3p
A felmérés szerint még a vizsgán átment dízelautók is súlyosan károsítják a környezetet hosszútávon.

Csaknem 43 millió olyan dízelüzemű jármű közlekedik az Európai Unió útjain, amelyek súlyosan környezetszennyező hatásúak, számuk pedig tovább nő immár három évvel a dízelbotrány kirobbanása után is. A Transport&Enviroment (Közlekedés és Környezet) nevű szervezet szerint a dízeljárművek száma csak tavaly óta 5 millióval, a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos visszaélések ügyében még 2015-ben kirobbant botrány óta pedig 14 millióval nőtt az EU-ban.

A legtöbb ilyen autó Franciaországban van, nagyjából 8,7 millió, amit Németország követ 8,2 millióval, az Egyesült Királyság 7,3 millióval, valamint Olaszország 5,3 millióval. Ezen autók többsége végül Kelet-Európában vagy Afrikában köt ki. Florent Grelier, a T&E munkatársa elmondta: amennyiben Európa nem cselekszik, ezek az autók még évtizedekig fogják károsítani az emberek egészségét és szennyezni a városokat világszerte.

Nincs más megoldás, csak az elektromos

Az értékelés szerint még azokkal a dízelautókkal is probléma van, amelyek átmentek a nem laboratóriumi, hanem használat közbeni méréseken alapuló új uniós teszteken – a jelentés szerint ugyanis még ezek az autók is mintegy kilencszer több nitrogén-oxidot bocsátanak ki a határértéknél valós vezetési körülmények között.

Nem akarjuk kitiltani a dízeleket a városokból

A magyarok továbbra is bíznak a dízelekben, és nem tiltanák ki azokat a városokból. A német autókat is szeretjük. Tovább a cikkhez >>>

A T&E kiemelte: a belsőégésű motorok nem nevezhetők tisztának és a belátható jövőben továbbra is nagymértékben szennyezni fogják a környezetet. Az autógyártók mindig trükközni fognak, hogy megkerüljék a teszteket, az egyetlen biztos módszert ezért az elektromos, zéró kibocsátású járművek jelentik.

A dízelautók károsanyag-kibocsátásáról már sokat olvashattunk, 2015-ben a Volkswagen került vizsgálat alá, amiből kiderült, hogy a legnagyobb európai autógyártó vállalat bizonyos dízelüzemű járműveibe olyan szoftvert telepített, amellyel kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátási előírások. A botrány mintegy 11 millió gépjárművet érintett, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el. Erről a témáról itt olvashatsz részletesebben >>>

Biztos, hogy elment az esze annak, aki dízelt vesz?

Bár globálisan egyre több helyről tiltják ki a dízelautókat, a legújabb típusok már jóval környezetkímélőbbek, így elképzelhető, hogy továbbra is lesz igény ezekre az autókra. A flottaszegmens továbbra is előnyben részesíti a dízeleseket, de még így is meredeken csökkenek az eladások. A benzines autók térnyerése tovább rontja a környezetet, az e-autózás pedig egyre inkább úgy tűnik, hogy a jövő zenéje. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Ausztriában sincs kolbászból a kerítés: több mint egyéves csúcsra pörgött az infláció
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 15:46
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme 3,5 százalék, tavaly április óta a leggyorsabb volt júliusban, miután júniusban 3,3 százalékos emelkedést jegyeztek fel – derült ki az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich – STAT) pénteken közzétett adataiból.
Makro / Külgazdaság Szijjártó Péter bejelentette, hogy mit lépnek a nagy vámmegállapodásra
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 15:16
A kormány munkacsoportot hozott létre tíz stratégiai partnervállalattal az amerikai-európai vámmegállapodás negatív következményeinek kiküszöbölése érdekében – jelentette be a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.
Makro / Külgazdaság Kiosztott 45 milliárd forintot a kormány
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 12:51
45 milliárd forintot már kifizettek.
Makro / Külgazdaság Sokan örülhetnek, újabb európai nagyvárosba indít járatot a Wizz Air
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 12:17
Az első menetrend szerinti járat 2025. október 28-án indul.
Makro / Külgazdaság Infláció a kutakon, még drágább lesz a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 10:32
A héten szombaton tovább emelkednek a hazai üzemanyagárak.
Makro / Külgazdaság Aggasztó jelek: gyengélkedik a magyar ipar
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 09:29
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított júliusi értéke: 50,7.
Makro / Külgazdaság Volt jegybankelnök: Jobb az óvatosság
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 09:05
Bod Péter Ákos a hitelezési folyamatokat mutatta be közelebbről.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor élőben jelentette be: két új akcióterv jön
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 08:47
Az állami médiában beszélt a miniszterelnök.
Makro / Külgazdaság Megdöbbentő adatot közölt a KSH a lakásépítésekről
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 1. 08:33
Nagyon kevés új lakás épül, főleg vidéken.
Makro / Külgazdaság Mit ártott Donald Trumpnak a szélenergia?
Litván Dániel | 2025. augusztus 1. 05:59
Elképesztő állításokkal támadta a szélenergiát az amerikai elnök még az Ursula von der Leyennel folytatott vámtárgyalásokon is. De mi igaz abból, amit mond, és miért zavarják ennyire a szélerőművek?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG