülményeknek megfelelően üzemeltetett kisautó havi fenntartása mintegy havi 108 ezer forintot tesz ki, míg CarSharing rendszerben 70 ezernél is kevesebbe kerül. De még egy 5 éves, 2 millió forintba kerülő, 4 évi használatban 20 ezer kilométert futó, de már sem cascóval, sem autópálya-matricával nem rendelkező autó üzemben tartása is közel havi 54 ezer forintot emészt fel, míg CarSharingben 47 300-at.

 

 

A CarSharing előnyei nemcsak költségoldalon jelentkeznek, hanem sokoldalúbb, és rugalmasabb tud lenni, mint a saját tulajdonú jármű. Különböző helyzetekben ugyanis más-más autóra lehet szükség: a CarSharing felhasználók pedig akár tucatnyi típus (városi minitől a 9 személyes furgonig) közül tudnak választani. Sződi János hozzátette: a felhasználó komfortszintjét növeli, hogy a járművek mindig tiszták, illetve üzembiztosak; amennyiben az autó mégis leállna, Budapest területén egy órán belül érkezik a csereautó.

Címkék: KKV
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG