4p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Július 20-án új világ kezdődött a magyar bankolásban: miután megjelent az ehhez szükséges MNB-rendelet, személyes megjelenés nélkül - videó chat funkcióval - is megtörténhet a lakossági ügyfelek azonosítása, a szerződéskötés. Ahogy arról a Privátbankár.hu-n beszámoltunk, az MKB a jogszabály hatályba lépésének első napjától elérhetővé tette a lehetőséget - Hetényi Márkot, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettesét kérdeztük a szolgáltatás hátteréről.
Hetényi Márk, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettese

Privátbankár.hu: Kinek érhető el az online számlanyitás? Külföldön élő magyaroknak, Magyarországon élő külföldieknek, külföldön élő külföldieknek is?

Hetényi Márk: A jelenleg törvényi szabályozásnak megfelelően azok a magyar állampolgárok nyithatnak online számlát az MKB Banknál,  akik érvényes személyi igazolvánnyal és lakcímkártyával rendelkeznek, 18. életévüket betöltötték, értenek magyarul, saját nevükben és érdekükben járnak el, nincs kiemelt közszereplői érintettségük és hozzájárulnak a személyi adatok Belügyminisztérium személyi adat- és lakcímnyilvántartásából való lekéréséhez. Természetesen minimális technikai feltételeknek is meg kell felelni, mint például megfelelő okos telefon vagy tablet vagy asztali számítógép vagy laptop. Az online számlanyitás előnye, hogy bárhonnan meg lehet nyitni, így a külföldi tartózkodás sem akadály, mert nem kell befáradni egyik hazai MKB Bank fiókba sem.

PB: Ugyanaz a számla-termékkör érhető el ezzel a módszerrel, mint eddig?

HM: A célunk az volt, hogy az online számlanyitást ne csak új, digitálisan bankoló ügyfelek számára tegyük lehetővé, ezért összes számlacsomagunkat elérhetővé tettük. Új, digitálisan bankoló ügyfeleink számára fejlesztettük ki az „MKB Digit@ll” számlacsomagunkat, amellyel még inkább arra szeretnénk ösztönözni őket, hogy vegyék igénybe a legmodernebb banki szolgáltatásainkat.

PB: Van speciális termék kizárólag azoknak, akik már a számlanyitáshoz sem akarnak bankfiókba menni?

HM: Az „MKB Digit@ll” számlacsomagunk azt az ügyfélkört célozza, akik nem tudnak, vagy nem szeretnének bankfiókba menni napi pénzügyeik intézésekor, nyitottak a digitális megoldásokra és előnyben részesítik a készpénzmentes bankhasználatot.

PB: Elképzelhetőnek tartja, hogy lesz olyan ügyfél, akivel soha nem találkoznak személyesen?

HM: Lesz, lehet ilyen is. Ugyanakkor tudjuk és érezzük is, hogy szükség van és lesz a bank és az ügyfél közötti emberi kapcsolatra. Nem hiszem, hogy a személyes kontaktus teljes mértékben elkerülhető. Egy példa: befektetési tanácsadásban ma már egy robo-advisor képes arra, hogy néhány adat alapján kockázatviselési profilt készítsen és azt összevesse az elérhető befektetésekkel. Viszont amikor azt kell eldönteni, hogy befektessünk-e egy adott ingatlanba vagy az építési hitelfelvétel több aspektusát kell figyelembe venni, ott csak a személyes tanácsadás segíthet.

PB: Mennyire különbözik a videochaten dolgozó kollégák munkája a személyes vagy telefonos ügyfélszolgálaton dolgozókétól? Ugyanazok látják el a feladatokat vagy van erre "speciális különítmény"?

HM: A jelenlegi MKB Call Center szakember gárdájából választottunk és képeztünk ki munkatársakat azokra az operátori feladatokra, amelyek megfelelnek az ügyfél-azonosítási folyamat törvényi elvárásainak. Terveink szerint folyamatosan bővítjük videó chates szolgáltatásainkat.

PB: Vezethet a videochat-technológia elterjedése akár a fiókok számának csökkentéséhez is?

HM: Rövidtávon biztosan nem. Természetesen a bankfiókok feladatköre – ahogyan eddig is - folyamatosan változik: a videó chat szolgáltatás terjedése is egy ilyen fejlődési állapot. Az MKB Banknál az úgynevezett „omnichannel” model-ben hiszünk, ami azt jelenti, hogy a - bankfióki és videó chates - kapcsolattartási formák egymást kiegészítve, egymásra épülve működnek a jövőben.

PB: Az elmúlt időszakban sokat erősítettek a digitális csatornák frontján - milyen további fejlesztések bejelentése várható a következőkben?

HM: Az MKB Bank valóban élen jár a banki digitalizáció területén: tavaly indítottuk és töretlen a népszerűsége az MKB Mobilbanknak, amely okos telefonra letölthető mobil applikáció. Idén májusban vezettük be az MKB PAY mobiltelefonos fizetési lehetőségünket. Ezekhez jön most a videó chat-es online számlanyitási lehetőség. A digitális területen soha nincs leállás: folyamatosan fejlesztünk terméket és szolgáltatásokat egyaránt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Ön banki ügyfél? Akkor ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. február 3. 07:09
Indul az inflációs díjemelési hullám a bankszektorban (is).
Személyes pénzügyek Itt vannak az első új otthonfelújítási hitelek 5 százalék alatti kamattal! 
Privátbankár.hu | 2025. február 2. 10:15
Meghirdette az első két bank a maximum 6 milliós kölcsönt, ami a jobbik ajánlatban 4,65 százalékos kamattal és 5,2 százalékos THM-mel vehető fel.
Személyes pénzügyek Lakásfelújítás az állam pénzéből: végre tényleg elérhető a támogatás
Privátbankár.hu | 2025. február 1. 11:22
Nincs nagy tülekedés, de azért több pénzintézet is felvette a termékpalettájára a vidéki felújítások előfinanszírozására szolgáló kedvezményes kölcsönt.
Személyes pénzügyek Kiderült, mire használjuk a lakástakarékot
Privátbankár.hu | 2025. január 31. 11:44
Meglévő ingatlanjaik korszerűsítésére, valamint gyermekeik lakáscéljainak támogatására kívánják a legtöbben felhasználni a lakástakarék-számlájukat. A Fundamenta-Lakáskassza Zrt.-nél 2024-ben megkötött szerződések esetén az ügyfelek több, mint 90 százaléka vette igénybe a Személyi Bankárok közreműködését, akik személyes szakértői támogatásukkal segítik az ügyfeleket a legmegfelelőbb pénzügyi konstrukciók kialakításában.
Személyes pénzügyek Idén be fog szakadni a Babakötvény hozama is
Privátbankár.hu | 2025. január 31. 10:10
Kiemelkedő, 20,6 százalékos hozamot fizet a Babakötvény a február 1-jén esedékes kamatfizetéskor, és mintegy 32 milliárd forintot ír jóvá a gyermekek Start-számláján a Magyar Államkincstár. A kincstár szerint a Babakötvény és a Kincstári Start-értékpapírszámla-konstrukció továbbra is az egyik legkedvezőbb, kockázatmentes befektetési lehetőség a gyermekekről való gondoskodáshoz a családok számára.
Személyes pénzügyek Reszkethetnek a lakáshitelesek: kamatemelési hullám jöhet
Privátbankár.hu | 2025. január 30. 09:14
Az OTP Bank már lépett, követhetik a többiek is. A kereslet élénkülése is a drágulás felé mozgatja a piacot.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis – Sikeres jelentkezés!
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 14:23
A jelentkezésedet sikeresen megerősítetted, regisztrációd sikeres!
Személyes pénzügyek Mennyibe kerül egy lakásbiztosítás?
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 11:21
Tavaly lejjebb mentek a lakásbiztosítási díjak. 
Személyes pénzügyek Eldobja az agyát: itt van, mennyi lesz Auchan dolgozóinak fizetése!
Privátbankár.hu | 2025. január 23. 15:38
Az Auchan az áruházaiban fizikai munkakört betöltő munkatársainak bérén átlagosan közel 7 százalékot emel.
Személyes pénzügyek A nyugdíjpénztárak tavaly kitettek magukért
Privátbankár.hu | 2025. január 23. 07:35
Két számjegyű hozamot ért el tavaly az önkéntes nyugdíjpénztári alapok több mint fele, 30 százaléknál is többet emelkedett a rekorder. Még a legkiszámíthatóbb portfóliók is megverték az inflációt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG