Hirdetés
Hirdetés

Újabb elképesztő részletek derülnek ki a Volkswagen-botrányról

2015. szeptember 23., 08:18
Cimkék
Volkswagen

A német kormány és az Európai Bizottság is tudott az autógyártók csalásáról, de nem tett semmit. Most a fél világon vizsgálják a VW-ket, ha több piacon is lebuknak, elvérezhet Európa legnagyobb autógyártó cége. A cég közben egy sajnálkozó videót tett közzé.

EPA/Julian Stratenschulte
EPA/Julian Stratenschulte

Már rég tudott a csalásról Európa, de nem tett semmit?

A német kormány és az Európai Bizottság is régóta tudja, hogy az autógyártók rendelkeznek a károsanyag-kibocsátás manipulációjára szolgáló technológiával, és alkalmazzák is azt - írta a Die Welt.  A német lap szerint a közlekedési minisztérium az ellenzéki Zöldek parlamenti (Bundestag) frakciójának írásbeli kérdésére adott, július 28-i keltezésű válaszában azt írta: egyetértenek az Európai Bizottsággal abban, hogy még nem sikerült teljes mértékben megvalósítani a károsanyag-kibocsátási értékek manipulációjára szolgáló berendezések alkalmazásának kiküszöbölését célzó koncepciót.

Ez azt jelenti, a tárca előtt ismert, hogy létezik a szakmában ciklusfelismerőnek nevezett technológia, amelynek segítségével csökkenthető a kocsik károsanyag-kibocsátása a környezetvédelmi teszteken, és az autógyártók élnek is ezzel a lehetőséggel.

Hirdetés

Ha Európában is elvéreznek, akkor vége a cégnek

Mindenesetre a német közlekedési miniszter közlése szerint nincs jele annak, hogy a Volkswagenen kívül más autógyártók csaltak volna motorjaikkal.

Bizottságot hoznak létre annak ellenőrzésére, hogy a VW által gyártott autók megfelelnek-e az európai és a német normáknak. A Michael Odenwald államtitkár vezette bizottság, amelynek a minisztériumi illetékeseken kívül tagjai lesznek a Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) szakértői és tudósok is, már a héten Wolfsburgba, a Volkswagen-csoport székhelyére látogat.

A német lapok arról írnak: a "Made in Germany" megjelölés a botrány miatt rengeteget veszíthet értékéből.

A francia környezetvédelmi miniszter is vizsgálatot indított, és azt kérte a francia autógyáraktól, hogy "győződjenek meg arról, hogy nem voltak ilyen gyakorlatok Franciaországban". Vizsgálat folyik Olaszországban és Dél-Koreában is.

A Volkswagen beismeri a csalást

Martin Winterkorn, a VW vezérigazgatója a vállalat honlapján kedden közzétett két és fél perces videóüzenetében hibának nevezte a csalást, bocsánatot kért érte, valamint gyors és mélyreható vizsgálatot ígért. "Világszerte sok millió ember bízik meg márkánkban, autóinkban és technológiáinkban. Végtelenül sajnálom, hogy elárultuk bizalmukat" - mondta Winterkorn, aki egyúttal bocsánatot kért az ügyfelektől, a hatóságoktól és a közvéleménytől a Volkswagen által elkövetett "hibáért".

A vezérigazgató jelezte, hogy jelenleg nem tud minden kérdésre választ adni, de azt ígérte, hogy a lehető leggyorsabban, legalaposabban és legátláthatóbb módon vizsgálják ki az ügyet.

Pusztít a botrány a teljes európai autóiparban

A tőzsdén a Volkswagen 20 százalékot bukott egy nap alatt (két nap alatt pedig 36-ot), meredeken romlottak adóskockázati mutatói, kötvényének hozama hatalmasat ugrott.

Ez még nem történelmi mélypont, csak a 2011-es szint
Ez még nem történelmi mélypont, csak a 2011-es szint

A piaci hatások járványszerűen terjednek az európai autógyártók között - így nézett ki néhány társaság részvénynek keddi teljesítménye:

 

Kereskedjen az mfor trader rendszerével!

Esést vár a piacokon? Nálunk akkor is kereshet! Apple részvényeket venne, esetleg a Google és a Microsoft érdekli? Bízik az elektromos autókban: a Teslában vagy inkább a Mercedesben? Vagy inkább hazai pályán maradna? Ha a világ legnagyobb tőzsdéin, vagy 120 devizapárral kereskedne, adott a lehetőség. Tesztelje rendszerünket kockázatmentesen!

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Nyakunkon a technológiai hidegháború?

Nyakunkon a technológiai hidegháború?

Miután Kína a Huaweit ért amerikai korlátozásokra válaszul a héten bejelentette, hogy kisöpri az országból a külföldi informatikai cikkeket, egyre közelebbinek tűnik az internet kettéhasadása a két nagyhatalom által ellenőrzött területekre. Egy ilyen helyzeten azonban mindenki csak veszítene.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Powered by Saxo Bank

Utánajártunk

Mi mozgatja a befektetők fantáziáját

  • A MÁP Plusztól a matuzsálemkötvényekig – érdemes még kamatra vadászni?

    2019. december 06., 16:30
    A MÁP Plusztól a matuzsálemkötvényekig – érdemes még kamatra vadászni?

    A kötvénypiac súlya valójában nagyobb a tőkepiacokon, mint a részvénypiacoké. A kibocsátott mennyiség a pénznyomdák hatására is tovább nő. Az egyszerű kisbefektetők is gondolkodhatnak államkötvényekben, de más hasonló termékekben is. Az oktatásban Magyarországon a pénzügyek szinte semmilyen szerepet nem kapnak, de ezt lehet pótolni.

További cikkek

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Vettél már a szuper-államkötvényből (MÁP Plusz)?