4p
Július 20-án új világ kezdődött a magyar bankolásban: miután megjelent az ehhez szükséges MNB-rendelet, személyes megjelenés nélkül - videó chat funkcióval - is megtörténhet a lakossági ügyfelek azonosítása, a szerződéskötés. Ahogy arról a Privátbankár.hu-n beszámoltunk, az MKB a jogszabály hatályba lépésének első napjától elérhetővé tette a lehetőséget - Hetényi Márkot, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettesét kérdeztük a szolgáltatás hátteréről.
Hetényi Márk, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettese

Privátbankár.hu: Kinek érhető el az online számlanyitás? Külföldön élő magyaroknak, Magyarországon élő külföldieknek, külföldön élő külföldieknek is?

Hetényi Márk: A jelenleg törvényi szabályozásnak megfelelően azok a magyar állampolgárok nyithatnak online számlát az MKB Banknál,  akik érvényes személyi igazolvánnyal és lakcímkártyával rendelkeznek, 18. életévüket betöltötték, értenek magyarul, saját nevükben és érdekükben járnak el, nincs kiemelt közszereplői érintettségük és hozzájárulnak a személyi adatok Belügyminisztérium személyi adat- és lakcímnyilvántartásából való lekéréséhez. Természetesen minimális technikai feltételeknek is meg kell felelni, mint például megfelelő okos telefon vagy tablet vagy asztali számítógép vagy laptop. Az online számlanyitás előnye, hogy bárhonnan meg lehet nyitni, így a külföldi tartózkodás sem akadály, mert nem kell befáradni egyik hazai MKB Bank fiókba sem.

PB: Ugyanaz a számla-termékkör érhető el ezzel a módszerrel, mint eddig?

HM: A célunk az volt, hogy az online számlanyitást ne csak új, digitálisan bankoló ügyfelek számára tegyük lehetővé, ezért összes számlacsomagunkat elérhetővé tettük. Új, digitálisan bankoló ügyfeleink számára fejlesztettük ki az „MKB Digit@ll” számlacsomagunkat, amellyel még inkább arra szeretnénk ösztönözni őket, hogy vegyék igénybe a legmodernebb banki szolgáltatásainkat.

PB: Van speciális termék kizárólag azoknak, akik már a számlanyitáshoz sem akarnak bankfiókba menni?

HM: Az „MKB Digit@ll” számlacsomagunk azt az ügyfélkört célozza, akik nem tudnak, vagy nem szeretnének bankfiókba menni napi pénzügyeik intézésekor, nyitottak a digitális megoldásokra és előnyben részesítik a készpénzmentes bankhasználatot.

PB: Elképzelhetőnek tartja, hogy lesz olyan ügyfél, akivel soha nem találkoznak személyesen?

HM: Lesz, lehet ilyen is. Ugyanakkor tudjuk és érezzük is, hogy szükség van és lesz a bank és az ügyfél közötti emberi kapcsolatra. Nem hiszem, hogy a személyes kontaktus teljes mértékben elkerülhető. Egy példa: befektetési tanácsadásban ma már egy robo-advisor képes arra, hogy néhány adat alapján kockázatviselési profilt készítsen és azt összevesse az elérhető befektetésekkel. Viszont amikor azt kell eldönteni, hogy befektessünk-e egy adott ingatlanba vagy az építési hitelfelvétel több aspektusát kell figyelembe venni, ott csak a személyes tanácsadás segíthet.

PB: Mennyire különbözik a videochaten dolgozó kollégák munkája a személyes vagy telefonos ügyfélszolgálaton dolgozókétól? Ugyanazok látják el a feladatokat vagy van erre "speciális különítmény"?

HM: A jelenlegi MKB Call Center szakember gárdájából választottunk és képeztünk ki munkatársakat azokra az operátori feladatokra, amelyek megfelelnek az ügyfél-azonosítási folyamat törvényi elvárásainak. Terveink szerint folyamatosan bővítjük videó chates szolgáltatásainkat.

PB: Vezethet a videochat-technológia elterjedése akár a fiókok számának csökkentéséhez is?

HM: Rövidtávon biztosan nem. Természetesen a bankfiókok feladatköre – ahogyan eddig is - folyamatosan változik: a videó chat szolgáltatás terjedése is egy ilyen fejlődési állapot. Az MKB Banknál az úgynevezett „omnichannel” model-ben hiszünk, ami azt jelenti, hogy a - bankfióki és videó chates - kapcsolattartási formák egymást kiegészítve, egymásra épülve működnek a jövőben.

PB: Az elmúlt időszakban sokat erősítettek a digitális csatornák frontján - milyen további fejlesztések bejelentése várható a következőkben?

