EPA/AXEL HEIMKEN |
A pénzt a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza újjáépítésének lebonyolításáért felelős kínai-magyar vegyesvállalat működtetéséhez adja a kormány - az erről szóló kormányhatározat a legfrissebb Magyar Közlönyben jelent meg.
A MÁV Zrt. november elején közölte, megalakult a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt., a vegyesvállalatot a magyar vasúttársaság és a kijelölt kínai társaságok - China Railway International Corporation és a China Railway International - alapították 85 százalékos kínai és 15 százalékos magyar részvételi aránnyal.
350 kilométer
A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztéséről, kivitelezéséről és finanszírozásáról a magyar és a kínai kormány 2015. november 24-én, Szucsouban kötött egyezményt. A projekt célja a Budapest és Belgrád közötti 350 kilométeres szakaszon emelt szintű vasúti összeköttetés biztosítása, csökkentve a két főváros közötti személy- és áruszállítási menetidőt. A fejlesztésre kijelölt magyar szakasz a 150-es számú Budapest-Kelebia vasútvonal 166 kilométer hosszban.
A közös vállalat feladata tenderek előkészítése és lefolytatása a tervező és kivitelező kiválasztására, a szerződések megkötése, valamint a megvalósításnál a projektmenedzsment és monitoring ellátása. A vegyesvállalat nem végezhet kivitelezési feladatokat, a tervező és fővállalkozó munkáját koordinálja majd, a független mérnök és európai uniós tanúsító szervezetek mellett.