A károsultak egyike a lapnak név nélkül nyilatkozva elmondta, kedd este nyolc óra körül arra lett figyelmes, hogy néhány perc alatt egymás után 5-6 SMS-t kapott a pénzintézet automata üzenőrendszerétől. A nagyjából félpercenként érkező üzenetek arról tájékoztatták, hogy 50-60 ezer forintot vettek fel MasterCard bankkártyájával Indonéziában, Bali szigetén.
Ugrott 300 ezer forint
A csaló összesen háromszázezer forintot tudott megszerezni a számlájáról. A lap cikke szerint a károsult azonnal megpróbálta letiltani kártyáját a Budapest Banknál, azonban körülbelül 3 órán keresztül kellett próbálkoznia a telefonos ügyfélszolgálaton, mire végre sikerrel járt.
A társaság telefonos ügyintézője szerint azért nem lehetett őket elérni, mert rengetegen hívták őket hasonló visszaélések bejelentése miatt.
Aztán újra próbálkoztak
Szerdán hajnalban ismét – ezúttal egy dominikai bankautomatán keresztül – megpróbáltak pénzt felvenni a számlájáról.
A Budapest Bank jegyzőkönyvet vett fel az ügyben, és közölte: csak akkor tudja vizsgálni a csalás körülményeit és megfizetni a károkat, ha a sértett feljelentést tesz a rendőrségen. Ezt a Napi Gazdaságnak nyilatkozó károsult meg is tette.
Más bankok is érintettek lehetnek
Cs. Tóth Marianna, a Budapest Bank kommunikációs osztályának munkatársa a lap megkeresésére megerősítette, hogy több ügyfelüket is megkárosították ismeretlenek.
Pontos számot egyelőre nem tudott mondani, azonban hozzátette: információi szerint más magyarországi bankokat is érint a visszaélés. A bank munkatársa közölte: csalás gyanújával tettek feljelentést a rendőrségen.