HM: Az MKB Bank valóban élen jár a banki digitalizáció területén: tavaly indítottuk és töretlen a népszerűsége az MKB Mobilbanknak, amely okos telefonra letölthető mobil applikáció. Idén májusban vezettük be az MKB PAY mobiltelefonos fizetési lehetőségünket. Ezekhez jön most a videó chat-es online számlanyitási lehetőség. A digitális területen soha nincs leállás: folyamatosan fejlesztünk terméket és szolgáltatásokat egyaránt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek A Hungarikum Alkusz is csatlakozott a PÉNZ7 programhoz
Privátbankár.hu | 2025. március 12. 13:50
A PÉNZ7 keretein belül a Hungarikum Alkusz 13 főből álló önkéntes csapata a pénzügyi tervezés alapjaival, a megtakarítás és a felelős hitelezés fontosságával, valamint a saját vállalkozás építésével járó kihívásokkal ismertette meg a diákokat.
Személyes pénzügyek Érdemes egy napot várni: nagyot esnek az árak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. március 10. 10:52
A 95-ös oktánszámú üzemanyag beszerzési ára bruttó 9, a gázolajé bruttó 7 forinttal kerül majd kevesebbe keddtől.
Személyes pénzügyek Ön banki ügyfél? Akkor ettől virágos jókedve lesz
Privátbankár.hu | 2025. március 10. 07:51
A személyi kölcsönök piacán kivirágzottak a kedvezmények, ami kamatcsökkentést és visszatérítést jelent az ügyfeleknek.
Személyes pénzügyek Úgy tűnik, született egy újabb magyar milliárdos
Privátbankár.hu | 2025. március 9. 08:32
Húsz hét halmozódás után ismét telitalálatos született a legrégebbi lottójátékon. A pénzért 90 napon belül kell jelentkezni a nemzeti lottótársaságnál.
Személyes pénzügyek Gimnazisták figyelem, újra indul a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis!
Kormos Olga | 2025. március 6. 17:38
Március 10-ig jelentkezhetnek a gimnáziumokban tanuló diákok az immár ötödik alkalommal zajló Legyél te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyre – hangzott el csütörtökön a szervezők és a támogatók képviselői által tartott sajtótájékoztatón. A négyfős csapatok három fordulóban mérik össze a tudásukat, ebből az első kettő online zajlik, a május 14-i országos döntőn viszont már személyesen vehetnek részt a vármegyei fordulók győztesei, Budapesten. A verseny fővédnöke Bugár Csaba, a Magyar Államkincstár elnöke.
Személyes pénzügyek Lassan már 3 millió forint sem elég semmire – rohamtempóban adósodnak el a magyarok
Privátbankár.hu | 2025. március 5. 14:26
Két év alatt 50 százalék felett emelkedett a hiteligénylők által felvenni tervezett személyi hitelek átlagos összege, mostanra átlépte a 3 millió forintot is. De mi húzódhat meg a drasztikus növekedés mögött?
Személyes pénzügyek Szeretne Ön is részesedni az AI sikeréből?
Natív tartalom | 2025. február 28. 10:13
Március 7-ig jegyezhető az OTP Alapkezelő tőkevédett alapja, az OTP AI Infrastruktúra Alap. A részletekről, például, hogy miért indították az alapot, miért ebben a témában, mibe fektetik a befektetőktől összegyűlt pénzt, kiknek lehet jó alternatíva e befektetési alap, Tombácz Dóra Katalint, az OTP Alapkezelő portfóliómenedzserét kérdeztük.
Személyes pénzügyek 64 ezer bankszámla biztosan boldog tulajdonosáról már tudunk
Csabai Károly | 2025. február 27. 05:42
Ennyien vezettek számlát a tizenhárom magyarországi privátbanki szolgáltatónál – volt olyan família, amely többet is – 2024 végén, s nézhették elégedetten, hogy a kezelt vagyonuk átlagosan több mint 20 százalékkal ért többet, mint egy évvel korábban. Ennek következtében a hazai privátbanki összvagyon értéke már közelebb van a 12 ezer milliárd forinthoz, mint a 11 ezerhez – derül ki a szolgáltatók lapunknak adott válaszai alapján összeállított friss Privátbanki Körképből.
Személyes pénzügyek Itt vannak az újabb részletek arról, ami most minden nyugdíjast érdekel
Privátbankár.hu | 2025. február 26. 10:31
A miniszterelnök videóban jelentkezett be, itt beszélt az áfa-visszatérítésről.
Személyes pénzügyek „Végre transzparens lesz, hogy sok éven keresztül mi is lett a megtakarításnak a vége”
Natív tartalom | 2025. február 24. 13:45
Érdemes-e lakáscélra felhasználni az önkéntes nyugdíjpénztárban összegyűlt összeget? Mi a különbség a nyugdíjpénztár és a nyugdíjbiztosítás, valamint a megtakarítás és a befektetés között? Valóban elavult termék a unit-linked biztosítás? Ezen kérdések mellett arról is beszélgettünk Kőrösi Zoltánnal, a CIG Pannónia Biztosító értékesítési vezérigazgató-helyettesével, hogyan lehet kihasználni az adójóváírás lehetőségét. Interjú.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG