Hosszú távú globális stratégiai szövetségre lép a Tesco és a Carrefour, a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat és a francia áruházlánc hétfőn tette közzé a szövetségkötésről szóló közös szándéknyilatkozatot a Londoni Értéktőzsdén. A közlemény szerint a két vállalat szövetsége globális kiterjedésű stratégiai viszonyrendszert teremt a beszállítói hálózatok terén, és közös rendszert hoz létre a sajátmárkás termékek beszerzésére.
Nagy dobás a Tescótól: ilyen még nem volt Magyarországon - Részletek >>> |
A szövetség célja a két áruházlánc fogyasztóinak kínált termékek minőségének és választékának javítása a jelenleginél is alacsonyabb árakon, egyúttal erősítve a két cég versenyképességét és megerősítve a beszállítókkal fenntartott kapcsolatokat. A bejelentés szerint két hónapon belül megszülethet a hivatalos megállapodás.
Pörög a közép-európai térség
A Tesco világszerte 440 ezer alkalmazottat foglalkoztat és mintegy 6800 üzlete működtet, ebből kétszáznál többet Magyarországon. A 2017-2018-as pénzügyi évről közzétett beszámoló szerint a cég kivételes tételek előtt számolt csoportszintű működési eredménye 28,4 százalékkal 1,644 milliárd fontra emelkedett az egy évvel korábbi 1,28 milliárd fontról. A csoportszintű értékesítés az ezt megelőző pénzügyi évhez képest 49,9 milliárd fontról 2,3 százalékkal 51 milliárd fontra nőtt, a nettó adósságállomány 29,6 százalékkal, 3,729 milliárd fontról egy év alatt 2,625 milliárd fontra csökkent.
A Tesco közép-európai hálózatának éves eredménye több mint 105 százalékkal, 58 millió fontról 119 millió fontra (több mint 44 milliárd forintra) emelkedett a cég 2017-2018-as pénzügyi évében. Magyarországon a vállalat 1,641 milliárd fontnak megfelelő bevételt ért el. Ennél jobb bevételt a térségben csak a lengyel Tesco-hálózat előzte meg, 2,2 milliárd fontnak megfelelő éves bevétellel. A Carrefour világszerte 12 300 üzletet működtet 375 ezer alkalmazottal, a francia áruházlánc tavalyi forgalma meghaladta a 88 milliárd eurót.
Felejtsük el, hogy olcsóbb lesz a nagybevásárlás Áremeléssel indították a nyarat a hazai hipermarketek: mind előző hónaphoz képes, mind éves szinten is drágulást tapasztaltunk júniusi Privátbankár-Árkosár felmérésünkben. Pár forint híján most is 20 ezer forintot jelentett egy átlagos családi bevásárlás. Megnéztük, mennyiből lehet kihozni a legolcsóbban egy nyáresti fröccsözést, és hogy mi a helyzet mogyorókrém-fronton. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |