4p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Július 20-án új világ kezdődött a magyar bankolásban: miután megjelent az ehhez szükséges MNB-rendelet, személyes megjelenés nélkül - videó chat funkcióval - is megtörténhet a lakossági ügyfelek azonosítása, a szerződéskötés. Ahogy arról a Privátbankár.hu-n beszámoltunk, az MKB a jogszabály hatályba lépésének első napjától elérhetővé tette a lehetőséget - Hetényi Márkot, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettesét kérdeztük a szolgáltatás hátteréről.
Hetényi Márk, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettese

Privátbankár.hu: Kinek érhető el az online számlanyitás? Külföldön élő magyaroknak, Magyarországon élő külföldieknek, külföldön élő külföldieknek is?

Hetényi Márk: A jelenleg törvényi szabályozásnak megfelelően azok a magyar állampolgárok nyithatnak online számlát az MKB Banknál,  akik érvényes személyi igazolvánnyal és lakcímkártyával rendelkeznek, 18. életévüket betöltötték, értenek magyarul, saját nevükben és érdekükben járnak el, nincs kiemelt közszereplői érintettségük és hozzájárulnak a személyi adatok Belügyminisztérium személyi adat- és lakcímnyilvántartásából való lekéréséhez. Természetesen minimális technikai feltételeknek is meg kell felelni, mint például megfelelő okos telefon vagy tablet vagy asztali számítógép vagy laptop. Az online számlanyitás előnye, hogy bárhonnan meg lehet nyitni, így a külföldi tartózkodás sem akadály, mert nem kell befáradni egyik hazai MKB Bank fiókba sem.

PB: Ugyanaz a számla-termékkör érhető el ezzel a módszerrel, mint eddig?

HM: A célunk az volt, hogy az online számlanyitást ne csak új, digitálisan bankoló ügyfelek számára tegyük lehetővé, ezért összes számlacsomagunkat elérhetővé tettük. Új, digitálisan bankoló ügyfeleink számára fejlesztettük ki az „MKB Digit@ll” számlacsomagunkat, amellyel még inkább arra szeretnénk ösztönözni őket, hogy vegyék igénybe a legmodernebb banki szolgáltatásainkat.

PB: Van speciális termék kizárólag azoknak, akik már a számlanyitáshoz sem akarnak bankfiókba menni?

HM: Az „MKB Digit@ll” számlacsomagunk azt az ügyfélkört célozza, akik nem tudnak, vagy nem szeretnének bankfiókba menni napi pénzügyeik intézésekor, nyitottak a digitális megoldásokra és előnyben részesítik a készpénzmentes bankhasználatot.

PB: Elképzelhetőnek tartja, hogy lesz olyan ügyfél, akivel soha nem találkoznak személyesen?

HM: Lesz, lehet ilyen is. Ugyanakkor tudjuk és érezzük is, hogy szükség van és lesz a bank és az ügyfél közötti emberi kapcsolatra. Nem hiszem, hogy a személyes kontaktus teljes mértékben elkerülhető. Egy példa: befektetési tanácsadásban ma már egy robo-advisor képes arra, hogy néhány adat alapján kockázatviselési profilt készítsen és azt összevesse az elérhető befektetésekkel. Viszont amikor azt kell eldönteni, hogy befektessünk-e egy adott ingatlanba vagy az építési hitelfelvétel több aspektusát kell figyelembe venni, ott csak a személyes tanácsadás segíthet.

PB: Mennyire különbözik a videochaten dolgozó kollégák munkája a személyes vagy telefonos ügyfélszolgálaton dolgozókétól? Ugyanazok látják el a feladatokat vagy van erre "speciális különítmény"?

HM: A jelenlegi MKB Call Center szakember gárdájából választottunk és képeztünk ki munkatársakat azokra az operátori feladatokra, amelyek megfelelnek az ügyfél-azonosítási folyamat törvényi elvárásainak. Terveink szerint folyamatosan bővítjük videó chates szolgáltatásainkat.

PB: Vezethet a videochat-technológia elterjedése akár a fiókok számának csökkentéséhez is?

HM: Rövidtávon biztosan nem. Természetesen a bankfiókok feladatköre – ahogyan eddig is - folyamatosan változik: a videó chat szolgáltatás terjedése is egy ilyen fejlődési állapot. Az MKB Banknál az úgynevezett „omnichannel” model-ben hiszünk, ami azt jelenti, hogy a - bankfióki és videó chates - kapcsolattartási formák egymást kiegészítve, egymásra épülve működnek a jövőben.

PB: Az elmúlt időszakban sokat erősítettek a digitális csatornák frontján - milyen további fejlesztések bejelentése várható a következőkben?

HM: Az MKB Bank valóban élen jár a banki digitalizáció területén: tavaly indítottuk és töretlen a népszerűsége az MKB Mobilbanknak, amely okos telefonra letölthető mobil applikáció. Idén májusban vezettük be az MKB PAY mobiltelefonos fizetési lehetőségünket. Ezekhez jön most a videó chat-es online számlanyitási lehetőség. A digitális területen soha nincs leállás: folyamatosan fejlesztünk terméket és szolgáltatásokat egyaránt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Érdekes jelenség figyelhető meg a lakásbiztosításoknál
Privátbankár.hu | 2025. június 20. 11:25
Egyre népszerűbbek a kiegészítő fedezetek.
Személyes pénzügyek Gulyás Gergely százezreket érintő bejelentést tett – döntött a kormány
Privátbankár.hu | 2025. június 18. 16:04
Meghosszabbították a kamatstopot.
Személyes pénzügyek A magyar demográfiai katasztrófa a nyugdíjasokat is befolyásolja
Hollós János | 2025. június 18. 10:42
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legutóbbi adatai szerint áprilisban 5323 gyermek született, 14 százalékkal, 852-vel kevesebb, mint 2024 áprilisában. Magyarország történelmében még soha nem született ilyen kevés gyerek egy hónap alatt. Folytatódik laptársunk, szintén a Klasszis Médiához tartozó Piac és Profit podcast sorozata, a Nyugdíjszerviz Farkas András nyugdíjszakértővel és Karácsony Mihállyal, a Nyugdíjas Parlament elnökével.  
Személyes pénzügyek Ennyiből jön ki átlagosan egy külföldi családi nyaralás
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 17:38
A Groupama Biztosító és az OTP Bank ezer főt kérdezett meg országos reprezentatív felmérésében.
Személyes pénzügyek Tízből öt magyar ennél kevesebbet keres – itt vannak a friss adatok!
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 08:30
A Központi Statisztikai Hivatal szerint ennyivel nőttek a bérek. A mediánadatok árulkodóak. 
Személyes pénzügyek Milliók járhatnak vissza a magyar devizahitelesnek, itt az ítélet
Privátbankár.hu | 2025. június 17. 06:49
Még nem jogerős.
Személyes pénzügyek Eldurvult a helyzet az online banki csalásoknál
Herman Bernadett | 2025. június 16. 18:51
Egyre sikeresebbek a csalók, miközben a bankok egyre kevesebb csalási kísérletet hiúsítanak meg. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint folyamatosan nő az ügyfelekre áthárított veszteség értéke, de ez változhat, ha jön az „öt csapás”.
Személyes pénzügyek Fontos bejelentés az OTP-től: sok bankszámlást érintett
Herman Bernadett | 2025. június 16. 15:47
A lakossági ügyfelek igényeihez alkalmazkodva a hitelintézet meghosszabbítja az OTPdirekt internetbank használatát. Erre azért van szükség, hogy azoknak az ügyfelek, akik még nem kezdték el használni az új internetbankot, további időt biztosítson az átállásra. 
Személyes pénzügyek Tudományosan is beigazolódott a babona: tényleg több a szerencsétlenség péntek 13-án
Herman Bernadett | 2025. június 11. 11:50
Ne nevesse ki a babonásokat! A statisztikák szerint valóban több káresemény történik péntek 13-án, mint az átlagos napokon. Péntekenként egyébként is több a káresemény – derül ki az Allianz Hungária adataiból. 
Személyes pénzügyek A bankoknak is jó üzlet a gyerekszámla
Gergely Péter | 2025. június 9. 17:01
A gyerekek számára nyitható kedvező számlacsomagok első ránézésre nem tűnnek jó üzletnek a bank szempontjából. Általában ingyenesek és alacsony forgalmat is generálnak, ezáltal pedig minimális profitot termelnek. Ennek ellenére szinte az összes banknál elérhetők, és számos kedvezmény is kapcsolódik a fenntartásukhoz.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG