A személyszállítás területén 21. századi szabályozási keretrendszert kell alkotni, amely kifejezetten támogatja az innovációt, a fogyasztót állítja a középpontba, és illeszkedik az okostelefonok korszakához - mondta az Uber magyarországi operatív vezetője hétfőn Budapesten.
Ez biztos nem helyes út
Fekete Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) épülete előtt tartott sajtótájékoztatón az Uber honlapjának blokkolását is lehetővé tévő törvényjavaslatra utalva kifejtette: világszerte 415 városban működik az Uber, sehol nem blokkolják. Az innováció blokkolása nem lehet jó irány - szögezte le. A sajtótájékoztatót követően Fekete Zoltán egy levelet és több ezer, az Uber magyarországi megmaradását támogató aláírást adott át Kiss Anitának, az NFM sajtófőnökének.
Fónagy Jánosnak, az NFM parlamenti államtitkárának címzett levelükben az adózással és a szabályozással kapcsolatban kidolgozott konkrét javaslataikat írták le, valamint találkozót kértek az államtitkártól, hogy személyesen mondhassák el az Uber szabályozására kidolgozott nemzetközi példákat - ismertette Fekete Zoltán.
Budapest szereti az Ubert
Hozzátette: mintegy 30 ezer aláírást gyűjtöttek össze az Uber magyarországi megmaradásának támogatására, ami véleménye szerint azt tükrözi, hogy sokak úgy látják, Magyarországon ez a jövő, amit semmiképpen sem szabadna gátolni. Az Uber magyarországi operatív vezetője elmondta: azt kérik a minisztériumtól, hogy vegye figyelembe az Uber nagy társadalmi támogatottságát. Cégük nyitott a tárgyalásra, az egyeztetésre - hangsúlyozta.
Fekete Zoltán elmondta: körülbelül 150 ezer magyar felhasználója van az Ubernek, velük szemben áll az a "150 hangoskodó taxis", akik hétről-hétre próbálják sakkban tartani Budapestet. Próbálnak nyomást gyakorolni a döntéshozókra azért, hogy az Uber és a hozzá hasonló szereplők ne működhessenek Budapesten, ezáltal pedig ebben az iparágban gyakorlatilag megszűnne a verseny - tette hozzá.
Ismertetése szerint minden olyan sofőrnek, aki az Uber rendszerét használja, vállalkozói adószámmal kell rendelkeznie, valamint február vége óta minden egyes budapesti uberes út után elektronikus számlát állítanak ki, ami tartalmilag és formailag is megfelel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előírásainak. A sofőrök személyszállítói engedélyekkel rendelkeznek, amelyet - akárcsak a taxisok esetében - a közlekedési hatóság állít ki - jegyezte meg.