A gyártás és az értékesítés is rekordévet zárt itthon 2014-ben. |
Csütörtökön tartotta Kecskeméten a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. (MBM) és a Mercedes-Benz Hungária közös évértékelő sajtótájékoztatóját, ahol az egekig emelték a legújabb, színtiszta magyar modellt - nagyjából olyan magasra, mint amekkora szinten teljesített a hazai importőr is: 2008 óta nem sikerült ilyen jó évet zárni, fejlesztésben és eladásban is impozáns volt, nem csak az anyacég teljesítménye, de a hazai gyáré is.
Az elmúlt év hatékony, ugyanakkor felelősségteljes munkavégzéséről Thomas Geier, a gyár ügyvezető igazgatója mesélt először. A borús idő ellenére az ügyvezető napfénnyel a szívében számot be arról, hogy ismét megdöbbentette a kecskemétiek munkavégzése és hozzáállása az anyacég céljaihoz, amely alapvetően járult hozzá a tavalyi sikerekhez.
Így teljesít a színmagyar Merci
A kitörő munkakedv odáig vezetett, hogy 2014-ben már több mint 150 ezer gépjárművet gyártottak le Kecskeméten, harmadával többet, mint egy évvel korábban. 2015-ben ezt a számot tovább szeretnék növelni, leginkább az új, kizárólag itthon gyártott CLA Shooting Brake modellekkel - mondta Thomas Geier. A korábbi - szintén Kecskeméten összerakott - CLA modell, amely először 2013 januárjában gördült le a gyárszalagról, csaknem 100 000 példányban kelt el, közel 180 országban. Ez azt jelenti, hogy a modell eladásai csaknem megduplázódtak 2014-ben az azt megelőző évhez képest. A 4000 főt foglakoztató gyárban 2012 óta több mint 300 ezer autó gurult le a szalagról.
Elsők a duális képzésben
Ez persze nem jöhetett volna létre a megfelelő oktatás nélkül. Thomas Geier elmondta, a Mercedes-Benz kezdettől fogva részt vesz a duális képzések szervezésében, mint befogadóintézmény: 2012 óta már a második sikeresen végzett szakképzős évfolyam hagyja el a gyárat, míg az első diplomások 2016-ban jönnek. Élénk csereprogramot folytatnak a német intézményekkel is, így magyar diákok juthattak ki Németországba, míg a hazai gyár fogadhatta a kinti hallgatókat. Nem csak egyetemi képzésekben jeleskedik a cég: bölcsődét, óvodát alakítottak a tavalyi évben, külső-belső oktatásokat nyújtanak a dolgozóknak: több mint kétezren vettek részt ezeken képzéseken és sportprogramokon vezetők és munkások együtt.
Balról jobbra: Ekkehard Philipp, az MBM pénzügyi vezetője, Thomas Geier, az MBM ügyvezető igazgatója és Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Forrás: Privátbankár.hu |
A szalag nem áll meg
2015-ben természetesen mi más, mint a növekedés lehet a cél. Ehhez azonban folyamatos optimalizálás szükséges. A gyár ergonomikus, egészségesebb lesz évről-évre a csúcsteljesítményért, így kevesebb hiba és jobb, megbízhatóbb munkakörnyezet jön létre - mondta a gyár ügyvezető igazgatója.
Ekkehard Philipp, az MBM pénzügyi igazgatója már arról beszélt, nem csak gyártásban, de a társadalmi felelősségvállalásban is élen kívánnak járni: kiállnak a korrupció mentes, környezet- és emberbarát munkahelyekért. A cég sportlétesítményeket alapít és eseményeket rendez, akár a munkatársakról, akár a beteg fiatalokról van szó.
Thomas Geier szerint a kecskemétiek megmutatták, hogy mit jelent a fegyelem egy állandóan változó világban. Forrás: Privátbankár.hu |
Van is miből építkezni: a tavalyi árbevétel 2,8 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi, 2,1 milliárd után. Eddig összesen egymilliárd eurót fektettek a cégbe. A dél-alföldi régióban így ez a legnagyobb vállalat, országos szinten pedig a nyolcadik, ám a növekedés folytatódik - mondta a pénzügyi igazgató. Ennek jelei jól láthatók, hiszen a vállalat nem rég állt át a három műszakos termelésre, bővítették a dolgozók létszámát és nemrég nyerték el a "Magyarország Legvonzóbb Munkaadója" díjat.
Magyarországon is viszik
Nem csak a gyár teljesítménye rekord, a hazai importőr is kiemelkedően értékesített, mondta a legnagyobb természetességgel Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója a pódiumon. Előbb néhány adat a világpiacról: nem csak személyautók, hanem teherautók tekintetében is sikerült többet eladni, így a 2014-es év abszolút rekord volt: 1,72 millió Mercedes-Benz személygépkocsit adtak el tavaly, amely 10 százalékkal több, mint 2013-ban és közel 300 000 transzportert értékesítettek, ez 9 százalékos növekedést jelent.
A Mercedes-Benz Hungária Kft. is hozzájárult ehhez a szép teljesítményhez - részletezte az ügyvezető. 1884 gépjárművet sikerült itthon eladni, amely korábban még nem látott szám, ezen kívül prémium szegmensben is első helyen van az autógyártó. Ingo Fröhlich kiemelte, hogy a Kecskeméten gyártott B- és CLA-osztályból 464 darab ment el itthon. Az első negyedév eddig nagyon szép eredményeket hozott, ezt pedig nem szeretnék megszakítani később sem - mondta Ingo Fröhlich.
Jöhet a környezettudatosság
A jövőbe tekintve az ügyvezető elmondta, nagyon fontos szegmens a hibridautó és az elektromobilitás: az elkövetkezendő években ez is meghatározó irány lesz a Mercedes fejlesztései során, így 2017-ig 10 új hibrid modell várható.
Arra kérdésre, hogy miként kívánják megfogni a fiatal autóvásárlókat, Ingo Fröhlich elmondta, minden autógyártó tapasztalja, hogy az új személygépkocsit vásárlók egyre öregebbek. Eddig a használtautó-piacon próbáltak áttörést elérni: ha az első kocsi Mercedes-Benz, jó eséllyel az új is az lesz. A CLA kompaktautók pedig sikeresen csábították eddig az átlag vásárlónál 10 évvel fiatalabb közönséget a kimutatások szerint, így az ügyvezető nem aggódik. Már csak azért sem, mert a cégnek mindegy, mennyi idős a vásárló, egy a lényeg: érezze jól magát a kocsiban.
Elsők szeretnének lenni az értékesítésben világszerte - ezt anno az anyacég Daimler AG vezérigazgatója, Dieter Zetsche mondta. Az ügyvezető igazgató szerint a legjobb kocsik a Mercedesnél vannak, így nincs okuk azt hinni, hogy ez ne sikerülhetne. A távlati célok tehát tiszták és úgy tűnik az akarat és a termék is megvan az elérésükhöz itt, Magyarországon is.