MTI Fotó: Balázs Attila |
Múlt hét keddig több mint 4800, az elszámolással kapcsolatos ügy érkezett a Pénzügyi Békéltető Testülethez, ezekből eddig kilencszázat zárt le a testület, ám elenyésző az olyan esetek száma, ahol a pénzügyi szolgáltatót kötelezték bármilyen lépés megtételére.
Kevés ügyfél nyert, de nekik volt értelme panaszkodni
A Világgazdaság a békéltető testület honlapján közzétett tájékoztatóra hivatkozva azt írta: a beérkezett ügyekből 4418-at már feldolgoztak. A megkeresések túlnyomó többsége - 3605 ügy - az elszámolások helyességét vitatta, 744 kérelem az elszámolás lefolytatását kéri, míg a panaszeljárás lefolytatására kötelezést 69-en próbálták elérni.
A beérkező elszámolási ügyekből eddig 901-et zárt le a jegybank mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület. A lap szerint nagyon csekély azoknak az ügyeknek az aránya, amelyek a pénzügyi szolgáltatók számára jártak volna kötelezéssel, a lezárt ügyekből csak öt ilyen akadt. A szolgáltatók és ügyfelek közötti egyezséggel 29 ügy végződött, a további 867 ügyet a testületnek meg kellett szüntetnie.
Mikor forduljunk a testülethez?
Az elszámolásra vonatkozó szabály szerint három esetben lehet a testület segítségét kérni:
- ha az ügyfél biztos abban, hogy a pénzügyi szolgáltató az elszámolás során hibát vétett, illetve helytelen adatokból számolt,
- ha az ügyfél szerint a szolgáltatónak elszámolási kötelezettsége van, de ezt nem tette meg,
- ha a 2009. július 26. előtt megszűnt szerződés vonatkozásában az ügyfél követelése nem évült el, ám ezt a szolgáltató vitatja.