Itt a következő botrány – óriási bajban van a Renault? A francia gyár 15 ezer autóját hívja vissza a boltokból. Részletek >>> |
A bizottság szerint fel kell tárni az uniós és tagállami hatóságok esetleges mulasztásait is, és át kell tekinteni azt is, hogy milyen konkrét jogi lépéseket lehet tenni a felelősségre vonás, valamint a további jogsértések megelőzése érdekében.
A bizottság közleményében megemlíti, hogy tagállami szinten szükség lehet a szabálysértő gyártókkal szemben alkalmazható hatékony és visszatartó erejű szankciókra. Mindennek azonban egységes uniós elvek mentén, és nem kizárólag a tagállamokra bízva kell megtörténnie.
A vizsgálóbizottság hat hónap múlva időközi jelentést mutat be, a végső jelentést pedig egy éven belül kell elkészítenie.
Szanyi is tagja
A dízelbotrány kivizsgálására felállított bizottság tagjának választották Szanyi Tibort, az MSZP európai parlamenti képviselőjét, aki elmondta, hogy fontosnak tartja az ügyek tisztázását, mivel "minden klímaváltozással kapcsolatos harcnak csak akkor van értelme, ha kizárjuk a csalásokat".
A képviselő szerint megengedhetetlen, hogy egy-egy hibás vezetői döntés miatt több százezer munkahely veszélybe kerüljön.
Az ilyen jellegű adatmanipulációk Magyarországot is érinthetik, aminek pedig a magyarországi munkahelyekre lehet hatása, mivel az ilyen"mérési protokollok és eljárások minden termelőegységben azonos elvek szerint zajlanak".