5p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Waberer's International tervei ambiciózusak, a nemzetközi távolsági fuvarozás mellett a logisztikai üzletág súlyát is növelni szeretnék. A fuvarozási piac egyébként is szépen bővül, és a közút aránya stabil - jöhetnének az önvezető járművek.
A Waberer's International Zrt. telephelye Budapesten. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A Privátbankár.hu és a Budapesti Értéktőzsde rendezvényén, a BÉT Akadémia-Professzionális befektetői fórumon két nagy múltú, 1948, illetve 1851 óta működő társaság, a Waberer's International és az ANY Biztonsági Nyomda mutatkozott be.  A Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója, Lajkó Ferenc szerint a Waberer's-sztori 70 éves, de 23 éve 1994-ben kezdődött a modern kori történetük a privatizációval.

Most is büszkén elmondta, hogy kezdetben 130 kamionjuk volt, ma 3787 van, 5014 járművezetővel, mintegy 3300 ügyféllel és 197 ezer négyzetméter raktárkapacitással. A részvényeket július elején vezették be a tőzsdére.

Lajkó Ferenc, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója.

A cég lényegében két dologgal foglalkozik, tudatosan nagyon fókuszált stratégiával: az egyik a nemzetközi távolsági fuvarozás. A másik a regionális kontrakt logisztika, ami a fuvarozáson kívül raktározást és más áruműveleteket (komissiózás, matricázás stb.) is tartalmaz. Míg az első üzletág egész Európát behálózza, az utóbbi inkább a szűkebb régióra koncentrál, de ebben az üzletágban is szeretnének nemzetközileg terjeszkedni a szomszédos országokba.

Visszaforgatják a nyereséget

Ez egy növekedési papír, eddig sem nagyon fizetett osztalékot, középtávon legalábbis ezután sem tervezik. A nyereséget szeretnék folyamatosan visszaforgatni a növekedés finanszírozására. Ezt indokolja az is, hogy eddig a cég átlag feletti növekedést ért el. „Tízszer akkora volt a növekedési tempónk, mint az európai gazdaságé” – mondta el a vezérigazgató.

A cég innovatív, új technológiai rendszereket fejleszt. Méretéből kifolyólag is növelni tudja hatékonyságát, és erősen nyereséges. Az övé a legnagyobb saját tulajdonú kamionflotta a maga szegmensében (FTL).

A piac hatalmas

A cég az organikus növekedésre, új vevők megszerzésére ugyanúgy koncentrál, mint az akvizíciókra. Az organikus növekedés évi 7-9 százalékos volt eddig. Átlagosan minden második évben vannak akvizíciói is, utoljára egy lengyel céget vett a tőzsdei bevezetéssel szerzett tőkéből.

Még ha meg is duplázzuk méretünket, maga a piac hatalmas és bővül, így nem jelent korlátot a Waberer's számára, tudunk további piaci részesedést szerezni – mondta el Lajkó Ferenc. Az ügyfeleknél ráadásul konszolidációs trend van, egyre nagyobb vállalatok jönnek létre, ezeket a kisebb fuvarozók már nem tudják kiszolgálni, csak a nagyok. Az európai piac nagyon töredezett, a fuvarozó cégek 85 százaléka kevesebb mint tíz kamionnal rendelkezik, így komoly igény van a nagy és professzionális cégekre, a Waberer’s szeretné vezetni a fuvarozási szakma európai konszolidációját.
– mondja a nagy és professzionális cég.

Jó dolog tőzsdén lenni

Pozitívumként említette a szakember, hogy a tőzsdei jelenlétnek köszönhetően tőkepiaci finanszírozáshoz is hozzá tudnak jutni, nem csak a bankhitelekhez. Ez az akvizíciók szempontjából jól jöhet.

„Amit ígértünk a tőzsdei bevezetéskor a befektetőknek, azt leszállítottuk” – tette hozzá. „Az első félévben például több mint 13 százalékkal növeltük az árbevételünket a tavalyi első félévhez képest. Ez ráadásul szimpla organikus növekedés, a lengyelországi bevásárlás csak a második félévben fog megjelenni a beszámolókban” – így a vezérigazgató.

Változik a cég neve

A cég nevéről kérdésre válaszolva a vezérigazgató elmondta, hogy bár hivatalos felmondás a Waberer's név használatáról szóló szerződéssel kapcsolatban – amely még több évig mindenképpen élni fog – egyelőre nem érkezett, az átnevezés előkészítését megkezdik. Fokozatosan, több éves folyamaton keresztül tervezik a név lecserélését. A színek és a logó viszont a cég tulajdonában vannak.

A még nem hivatalos elképzelések szerint a logisztikai üzletág súlyát növelnék középtávon. Jövőre a logisztikai üzletág számára is keresnének felvásárlási célpontot.

Lajkó Ferenc, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója.

Jönnek az önvezető kamionok

Döntő változások jöhetnek a szállítmányozásban, például a sofőr nélküli kamionok – vetették fel a rendezvényen. Lajkó Ferenc szerint a sorkatonaság korábbi megszűnésével megszűnt a sofőrképzés jelentős része, fogy a sofőrgárda, hiány van sofőrökből külföldön is. Magyarország még viszonylag jól áll.

