Hirdetés
Hirdetés

Kínos baki maradt az Orbán-kormány "közérdekű" közleményében

2018. december 06., 10:05
Cimkék
médiabirodalom

A magyar kormány a jelek szerint annyira sietett a jobboldalinak mondott új médiabirodalom közérdekűvé nyilvánításával, hogy benne hagyott egy kínos hibát a közleményében.

Orbán Viktor miniszterelnök a Kossuth Rádió stúdiójában.
Forrás: MTI/Kovács Tamás
Orbán Viktor kormányfő. Forrás: MTI/Kovács Tamás

A kormányrendelet "kiemelt indoka, hogy közérdek fűződik Magyarországon a print és nyomtatott médiakultúra megmentéséhez és a helyi, különösen a megyei nyilvánosság fórumainak hosszú távú megmaradásához" – írta a Kormányzati Tájékoztatási Központ az MTI-hez eljuttatott  közleményében.

Ebben azt próbálja megmagyarázni, hogy miért minősítette a kormány nemzetstratégiai jelentőségűnek a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány irányításszerzését az Opus Press, az Echo TV, a New Wave Media Group és a Magyar Idők Kiadó felett. Emiatt sem a Médiatanács, sem pedig a Versenyhivatal nem vizsgálhatja az üzletet.

Hirdetés
Forrás: kormany.hu
Forrás: kormany.hu

Print és print

Mivel a „print média” és a „nyomtatott média” egy és ugyanaz, a közlemény lefordítva így szól: „közérdek fűződik Magyarországon a print és print médiakultúra megmentéséhez.”

A szöveg megalkotói feltehetően „print és online médiakultúrát” akartak írni, de eltévesztették, erre pedig más magyarázat nemigen jut eszünkbe, mint a sietség.

Bezárt lapok

Azt már csak lábjegyzetként tesszük hozzá, hogy miközben kormány a nyomtatott médiakultúra megmentésére hivatkozik, az új médiabirodalomba szintén betagozódó MediaWorks 2016 őszén bezárta a Népszabadságot (előbbi médium akkor még közvetetten Heinrich Pecina osztrák üzletember tulajdonában volt, aki később továbbadta azt Mészáros Lőrincnek).

A Magyar Nemzet és a Heti Válasz bezárásához pedig maga a kormány is hozzájárult az állami reklámpénzek elapasztásával. Ennyit a „print és nyomtatott médiakultúra” megmentéséről.

Bővülő birodalom

A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány megalakulását november végén jelentették be. Az alapítványhoz első körben mintegy tíz médiacég került át - akkor közleményükben azt írták, hogy azok piaci részesedése "20 százalék alatti."

Ezt követően azonban tovább bővült a birodalom: "az Opus Press Zrt., az Echo Hungaria TV Zrt., a New Wave Media Group Kft. és a Magyar Idők Kft. tulajdonosai felajánlották az érintett médiaszolgáltatókat és tulajdonukban lévő médiumokat az Alapítvány számára."

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Lobbizhattak a külföldi cégek a túlóraszám emeléséért

Lobbizhattak a külföldi cégek a túlóraszám emeléséért

Gulyás Gergely szerint felmerülhetett az igény a cégeknél a túlórák emelésére, de a kormányt ez nem befolyásolta a döntés meghozatalakor. Ez burkoltan azt is jelentheti, hogy valamilyen párbeszéd folyhatott a témában az illetékes kormánytag és a piaci szereplők között. Német sajtóhírek szerint egyes német cégek valóban jelezték a kormány felé, hogy örülnének a túlóraszám növelésének.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX40125.72+0.21%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Ön tud félretenni a nyugdíjas éveire?