Hirdetés
Hirdetés

Több millió kipufogó rontja a környezetet - ez lenne az egyetlen megoldás?

2018. szeptember 18., 18:13

A felmérés szerint még a vizsgán átment dízelautók is súlyosan károsítják a környezetet hosszútávon.

Csaknem 43 millió olyan dízelüzemű jármű közlekedik az Európai Unió útjain, amelyek súlyosan környezetszennyező hatásúak, számuk pedig tovább nő immár három évvel a dízelbotrány kirobbanása után is. A Transport&Enviroment (Közlekedés és Környezet) nevű szervezet szerint a dízeljárművek száma csak tavaly óta 5 millióval, a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos visszaélések ügyében még 2015-ben kirobbant botrány óta pedig 14 millióval nőtt az EU-ban.

A legtöbb ilyen autó Franciaországban van, nagyjából 8,7 millió, amit Németország követ 8,2 millióval, az Egyesült Királyság 7,3 millióval, valamint Olaszország 5,3 millióval. Ezen autók többsége végül Kelet-Európában vagy Afrikában köt ki. Florent Grelier, a T&E munkatársa elmondta: amennyiben Európa nem cselekszik, ezek az autók még évtizedekig fogják károsítani az emberek egészségét és szennyezni a városokat világszerte.

Hirdetés

Nincs más megoldás, csak az elektromos

Az értékelés szerint még azokkal a dízelautókkal is probléma van, amelyek átmentek a nem laboratóriumi, hanem használat közbeni méréseken alapuló új uniós teszteken – a jelentés szerint ugyanis még ezek az autók is mintegy kilencszer több nitrogén-oxidot bocsátanak ki a határértéknél valós vezetési körülmények között.

Nem akarjuk kitiltani a dízeleket a városokból

A magyarok továbbra is bíznak a dízelekben, és nem tiltanák ki azokat a városokból. A német autókat is szeretjük. Tovább a cikkhez >>>

A T&E kiemelte: a belsőégésű motorok nem nevezhetők tisztának és a belátható jövőben továbbra is nagymértékben szennyezni fogják a környezetet. Az autógyártók mindig trükközni fognak, hogy megkerüljék a teszteket, az egyetlen biztos módszert ezért az elektromos, zéró kibocsátású járművek jelentik.

A dízelautók károsanyag-kibocsátásáról már sokat olvashattunk, 2015-ben a Volkswagen került vizsgálat alá, amiből kiderült, hogy a legnagyobb európai autógyártó vállalat bizonyos dízelüzemű járműveibe olyan szoftvert telepített, amellyel kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátási előírások. A botrány mintegy 11 millió gépjárművet érintett, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el. Erről a témáról itt olvashatsz részletesebben >>>

Biztos, hogy elment az esze annak, aki dízelt vesz?

Bár globálisan egyre több helyről tiltják ki a dízelautókat, a legújabb típusok már jóval környezetkímélőbbek, így elképzelhető, hogy továbbra is lesz igény ezekre az autókra. A flottaszegmens továbbra is előnyben részesíti a dízeleseket, de még így is meredeken csökkenek az eladások. A benzines autók térnyerése tovább rontja a környezetet, az e-autózás pedig egyre inkább úgy tűnik, hogy a jövő zenéje. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

1,5 millió forint jól jönne? Találd meg a legjobb ajánlatot!

Előrébb tudsz lépni 1,5 millió forinttal? Találd meg a tucatnyi ajánlat közül a legjobb hitelt személyi kölcsön kalkulátorunk segítségével! Ha 60 hónapos futamidőre vennél fel 1,5 millió forintot és számít a törlesztőrészlet nagysága, ezek a legkedvezőbb ajánlatok a kalkulációk szerint: a CIB Bank Előrelépő személyi kölcsönével 30 327 forintos havi törlesztőrészlet és 8,17 százalékos THM mellett vehetjük fel a kölcsönt. A Raiffeisen Bank személyi kölcsönét 30 379 forintos törlesztőrészlettel, 8,97 százalékos THM-mel igényelhetjük. 31 945 forint a Budapest Bank Online Prémium személyi kölcsönének törlesztőrészlete 10,50 százalékos THM mellett. Az Erste Most Extra személyi kölcsönt pedig 32 606 forintos törlesztőrészlettel és 12,05 százalékos THM-mel igényelhetjük. További ajánlatok érdekelnek, esetleg nagyobb hitelösszeg? Használd ezt a hitelkalkulátort!

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Ereszt az ingatlanlufi a világ legészakibb fővárosában

Ereszt az ingatlanlufi a világ legészakibb fővárosában

Izland a maga kis népességével és alapvetően igen nagy jólétével elhíresült arról, hogy 10 éve, a válság idején bankjai összeomlottak. Szó sincs arról azonban, hogy az ország elszegényedett volna: nagyobb a jólét, mint Európa legtöbb országában. Be is indult egy újabb ingatlanmánia, de most kezdenek az építők nyakán maradni az új lakások.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Ön szerint mi lesz a Brexitből?