A közúti szállítás aránya viszont évtizedek óta 70 százalék felett bebetonozódott Európában. A kamionokra tehát nagy szükség van, ezért az automatizálási fejlesztések várhatóan felgyorsulnak majd. Nemrég még 20 évet jósoltak, ma már csak 10 évnél tartanak a szakemberek, ha meg kell becsülni, mikor terjednek el nagy szériában az önvezető kamionok. Már ma is rengeteg technikai megoldás, számítógép van a kamionokban, amelyek rengeteg adatot szolgáltatnak.

Tudjuk, hogy fékeztél tavaly nyáron

A GPS csak a kezdet volt 15 évvel ezelőtt, ma a jármű minden rezdüléséről, például a fékezésről és a gyorsulásról is pontos adatai vannak a központnak. A feladatot, a tankolás, megállások, rakodás helyszíneit digitálisan küldik a sofőröknek, a Waberer's ezekben a fejlesztésekben  élen jár. A cég nagyon várja az önvezető technológiákat és elsők között jelentkezik tesztelésükre.

Ha recesszió jönne, és például visszaesne 20 százalékkal az áruforgalom Európában, akkor a Waberer's saját kamionjaira rakná azokat a rakományokat, amelyeket ma kisebb fuvarozóknak ad át – hangzott el. Jelenleg a fuvarok mintegy 19 százalékát adják ki más vállalkozóknak.

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 28540 28400 28600 +0,35% 28540 28550 1 637 023 520 HUF 2025-07-29 11:37:30
MOL 3052 3042 3068 -0,59% 3052 3054 235 559 420 HUF 2025-07-29 11:38:07
MTELEKOM 1748 1744 1758 -0,11% 1748 1752 147 525 464 HUF 2025-07-29 11:37:04
RICHTER 10400 10360 10420 -0,48% 10390 10400 310 947 060 HUF 2025-07-29 11:37:05
OPUS 582 580 590 -1,52% 583 584 45 105 492 HUF 2025-07-29 11:25:04
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Nagy Márton megszólalt: beleremegett a forint
Herman Bernadett | 2025. július 29. 10:42
Nem győzte meg a befektetőket a miniszter. 
Részvény / Deviza / Áru A vámháborús egyezkedést figyelik Európában
Privátbankár.hu | 2025. július 29. 09:53
Indexemelkedéssel indult a kereskedés kedden a főbb európai értékpapírpiacokon.
Részvény / Deviza / Áru Nem ugrik ki az ágyból a forint árfolyamát látva
Privátbankár.hu | 2025. július 29. 07:41
Vegyesen alakult kedd reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
Részvény / Deviza / Áru Csak ténferegtek az amerikai indexek
Privátbankár.hu | 2025. július 29. 07:21
Vegyesen zártak hétfőn a New York-i értéktőzsde irányadó mutatói.
Részvény / Deviza / Áru Megrázta a mesterséges intelligencia a Wall Streetet
Sasvári Péter | 2025. július 29. 05:57
Míg korábban tartósan a „magnificent seven”-nek nevezett hét nagy cég részvényeinek ára vezetett toronymagasan a Wall Streeten, az utóbbi időben a mesterséges intelligencia kikezdte az élbolyt. Egyes részvények ára a magasba emelkedett, míg az MI-t kihasználni nem képes cégeké bezuhant. Az MI ezzel az élet újabb területét befolyásolja, méghozzá alapvető mélységekben. De tartós lehet a részvénypiaci trend? És ha igen, milyen más cégek nyerhetnek, vagy veszíthetnek vele?
Részvény / Deviza / Áru Elpárolgott a kezdeti jókedv a pesti tőzsdén
Privátbankár.hu | 2025. július 28. 18:41
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 74,04 pontos, 0,07 százalékos csökkenéssel 101 306,73 ponton zárt hétfőn.
Részvény / Deviza / Áru A nagy megállapodás sem segített a forinton
Privátbankár.hu | 2025. július 28. 18:21
Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben hétfőn kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Részvény / Deviza / Áru Folyik a pezsgő az amerikai tőzsdéken a vasárnapi megállapodás után
Privátbankár.hu | 2025. július 28. 17:19
A 30 vezető iparvállalat DJIA-indexe 0,10 százalék, a részvények szélesebb körét érintő S&P 500 index 0,07 százalék pluszt, a technológiai részvények alakulását követő Nasdaq index 0,30 százalék erősödést jelzett.
Részvény / Deviza / Áru Pont így szokott kinézni a nagy kép, mielőtt durván beüt a krach
Privátbankár.hu | 2025. július 28. 15:16
Gyakorlatilag egész nyáron megállás nélkül emelkednek az amerikai tőzsdeindexek, sorra dőlnek a rekordok, csúcson a bitcoin, padlón a vállalati kötvények felára – meddig nőhetnek még a fák? A túláradó euforikus hangulat miatt egyre többen figyelmeztetnek arra: pont így szoktak kinézni a piaci buborékok, mielőtt kipukkannak.
Részvény / Deviza / Áru Gyenge kezdés után erőre kapott a BUX
Privátbankár.hu | 2025. július 28. 15:01
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe a mínusz 0,48 pontos nyitás után emelkedett hétfő kora délutánig.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG