3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Mozgalmas év volt a magyar reklámpiacon: komoly jogszabályváltozások és évtizede nem látott tulajdonosi átrendeződések hoztak izgalmakat 2015-ben. Az állam is átrendezte sorait, eközben 13 százalékkal visszafogta reklámköltéseit. Összesen 194 milliárd forintot költöttek magyarországi reklámra a szereplők – ennek felét külföldi ügyfelek adták.

Csak kapkodtuk a fejünket, annyi minden történt

Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke a szerdai Evolution konferencián a magyar reklámköltési adatok bejelentése előtt elmondta: 2015 mozgalmas év volt: komoly jogszabályi változások léptek életbe (reklámadó, reklámtörvény változása), emellett olyan piaci átrendeződések voltak, amelyeket az elmúlt 10 évben nem láttunk – ez igaz a tévékre, de a nyomtatott és az online piacra is. Miközben 2014-ben 35 százalékkal nőtt az állami költés a piacon, 2015-ben 13 százalékkal kisebb lett az állami reklámbüdzsé, miközben folytatódott a külföldi szereplők térnyerése.

Az internet legyőzte a tévét

A konkrét számokat Hivatal Péter, a Reklámszövetség alelnöke mutatta be.

A televíziós piacon 3,15 százalékkal nőtt a reklámköltés 51,6 milliárd forintra. A sajtónál komolyabb, 7 százalékot közelítő csökkenést mértek 32,2 milliárd forintra, míg az internet kilőtt, 14,4 százalékkal 54,1 milliárdra emelkedett az éves reklámköltés.

A direktmarketing piac érdemben nem nőtt, 29,3 milliárdos volt; az outdoor piac 3 százalékot csökkent. A kicsi, mindössze 2,68 milliárdos ambient szektor szépen, 9,1 százalékkal bővült.

A rádiós piac 3 százalékkal csökkent 9,06 milliárd forintra, míg a mozis hirdetésekre 1,59 milliárd forintot költöttek, 20 százalékkal többet, mint tavaly.


2015-ös költés (milliárd forint) Változás 2014-hez képest Részesedés a reklámtortából
Internet* 54,10 14,40% 27,60%
TV 51,60 3,15% 26,40%
Print sajtó 32,20 -6,95% 16,50%
DM* 29,30 -0,68% 15,00%
Outdoor 15,14 -2,98% 7,70%
Rádió 9,06 -3,08% 4,60%
Ambient 2,68 9,10% 1,40%
Mozi 1,59 20,00% 0,80%
Összesen 194,37 2,81% 100%
*Az adatok 1,4 milliárd forint átfedést tartalmaznak (e-mail marketing), az összegzésből ezt kivonták

Összesen 194,37 milliárd forintos jelenleg a magyar reklámtorta, ez 2,81 százalékos bővülés 2014-hez képest. A magyar kommunikációban tehát fontos mérföldkőhöz érkeztünk – az internet idén először megelőzte a tévés piacot, mondta Hivatal Péter.

A 2015-ös magyar reklámtorta (milliárd forint / százalék)

Reklámozás az interneten: külföldiektől jön a pénz fele

Novák Péter, az IAB Hungary elnökségi tagja az internetes reklámpiac változásairól beszélt. A digitális reklámpiacon 14 százalékkal több, bő 56 milliárd forinttal többet költöttek az ügyfelek – 2014-ben még 20 százalékkal bővült a piac. A mobil reklámköltések piaca megduplázódott, 98 százalékkal 9,3 milliárd forintra ugrott a piaci költés. A videós tartalmakon történő hirdetésekre 60 százalékkal többet költöttek, mint egy évvel korábban.

Fontos mérföldkő, hogy a globális és a hazai szereplők súlya gyakorlatilag kiegyenlítődött, magyarán a külföldi szereplők ma már annyit költenek a magyar piacon, mint a hazaiak.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Jól kezdte az évet a gazdaság egyik zászlóshajója
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:21
A Mol nagyobb nyereséggel zárta a 2025-ös év első negyedévét, mint a 2024-est.
Vállalat Nagyon megsínylette a kormány intézkedéseit a legnagyobb hazai bank
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:10
A közel 130 milliárd forintos különadó-terhek nélkül még szebb lett volna az OTP Bank első negyedéves eredménye, ami így viszont több mint 20 százalékkal lett kisebb az egy évvel korábbinál.
Vállalat A nehézségek ellenére jó évet remél a Bosch
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 16:59
A Bosch, a technológiák és szolgáltatások szállítója 2024-ben 90,3 milliárd eurós árbevételt ért el, ami 1,4 százalékkal – árfolyamhatások nélkül 0,5 százalékkal – marad el a 2023. évitől. A világkereskedelem kiszámíthatatlansága közepette a vállalat az idén 1 és 3 százalék közötti árbevétel-növekedést céloz meg, az árbevétel-arányos üzemi eredmény pedig várhatóan jelentősen javulni fog 2024-hez képest.
Vállalat Utoléri a vámháború az egyik legnagyobb amerikai céget
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 08:46
Vámokat vethet ki a Boeing repülőgépekre az Európai Unió.
Vállalat Több hitelt helyezett ki és több vagyont kezelt az Erste, a profit mégis csökkent
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 12:58
Az Erste első negyedéve számokban.
Vállalat Cash flow válság a növekedési szakaszban – hogyan ne akadj el?
PR | 2025. május 7. 12:51
Sokan azt gondolják, hogy a pénzügyi nehézségek a stagnálással vagy visszaeséssel járnak együtt. Pedig a valóság az, hogy a vállalkozások jelentős része épp a növekedés szakaszában szembesül likviditási problémákkal. Amikor nő az értékesítés, bővül az ügyfélkör, és egyre több megrendelés érkezik. Az öröm mellett nő a nyomás is: nagyobb árukészlet, több munkatárs, fejlettebb logisztikai háttér – vagyis egyre nagyobb finanszírozási igény.
Vállalat Mindenkit meglepett az EA, a részvényesek pénztárcája is vastagodik
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 11:41
Erős negyedévet zárt az Electronic Arts, jól fogadták a legújabb játékokat, nyáron pedig újabb nagy dobásra készül a cég.
Vállalat Komoly gyomrost kaphat a Google
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:17
Meg kell válnia két fontos bevételi forrásától az óriáscégnek? A bíróság dönthet, de nem áll jól a Google szénája.
Vállalat A lakás-takarékpénztári konstrukciók biztonságosak, kiszámíthatóak, megbízhatóak
Natív tartalom | 2025. május 7. 09:48
Egy éve szerzett többségi tulajdonrészt az MBH Bank a Fundamenta-Lakáskassza Zrt.-ben. Jakabfalvy Dórával, a lakás-takarékpénztár üzleti divíziójának ügyvezetőjével beszélgettünk arról, milyen tapasztalatokkal gazdagodtak az azóta eltelt időszakban, milyen akcióval élhetnek az ügyfelek a közelmúltban piacra dobott Jövőépítő Lakásszámla nevű új termékük kapcsán, és kitértünk a társasházakat érintő, állagmegóvást célzó megtakarítás fontosságára is.
Vállalat 33-al több autó, 17 százalékkal több profit – a Ferrari hasított az első negyedévben
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 07:26
Minden mutatóban jól teljesített az olasz márka, az európai és amerikai eladások növekedése ellensúlyozta az ázsiai piac visszaesését.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG