6p
Nagyszerű évet sikerült lezárnia a kecskeméti Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft-nek tavaly. A város rengeteget adott a cégnek: az emberi kapcsolatok, együttműködések és önálló teljesítmények vezettek a sikerhez. A számokon feltétlenül látszik, hogy jó irányba halad a hazai gyár, és ha minden jól megy, a 2015-ös fejlesztésekkel még tovább repíti a céget a magyar szárny.
A gyártás és az értékesítés is rekordévet zárt itthon 2014-ben.

Csütörtökön tartotta Kecskeméten a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. (MBM) és a Mercedes-Benz Hungária közös évértékelő sajtótájékoztatóját, ahol az egekig emelték a legújabb, színtiszta magyar modellt - nagyjából olyan magasra, mint amekkora szinten teljesített a hazai importőr is: 2008 óta nem sikerült ilyen jó évet zárni, fejlesztésben és eladásban is impozáns volt, nem csak az anyacég teljesítménye, de a hazai gyáré is.

Az elmúlt év hatékony, ugyanakkor felelősségteljes munkavégzéséről Thomas Geier, a gyár ügyvezető igazgatója mesélt először. A borús idő ellenére az ügyvezető napfénnyel a szívében számot be arról, hogy ismét megdöbbentette a kecskemétiek munkavégzése és hozzáállása az anyacég céljaihoz, amely alapvetően járult hozzá a tavalyi sikerekhez.

Így teljesít a színmagyar Merci

A kitörő munkakedv odáig vezetett, hogy 2014-ben már több mint 150 ezer gépjárművet gyártottak le Kecskeméten, harmadával többet, mint egy évvel korábban. 2015-ben ezt a számot tovább szeretnék növelni, leginkább az új, kizárólag itthon gyártott CLA Shooting Brake modellekkel - mondta Thomas Geier. A korábbi - szintén Kecskeméten összerakott - CLA modell, amely először 2013 januárjában gördült le a gyárszalagról, csaknem 100 000 példányban kelt el, közel 180 országban. Ez azt jelenti, hogy a modell eladásai csaknem megduplázódtak 2014-ben az azt megelőző évhez képest. A 4000 főt foglakoztató gyárban 2012 óta több mint 300 ezer autó gurult le a szalagról.

Elsők a duális képzésben

Ez persze nem jöhetett volna létre a megfelelő oktatás nélkül. Thomas Geier elmondta, a Mercedes-Benz kezdettől fogva részt vesz a duális képzések szervezésében, mint befogadóintézmény: 2012 óta már a második sikeresen végzett szakképzős évfolyam hagyja el a gyárat, míg az első diplomások 2016-ban jönnek. Élénk csereprogramot folytatnak a német intézményekkel is, így magyar diákok juthattak ki Németországba, míg a hazai gyár fogadhatta a kinti hallgatókat. Nem csak egyetemi képzésekben jeleskedik a cég: bölcsődét, óvodát alakítottak a tavalyi évben, külső-belső oktatásokat nyújtanak a dolgozóknak: több mint kétezren vettek részt ezeken képzéseken és sportprogramokon vezetők és munkások együtt.

Balról jobbra: Ekkehard Philipp, az MBM pénzügyi vezetője, Thomas Geier, az MBM ügyvezető igazgatója és Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Forrás: Privátbankár.hu

A szalag nem áll meg


2015-ben természetesen mi más, mint a növekedés lehet a cél. Ehhez azonban folyamatos optimalizálás szükséges. A gyár ergonomikus, egészségesebb lesz évről-évre a csúcsteljesítményért, így  kevesebb hiba és jobb, megbízhatóbb munkakörnyezet jön létre - mondta a gyár ügyvezető igazgatója.

Ekkehard Philipp, az MBM pénzügyi igazgatója már arról beszélt, nem csak gyártásban, de a társadalmi felelősségvállalásban is élen kívánnak járni: kiállnak a korrupció mentes, környezet- és emberbarát munkahelyekért. A cég sportlétesítményeket alapít és eseményeket rendez, akár a munkatársakról, akár a beteg fiatalokról van szó.

Thomas Geier szerint a kecskemétiek megmutatták, hogy mit jelent a fegyelem egy állandóan változó világban. Forrás: Privátbankár.hu

Van is miből építkezni: a tavalyi árbevétel 2,8 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi, 2,1 milliárd után. Eddig összesen egymilliárd eurót fektettek a cégbe. A dél-alföldi régióban így ez a legnagyobb vállalat, országos szinten pedig a nyolcadik, ám a növekedés folytatódik - mondta a pénzügyi igazgató. Ennek jelei jól láthatók, hiszen a vállalat nem rég állt át a három műszakos termelésre, bővítették a dolgozók létszámát és nemrég nyerték el a "Magyarország Legvonzóbb Munkaadója" díjat.

Magyarországon is viszik 

Nem csak a gyár teljesítménye rekord, a hazai importőr is kiemelkedően értékesített, mondta a legnagyobb természetességgel Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója a pódiumon. Előbb néhány adat a világpiacról: nem csak személyautók, hanem teherautók tekintetében is sikerült többet eladni, így a 2014-es év abszolút rekord volt: 1,72 millió Mercedes-Benz személygépkocsit adtak el tavaly, amely 10 százalékkal több, mint 2013-ban és közel 300 000 transzportert értékesítettek, ez 9 százalékos növekedést jelent.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. is hozzájárult ehhez a szép teljesítményhez - részletezte az ügyvezető. 1884 gépjárművet sikerült itthon eladni, amely korábban még nem látott szám, ezen kívül prémium szegmensben is első helyen van az autógyártó. Ingo Fröhlich kiemelte, hogy a Kecskeméten gyártott B- és CLA-osztályból 464 darab ment el itthon. Az első negyedév eddig nagyon szép eredményeket hozott, ezt pedig nem szeretnék megszakítani később sem - mondta Ingo Fröhlich.

Jöhet a környezettudatosság

A jövőbe tekintve az ügyvezető elmondta, nagyon fontos szegmens a hibridautó és az elektromobilitás: az elkövetkezendő években ez is meghatározó irány lesz a Mercedes fejlesztései során, így 2017-ig 10 új hibrid modell várható.

Arra kérdésre, hogy miként kívánják megfogni a fiatal autóvásárlókat, Ingo Fröhlich elmondta, minden autógyártó tapasztalja, hogy az új személygépkocsit vásárlók egyre öregebbek. Eddig a használtautó-piacon próbáltak áttörést elérni: ha az első kocsi Mercedes-Benz, jó eséllyel az új is az lesz. A CLA kompaktautók pedig sikeresen csábították eddig az átlag vásárlónál 10 évvel fiatalabb közönséget a kimutatások szerint, így az ügyvezető nem aggódik. Már csak azért sem, mert a cégnek mindegy, mennyi idős a vásárló, egy a lényeg: érezze jól magát a kocsiban.

Elsők szeretnének lenni az értékesítésben világszerte - ezt anno az anyacég Daimler AG vezérigazgatója, Dieter Zetsche mondta. Az ügyvezető igazgató szerint a legjobb kocsik a Mercedesnél vannak, így nincs okuk azt hinni, hogy ez ne sikerülhetne. A távlati célok tehát tiszták és úgy tűnik az akarat és a termék is megvan az elérésükhöz itt, Magyarországon is.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG