Mark Zuckerberg. Kép forrása: EPA |
„Ismét jó negyedévet zártunk”, kezdte Mark Zuckerberg a Facebook harmadik negyedéves eredményeinek ismertetését, és a számokat látva valóban nem kell csalódnunk: a hatalmas médiabirodalom továbbra is egy frissen felkarolt startup lendületével tud bővülni. A hirdetésekből származó árbevétel 6,82 milliárd dollárt tett ki, ez 59 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A nettó profit több mint másfélszeresére, 2,38 milliárd dollárra nőtt. A napi felhasználók száma 1,18 milliárd főre nőtt, közülük 1,09 fő mobilról használja a közösségi platformot, ez mintegy ötödével több embert jelent, mint a tavalyi év harmadik negyedévében.
Ledönthetetlen falat ért a megállíthatatlan golyó?
A terv továbbra is a videós tartalmak, illetve a virtuális valóság fejlesztése, ehhez komoly infrastruktúrafejlesztést terveznek a következő évre. A növekedési ütem azonban megtörhet 2017-re, a vezetőség ugyanis azt várja, hogy a hirdetési piac eléri azt a maximumot, ami még nem rontja a felhasználói élményt.
Lebucskázott a Facebook árfolyama az eredmények közlése után. Forrás: stooq.com |
Ez viszont azt jelenti, hogy ebből a szegmensből már nem tudnak több pénzt kicsikarni, aminek a befektetők sem örültek: a Facebook papírjai hét százalékot zuhantak az adatok közlése után.